تکلیف زمین‌های حاجی‌ترخانی گلشهر مشخص می‌شود


تکلیف زمین‌های حاجی‌ترخانی گلشهر مشخص می‌شود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در خصوص تکلیف موقوفه حاجی ترخانی در گلشهر کرج و زمین‌هایی که به مردم در این مورد فروخته شده است، گفت: زمین‌های مورد نظر در گلشهر کرج اکنون به سازمان اوقاف وکالت داده شده و در این زمینه ما مذاکراتی با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) داریم تا مشکلات مربوطه برای مردم مرتفع شود.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی روز سه‌شنبه ۲۴ تیرماه در حاشیه بازدید از مجموعه باغ عقیق که موقوفه مرحوم لیستر در کرج است، در جمع خبرنگاران با اشاره به بارگزاری ۱۳ هکتار از اراضی باغ عقیق اظهار کرد: بدون شک این اقدام نقش به سزایی در اشتغالزایی و توسعه فناوری در البرز خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: با حضور شرکت‌های دانش بنیان در این باغ می‌توان به توسعه صنایع هایتک در البرز امیدوار بود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در این محل مجموعه‌های دانش بنیان با سطح پنج به بالا مستقر خواهند شد.

وی با توضیح شرکت‌های دانش بنیان سطح پنج افزود: این شرکت‌ها در مرحله تجاری سازی و ورود به بازار هستند و می توانند محصولات سفارش شده را تولید و عرضه کنند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در باغ عقیق موجب تولید مضاعف است، بیان کرد: حضور این مجموعه‌ها باعث انتفاع اقتصادی، تولید دانش بومی و محصولات مورد نیاز کشور در شرایط تحریم خواهد شد.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب پیرامون بومی سازی افزود: نیازهای کشور را باید در داخل تامین کنیم.

وی با اشاره به اهمیت وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حمایت فعالیت شرکت های دانش بنیان در موقوفه باغ عقیق کرج بیان کرد: با این حمایت ها انواع بارگزاری ها صورت می گیرد و به یقین سال بعد پربار تر می شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مورد تسهیلات برای شرکت های دانش بنیانی که قرار است در باغ عقیق فعال شوند، توضیح داد: به این منظور با نگرش به وقف و نیات واقف کار کنیم، همچنین توجه به این مهم که وقف انجام شده سرمایه ای نیز برای موقوفات داشته باشد مدنظر است.

وی در بخش دیگری در خصوص تکلیف موقوفه حاجی ترخانی در گلشهر کرج و زمین‌هایی که به مردم در این مورد فروخته شده است، گفت: زمین‌های مورد نظر در گلشهر کرج اکنون به سازمان اوقاف وکالت داده شده و در این زمینه ما مذاکراتی با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) داریم تا مشکلات مربوطه برای مردم مرتفع شود.

حجت الاسلام خاموشی در بخش دیگری با بیان اینکه البرز نقطه مواصلاتی ۱۵ استان کشور است، بیان کرد: نیاتی مانند رسیدگی به وضعیت ایتام و یا رفع مسائل فرهنگی و اجتماعی در موقوفات این استان از جمله موقوفه مرحوم لیستر(باغ عقیق کرج) مدنظر است.

وی با تاکید بر اینکه موقوفه باغ عقیق موقعیت جغرافیایی عالی در کشور دارد، عنوان کرد: در حال حاضر دو شرکت در این مجموعه متمرکز شده اما حداقل پنج تا هفت شرکت می توانند فعال شوند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: اکنون در زمینه الکترونیک فعالیت‌هایی در باغ عیقق داریم، در ادامه فعالیت هایی از جمله مخابراتی نیز مستقر خواهد شد.

وی عنوان کرد: در کنار بحث تجاری سازی شرکت های دانش بنیان مسنقر در باغ عقیق تاسیس ساختمانی برای انجام مذاکرات علمی این مجموعه و ارائه مقالات توسط آنها مورد توجه است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی