مدیرکل فنی حرفه‌ای خراسان رضوی: مهارت‌آموزی بسترساز جهش تولید است


مدیرکل فنی حرفه‌ای خراسان رضوی: مهارت‌آموزی بسترساز جهش تولید است

گناباد- ایرنا- مدیرکل آموزشهای فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: ارائه مناسب، به هنگام و مستمر و آموزشهای مهارت‌آفرین به متقاضیان در جامعه بسترساز جهش تولید در بخشهای مختلف است.

افشین رحیمی روز سه‌شنبه در نشست شورای مهارت شهرستان گناباد افزود: آموزشهای فنی و حرفه‌ای بستر مناسب تحقق جهش تولید مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری امسال را محقق می‌کند و هر چه نیروی انسانی با تکیه بر آموزشها از توانایی و کارآمدی بهتری برخوردار باشد می تواند در حوزه خود بستر این امر را هموار کند.

وی ادامه داد: تولیدی منجر به جهش می شود که متکی بر درخواست و تقاضا باشد و هر محصولی می‌تواند مبتنی بر تقاضای جامعه و بازار هدف تولید شود که نیروی انسانی ماهر در فرآیند تولید آن نقش‌آفرین باشد و در این راستا آموزشهای کیفی اهمیت به سزایی دارد.

مدیرکل آموزشهای فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: برای تحقق این مهم و بسترسازی بیشتر آموزشها برای جهش تولید، مهمترین رویکرد فعالیتهای این اداره کل طی امسال جهش مهارت و کیفی‌سازی آموزشها در اولویت اصلی قرار دارد.

رحیمی افزود: آموزشهایی کیفی هستند که به صورت هدفمند و مبتنی بر نیاز بازار و جامعه برگزار شوند و در این صورت به اشتغال پایدار منجر خواهند شد و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با تفاهم‌نامه‌ها و تعاملات مشترک با بخشها و دستگاههای اجرایی ذیربط اعم از صنعت و معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و مراکز رشد فناوری آموزشهای مورد تقاضای آنها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: از جمله دستاوردهای این همکاریهای مشترک، راه‌اندازی نخستین مرکز طلا و سنگهای قیمتی کشور طی دو ماه آینده در مشهد با حضور معاون رییس جمهوری و تعاملاتی هم با مجتمع سنگ آهن سنگان خواف برای راه اندازی مراکز و کارگاههای آموزشی مبتنی بر نیازهای اعلام شده آنهاست و مرکز آموزشی تخصصی دام استان هم با همکاری سازمان جهاد کشاورزی در آینده نزدیک راه‌اندازی می شود و اقداماتی هم با همکاری بنیاد برکت در درگز و با مشارکت خیران و واقفان در مشهد در حال اجراست.

مدیرکل آموزشهای فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: با ۱۸ معین اقتصادی در این استان همکاریها و طرحهای مشترکی برای آموزشهای مهارتی در دست انجام است و اشخاصی که با بهره‌گیری از این آموزشهای کیفی به توانمندی لازم مهارتی دست یافتند بعد از اخذ تسهیلات، مورد حمایت دستگاههای اجرایی ذیربط قرار می‌گیرند.

رحیمی افزود: شوراهای مهارت افزایی باید پرچمدار آموزشهای کیفی برای افزایش مهارتهای متقاضیان جویای کار باشند و از ظرفیتهای دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی در این ارتباط استفاده کنند.

وی اضافه کرد: گناباد با توجه به ظرفیتهای اقتصادی و فرهنگی خود از ظرفیت زیادی برای توسعه آموزشهای مهارتی در بخشهای گوناگون برخوردار است و با توجه سابقه تاریخی تولید سفال در روستای مند این شهرستان قابلیت راه‌اندازی مرکز تخصصی آموزش سفال را دارد و در سبد سوغات زیارت استان خراسان رضوی جای سفال گناباد خالی است.

فرماندار گناباد نیز در نشست شورای مهارت این شهرستان فعالیت این شورا را یک نیاز توصیف کرد و گفت: باید در کنار شناسایی وضعیت بازار هدف، آینده پژوهی و توجه به آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه‌ای برای افزایش سطح توانمندی‌های تخصصی افراد از توان بخش خصوصی در این زمینه استفاده کرد و وجود ۱۰ معین اقتصادی قابلیت مهمی برای تحقق این مهم به شمار می روند.

حامد قربانی بر لزوم روزآمدی آموزشها و مهارتها تاکید و بیان کرد: نیروی انسانی ماهر در همه بخشها اعم از صنعت و معدن و کشاورزی و اقتصادی و فرهنگی علاوه بر کاهش خسارتها موجب افزایش بهره وری تولید می شود و از هدر رفت سرمایه جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۷۲ واحد صنعتی و معدنی گناباد ۱۵۸ واحد فعال است و این شهرستان کمترین میزان بیکاری را در بین شهرستانهای استان خراسان رضوی داراست و این نشان دهنده ظرفیتهای مهارت آموزی و قابلیتهای این منطقه است.

همچنین در نشست شورای مهارت گناباد، تفاهمنامه‌ای بین اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و مرکز رشد فناوری این شهرستان با هدف افزایش کیفی آموزشها و جهت‌دهی آنها در مسیر تولید کیفی محصولات منعقد شد.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد با دو بخش مرکزی و کاخک و چهار شهر گناباد، بیدخت، کاخک و روشناوند در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم