نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته بیست‌وپنجم لیگ‌برتر فوتبال


نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته بیست‌وپنجم لیگ‌برتر فوتبال

اهواز - ایرنا - سه نماینده فوتبال خوزستان در رقابت‌های لیگ برتر در هفته بیست و پنجم مسابقات به مصاف حریفان خود می‌روند به این امید که روند صعودی خود رادر لیگ نوزدهم ادامه دهند.

به گزارش ایرنا هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تیم های فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان بیرون از خانه و تیم نفت آبادان در خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند تا با کسب نتایج ایده‌‍ آل جایگاه مناسب‌تری در جدول رده‌بندی برای خود رقم بزنند.

تیم فولاد خوزستان با شروع دوباره رقابت ها نشان داد همانطورکه نکونام در ابتدای فصل بارها به آن اشاره کرده بود نتایج این تیم در لیگ نوزدهم اتفاقی نبوده و روند امتیازگیری آنها روز به روز بهتر می شود.

فولادی ها با ابتلای بیش از ۲۵ درصد از اعضای تیمشان در مسابقه هفته بیست و چهارم برابر نفت مسجدسلیمان به میدان نرفتند تا تنها تیمی باشند که ۲ بازی کمتر از دیگر رقبا انجام دهند.

با توجه به نتایج تیم های بالا جدولی در هفته بیست و چهارم رقابت ها، حالا فولاد شانس رسیدن به کسب سهمیه آسیایی را دارد شاگردان نکونام هرچند به بیماری کرونا مبتلا هستند اما اگر سهمیه می‌خواهند باید تلاش کنند تا با کسب امتیازات در ۲ بازی معوقه و همچنین مسابقات پیش‌رو در جمع سه تیم بالا نشین جدول قرار گیرند.

تیم نفت آبادان در بازی هفته گذشته خود مقابل نساجی تیم منسجم تری نسبت به بازی با تراکتورسازی نشان داد اما بازیکنان این تیم در زدن ضربات آخر دقتلازم را نداشته و این موضوع باعث شد تا ۲ امتیاز این دیدار را به راحتی از دست دهند.

صنعت نفت برای کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا می جنگند و این موضوع می تواند بهترین انگیزه برای نفتی ها باشد که بازی‌های باقی مانده را با شور و هیجان دنبال کنند.

تیم نفت مسجدسلیمان دیگر نماینده استان در لیگ برتر در هفته بیست و چهارم رقابت ها باید مقابل فولاد صف آرایی می کرد که این بازی به دلیل وجود بازیکنان فولاد به کرونا لغو و به زمان دیگری موکول شد.

نفتی ها با انبوهی از مشکلات رو به رو هستند و بازیکنان این تیم چندی پیش به دلیل پرداخت نشدن مطالباتشان تمرینات را تعطیل و ۲ روز اعتصاب کردند اگرچه زردپوشان زاگرس نشین تا اینجای رقابت ها عملکرد خیره کننده ای داشته و نتایج بسیار خوبی کسب کرده اند.

پرسپولیس - فولاد

تیم فولاد در این فصل نشان داده که راه غلبه بر تیم‌های بزرگ را بلد بوده و به دنبال کسب سهمیه آسیایی است تا از این طریق دل هوادارانش را شاد کند اگرچه رسیدن به این مهم کار بسیار سختی است. نکونام در مصاف با تیم های استقلال و ماشین سازی نشان داد که با فرصت دادن به نیروهای جوان می تواند موانع بزرگ را از سر راه بردارد.

اما فولادی‌ها در این هفته به مصاف تیم پرسپولیس می‌روند که در میانه جدول قرار دارد. تیم فولاد برای اینکه از کورس رقابت با دیگر حریفان عقب نماند نیاز به کسب امتیاز از این دیدار دارد. آنها باید از تمام بازی های خود امتیاز کسب کنند تا شرایط خود را در جدول رده‌بندی بهبود دهند.

این دومین تقابل نکونام و گل محمدی ۲ سرمربی جوان لیگ‌ برتر است که در این فصل حرف های بسیاری برای گفتن داشتند، این ۲ مربی در هفته چهارم رقابت ها یکبار برابر هم قرار گرفتند، گل محمدی در آن ‌زمان سرمربی تیم شهرخودرو مشهد بود و در دیدار با فولاد متحمل شکست شد.

فولادی ها در نیم‌فصل دوم روند فوق‌العاده ای داشته و تغییرات و خریدهای این تیم باعث شده به یکی از ترسناک‌ترین تیم‌ها تبدیل شوند، آمادگی بدنی بازیکنان این تیم که زیر نظر مربی بدنساز اسپانیایی آماده شده‌اند یکی از نقاط قوت تیم فولاد نسبت به تیم های دیگر است.

پنج برد پیاپی برای فولاد از این تیم چهره یک مدعی ساخته است، هم اکنون فولاد خوزستان با ۳۹ امتیاز در رده پنجم قرار دارد و با کسب حداقل چهار امتیاز از ۲ بازی معوقه برابر نفت مسجدسلیمان و نساجی مازندران می‌تواند به رده دوم جدول برسد.

فولادی اگرچه کار بسیار سختی مقابل پرسپولیس دارند اما انگیزه و جنگندگی بازیکنان فولاد به حدی است که آنها به چیزی جز کسب سهمیه آسیایی فکر نمی کنند. شاگردان نکونام در بازی های بیرون از خانه تیم دست و پا بسته ای نبوده و بسیاری از امتیازات خود را از این طریق کسب کردند.

نساجی – نفت مسجدسلیمان

تیم نفت مسجدسلیمان مانند دیگر تیم های تحت حمایت وزارت نفت، به لحاظ مالی با مشکلاتی بسیاری مواجه است و اگر مسئولان شهرستانی و استان نتوانند بودجه این تیم را تامین کنند برای فصل آینده با مشکل جدی رو به رو خواهد بود.

عملکرد خوب مهدی تارتار سرمربی کنونی نفت مسجدسلیمان باعث شده تا وی جزو معدود سرمربیان شاغل در لیگ برتر باشد که در یک فصل به طور کامل هدایت یک تیم را برعهده داشته باشند چیزی که در فوتبال ایران به ندرت مشاهده می شود. بعضا مشاهده می شود که برخی از تیم های حاضر در لیگ برتر در طول یک فصل برای ۲ تا سه بار مربیان خود را تغییر می دهند.

این مربی جوان و موفق در لیگ نوزدهم هدایت نفت مسجدسلیمان را قبول کرد و توانست تیمی را که هرسال جزو کاندیداهای سقوط بود به رتبه های بالای جدول برساند و البته در جام حذفی نیز به جمع چهار تیم برتر مسابقات برسد. نفتی‌های مسجدسلیمان در حالی نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر را آغاز کردند که خوشبین‌ترین طرفدار این تیم تصور نمی‌کرد نفت مسجدسلیمان بتواند نیم فصل رقابت‌ها را بدون شکست پشت سر بگذارد.

بدون تردید نفت مسجدسلیمان پدیده این فصل رقابت های لیگ برتر به شمار می رود و باید گفت که مهدی تارتار با این تیم کم‌بضاعت دست به کاری بزرگ و فراموش نشدنی زد. نفتی ها در این فصل از تیم‌های بزرگی همچون پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی، سپاهان، فولاد و پدیده امتیاز گرفتند و این امر موجب شد تا نفتی‌ها در نیمه بالایی جدول رده‌بندی قرار گیرند.

تیم نفت مسجدسلیمان در این هفته از رقابت‌ها به مصاف تیم نساجی مازندران می‌رود که با ورود محمود فکری متحول شده و هفته گذشته در مصاف با تیم نفت آبادان یک امتیاز شیرین کسب کرد. نساجی عملکرد نسبتا خوبی در لیگ امسال داشته و اکنون با ۲۷ امتیاز در مکان نهم جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

شاگردان تارتار تنها با سه شکست بعد از سپاهان کمترین باخت را در رقابت‌های این فصل لیگ برتر داشته که این موضوع نشان از خط دفاع قدرتمند این تیم دارد، در سوی مقابل نساجی با ۲۸ گل خورده خط دفاع نسبتا ضعیفی در لیگ امسال داشته است.

با وجود اینکه هر ۲ تیم تاکنون در امر گلزنی آمار بسیار ضعیفی داشته اند باید دید دوئل بین تارتار و فکری به سود کدام مربی ختم می‌شود.

نفت آبادان - استقلال

نفت آبادان که یکی از ریشه دارترین تیم های فوتبال ایران است و بازیکنان بسیاری از این تیم به تیم‌های ملی راه یافتند به دلیل بخشنامه جدید وزارت نفت مبنی بر ممنوعیت تیمداری در لیگ برتر وضعیت خوبی ندارد.

هفته‌های پایانی لیگ برای صنعت نفت آبادان بسیار سرنوشت ساز است و اگر نفتی ها قدر این فرصت را بدانند، می تواند با صعود به لیگ قهرمانان آسیا بهترین اتفاقات را برای فوتبال آبادان رقم بزنند.

سرمربی نفتی ها پس از بازی با نساجی مدعی شد که بازیکنان این تیم کم کاری می کنند و این موضوع را عاملی برای کسب نتیجه تساوی در آن دیدار دانست این در حالی است که بازیکنان نفت آبادان به لحاظ مالی با مشکلات فراوانی مواجه بوده و قطعا این موضوع در بازی آنها موثر است.

در نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت و توانست تا پله سوم جدول رده بندی بالا بیاید اما رفته رفته عملکرد طلایی پوشان آبادانی سیر نزولی پیدا کرد و اکنون در جایگاه هفتم جدول رده‌بندی قرار دارند.

تیم نفت آبادان در هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ برتر میزبان تیم استقلال هستند که به لحاظ مالی زمین تا آسمان با آنها متفاوت است البته نباید فراموش کرد که نماینده استان تیم های بزرگی را در ورزشگاه تختی آبادان به زانو درآورده است.

تیم استقلال که از وجود چندین بازیکن کرونایی بهره می برد در حال حاضر حال و روز خوبی ندارد و برای ماندن در کورس رقابت ها نیاز به سه امتیاز این دیدار دارد. این موضوع شانس نفتی ها را برای امتیاز گرفتن از این بازی بیشتر می کند.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر:

۲۶ تیرماه:

پرسپولیس – فولاد

۲۷تیرماه:

نفت آبادان – استقلال

نساجی – نفت مسجدسلیمان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...