سیل به 6 شهرستان در آذربایجان شرقی خسارت زد


سیل به 6 شهرستان در آذربایجان شرقی خسارت زد

تبریز-ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: سیل هفته جاری در 6 شهرستان این استان در بخش های مختلف کشاورزی، مسکونی و تاسیسات زیربنایی خسارت وارد کرده و میزان خسارت در دست ارزیابی است.

محمدباقر هنربر روز سه شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: تیم های مختلف کارشناسی در حوزه های یاد شده در شهرستان های سیل زده شامل مراغه، سراب، ورزقان، چارایماق، مرند و عجب شیر در حال بررسی شرایط هستند و گزارش نهایی میزان خسارات تا پایان هفته جاری از طریق رسانه های گروهی اعلام می شود.

وی با اعلام اینکه حادثه سیل در آذربایجان شرقی تلفات و صدمات جانی نداشته است، هدف اصلی و مهم مدیریت بحران را جلوگیری از صدمات جانی در حواث طبیعی و غیرطبیعی بیان و خاطرنشان کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی تا حد زیادی از خسارات مالی این حوادث نیز پیشگیری می شود.

هنربر سیل روز گذشته در شهرستان مراغه و منطقه ییلاقات این منطقه را نسبت به سایر شهرستان ها وسیع توصیف کرد و اظهار داشت: متاسفانه به دلیل این سیل هم اکنون آب شرب تعداد ۲۶ روستای مراغه قطع است که کارکنان شرکت آب و فاضلاب با حضور در منطقه برای رفع این مشکل تلاش می کنند.

وی ادامه داد: سیل روز گذشته مراغه در ییلاقات دامنه سهند، چادر عشایر این منطقه و لوازم و وسایل زندگی‌ آنها را با خود برده و راه‌ دسترسی آن‌ها را نیز تخریب کرده است که در حال حاضر ماشین آلات راهداری در منطقه حضور داشته و برای باز کردن راه های دسترسی تلاش می کنند.

هنربر با اشاره به سیل بخش خاروانا از توابع شهرستان ورزقان، گفت: این سیل در روستای آستارقان به ۲ دستگاه خودروی پراید و پاترول و ۶ دستگاه موتورسیکلت به طور کامل خسارت زد و همچنین ۲ واحد دامی و یک واحد مسکونی نیز در این روستا دچار آسیب شد.

وی به خسارت سیل به راه‌های روستایی، باغات و مزارع روستای اسب فروشان شهرستان سراب هم اشاره کرد و افزود: علاوه بر این شهرستان، سیل در ۲ روستای شهرستان چارایماق شامل آب گرم و مریم نیز خسارت وارد کرده و ۳ واحد مسکونی همراه با واحدهای دامی و مزارع و باغات تخریب شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی درباره بارندگی روز گذشته تبریز نیز گفت: این بارندگی که از بعداز ظهر تا شب ادامه داشت خساراتی در پی نداشته و تنها موجب آبرگرفتگی معابر و خیابان های سطح شهر شد.

هنربر به مردم آذربایجان شرقی توصیه کرد طی روزهای آینده از توقف و اتراق در حریم، بستر و مسیل رودخانه ها و نیز صعود به ارتفاعات پرهیز کنند و نسبت به اطلاعیه ها و هشدارهای مسئولان محلی و اداره کل هواشناسی دقت و حساسیت جدی نشان دهند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت بحران آذربایجان شرقی در حال آماده باش کامل است، به فرمانداران استان نیز توصیه کرد ضمن رعایت ابلاغیه های مدیریت بحران درباره وضعیت جوی، به تمامی اعضای ستادهای مدیریت بحران اعلام آماده باش کنند.

در هفته جاری بارش های ناگهانی و وقوع پدیده سیل در برخی شهرستان های استان موجب خسارت به جاده های بین مزارع، باغات و اراضی کشاورزی و نیز احشام روستاییان همچنین تعدادی از واحدهای مسکونی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است