رقص مرگبار چاقو در شب عروسی و شلیک وینچستر در حاشیه جاده


رقص مرگبار چاقو در شب عروسی و شلیک وینچستر در حاشیه جاده

بامداد دو‌شنبه 23 تیر 99 در جریان 2 درگیری، 2 پسر جوان در حوالی مشهد با ضربات چاقو و شلیک وینچستر به قتل رسیدند

محمد جواد ابوعطا/ شهرآرانیوز - گشوده شدن ۲ پرونده جنایی در یک شب پرحادثه در مشهد به قیمت جان دو جوان هفده و بیست‌وسه ساله تمام شد. یکی از آن‌ها در حاشیه یک مجلس عروسی کشته شد و دیگری در ابتدای جاده امرغان در پی یک دسیسه با شلیک وینچستر به قتل رسید.

همه چیز مهیای یک شب به یادماندنی بود. با وجود مخالفت با برگزاری مجلس عروسی در روز‌های کرونایی، اما این حرف‌ها به کت خانواده عروس و داماد نرفت و آن‌ها نه تنها برای فرزندانشان مجلس عروسی گرفتند که تعداد زیادی مهمان هم داشتند.

مجلس تا پاسی از شب ادامه داشت و صدای ساز و دهلش هم تا صدهامتر دورتر می‌رسید. ساعات اولیه بامداد بود که پذیرایی از مهمان‌ها شروع شد. در این میان چند جوان حال خوشی نداشتند و به دلایل نامشخصی برای یکدیگر شاخ و شانه کشیدند.

هنوز چراغ‌های تالار روشن بود و مهمانان مشغول پذیرایی بودند که کل‌کل‌های این جوانان به بیرون از تالار کشیده شد و رنگ و روی خشنی به خود گرفت. یک کل‌کل ساده همچون گردبادی که ناگهان آغاز می‌شود، تبدیل به یک نزاع دسته‌جمعی شد. تعدادی از مهمانان برای پادرمیانی و آرام کردن آن‌ها جلو آمدند، اما توفان خشونت آن‌ها را به کناری زد خصوصا که تیغه فلزی یک چاقو در میانه این نزاع خوش‌رقصی می‌کرد.
همه چیز به‌هم ریخته بود و صاحبان مجلس را هم به خیابان کشیده بود، این نزاع زمانی تمام شد که پسری هفده ساله با ضربه چاقو به سینه‌اش، روی زمین افتاد و در خونش دست و پا زد. ضاربان هم که ۳ نفر بودند با دیدن این صحنه از مهلکه گریختند.
با اعلام حادثه به اورژانس ۱۱۵، تکنسین‌های امدادی در محل حاضر شدند و پیکر نیمه‌جان پسر هفده ساله را به بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد منتقل کردند، اما با وجود تلاش پرسنل درمانی اورژانس این مرکز درمانی، پسر جوان به علت شدت جراحات و خون‌ریزی، جان خود را از دست داد.


حضور تیم جنایی در بیمارستان
پرسنل بیمارستان قتل را به پلیس گزارش دادند که بلافاصله سرهنگ حاجیان، سرکلانتر شرق مشهد در محل حاضر شد و تیمی از مأموران پاسگاه هلالی را مأمور رسیدگی به این پرونده کرد.
با حضور تیم جنایی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲ مشهد در بیمارستان تحقیقات اولیه انجام شد و قاضی احمدی‌نژاد دستور شناسایی متهمان دخیل در پرونده را صادر کرد.
مأموران پاسگاه هلالی با حضور در محل درگیری موفق شدند همان شب یکی از افرادی را که در این نزاع نقش داشت دستگیر کنند. همچنین ۲ متهم فراری نیز شناسایی شدند و توصیه‌های لازم برای معرفی این افراد به خانواده‌های آن‌ها داده شد.


قاتل و مقتول افغانستانی هستند
تحقیقات نشان می‌داد که طرفین درگیری همه از اتباع کشور افغانستان بوده‌اند. پیگیری‌های پاسگاه هلالی تا صبح ادامه داشت تا اینکه ۲ پسر جوان که نقش اصلی را در این درگیری داشتند، با حضور در پاسگاه خود را معرفی کردند.
یکی از این افراد در بازجویی‌های اولیه با اعتراف به اینکه او چاقو کشیده، به قتل پسر هفده ساله اعتراف کرد.


شناسایی جسد در جاده امرغان
با آغاز تحقیقات تیم جنایی برای روشن شدن ماجرای قتل پسر مهاجر، هم‌زمان کشف جسد یک مرد جوان به قاضی ویژه قتل دادسرای مشهد نیز گزارش شد.
جسد در یکی از جاده‌های اطراف مشهد کشف شده بود و طبق گزارش‌های اولیه، این فرد از ناحیه شکم با شلیک گلوله به قتل رسیده بود.
کارآگاهان پلیس آگاهی و مقام قضایی شبانه به ابتدای جاده امرغان، جایی که جسد مردی جوان در حاشیه جاده افتاده بود رفتند. جسد متعلق به مردی حدودا بیست‌وسه ساله بود که لباس بر تن نداشت و با شلیک گلوله –بررسی‌های بعدی نشان داد اسلحه به‌کارگرفته شده وینچستر بوده است- از فاصله نزدیک به ناحیه شکم کشته شده است.


شناسایی هویت مقتول
تیم جنایی با همکاری مأموران پاسگاه هلالی، همان شب موفق به شناسایی هویت مقتول شدند. حل این معما گره‌های بعدی پرونده را هم گشود و مأموران موفق به شناسایی محل زندگی متوفی شدند.
حضور در این منطقه شهری، منجر به کشف دیگر سرنخ‌های مهم در این پرونده جنایی شد. طبق اظهارات شاهدان ۳ نفر که از قدیم مقتول را می‌شناخته و با هم رفیق بوده‌اند، با یک خودروی شخصی او را سوار کرده و به مکانی نامعلوم برده‌اند. مقتول با پای خودش سوار خودرو نشده و در برابر خواسته این افراد مقاومت کرده است، که فردی واسطه می‌شود و پس از گفتگو او را وادار به سوار شدن می‌کند.
واسطه‌گری این فرد، موجب می‌شود تا تیم جنایی در اقدامی ضربتی این فرد را شبانه به اتهام مشارکت در قتل دستگیر کنند.
این فرد در بازجویی‌های اولیه مدعی شد که از قصد مهاجمان خبر نداشته است. اما عده‌ای از دشمنی این افراد با هم سخن می‌گفتند، موضوعی که در پرونده ثبت شد.


کل‌کل خونین و چاقوی آماده
به گفته مقام قضایی در پرونده قتل یک نفر از اتباع بیگانه، مانند بسیاری از پرونده‌های جنایی کل‌کل چند جوان با یکدیگر در حاشیه یک مجلس عروسی محرک اولیه قتل بوده است و خشمی افسارگسیخته در یک لحظه کنترل آن‌ها را به دست گرفته و آن‌ها را وارد نزاعی خونین کرده است.
به گفته قاضی ویژه قتل، همراه داشتن چاقو یکی از معضلات امروز جامعه است و افرادی که دچار جنونی ناگهانی می‌شوند، با کشیدن چاقو در واقع خود را از حق زندگی محروم کرده و چندین خانواده را درگیر می‌کنند.
به گفته قاضی احمدی‌نژاد، در پرونده دوم، تحقیقات ابتدایی به منظور دستگیری متهمان آغاز شده است، اما بررسی جوانب و نوع قتل نشان‌دهنده دسیسه‌چینی چند جوان برای کشتن فردی دیگر بوده است. احمدی‌نژاد عنوان کرد: در این پرونده نیز به سرنخ‌های خوبی رسیده‌ایم و با شناسایی هویت ضاربان، به همت کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان‌رضوی به‌زودی این افراد را دستگیر خواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند