بهرام فرهخت در گفتوگوی خبری اظهار کرد: با وجود اینکه سامانه قطار شهری همواره برای شهرداری هزینه بر بوده است، ولی سود آن در سلامت، کاهش سوبسیدهای موجود در حوزه خودرو و... بوده و به طور غیرمستقیم به دولت، شهرداری و حیات مردم باز میگردد.
وی، از کاهش چهار دقیقه زمان انتظار مترو خبر داد و گفت: زمان انتظار مترو به تازگی از ۱۷ دقیقه به ۱۳ دقیقه کاهش یافته است و درصدد کاهش این زمان تا پایان امسال هستیم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز با اشاره به جزئیات ایستگاه های خط یک مترو گفت: خط یک مترو از ائل گلی تا شهرک نور امتداد دارد و شامل ۱۸ ایستگاه بوده که به جز چهار ایستگاه بقیه به بهره برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه ایستگاه شماره ۱۸ در شهرک نور واقع شده، اظهار کرد: حدفاصل ائل گلی تا محققی ۱۲ ایستگاه مترو وجود دارد که به جز ایستگاه شماره ۹ (که بهزودی به بهره برداری میرسد)، بقیه ایستگاهها به بهره برداری رسیده است.
وی تاکید کرد: خط دو قطار شهری تبریز نیز از قراملک تا میدان بسیج در حال احداث بوده و تعدادی از تونلهای آن حفاری شده است.
فرهخت با اشاره به سهم یک درصدی مترو از حمل و نقل عمومی شهروندان، گفت: با تعامل هر چه بیشتر بین سازمان قطار شهری و شرکت بهره برداری در صدد توسعه ایستگاهها و کاهش زمان انتظار مترو جهت استفاده هر چه بیشتر شهروندان از این سیستم حمل و نقل هستیم.
به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی با بیان اینکه هزینه احداث هر کیلومتر از پروژه قطار شهری تبریز بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: شهروندان تبریزی اواخر سال ۹۹ در انتظار رویکرد و تحولی بزرگ در سامانه ریلی قطار شهری تبریز باشند.
انتهای پیام