تکریم چهره های ماندگار مساجد در طرح سه شنبه های تکریم


تکریم چهره های ماندگار مساجد در طرح سه شنبه های تکریم

حجت الاسلام یارمحمدی گفت: طرح ملی سه شنبه های تکریم بستر مناسبی برای تکریم چهره های ماندگار فرهنگی، اجتماعی و دینی مساجد است.

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: طرح سه شنبه های تکریم یک طرح ملی است که در کشور اجرا می شود.

حجت الاسلام محمدنقی یارمحمدی ادامه داد: این طرح ملی با هدف احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و نیز در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات خصوصاً خانواده معظم شهدا و ایثارگران اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی سه شنبه های تکریم همزمان با دهه کرامت آغاز شد، گفت: این طرح یک رویداد محله محور و خانواده بنیان است که با استفاده از ظرفیت های خودجوش و ملاحضه اقتضائات محلی با محوریت مسجد و ذیل نظر امام جماعت محترم مسجد اجرا می شود.

به گفته این مقام مسئول، شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز و ... در عرصه های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله بویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه سازی و جریان سازی در عرصه های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله و رونق بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد از دیگر اهداف این طرح است.

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان تصریح کرد: در این طرح خانواده های معزز شهداو ایثار گران، معلمان، نخبگان، کسبه و خیرین محل، مروجان ارزش ها و فضائل دینی، نوجوانان و جوانان ممتاز، کارآفرینان، هنرمندان، ورزشکاران، خانواده موفق، مفاخر فرهنگی هنری، همسایگان و خادمین مسجد، مسئولین تأثیر گذار و مسجدمحور و گروه های جهادی و محرومیت زدایی مورد تکریم قرار می گیرند.

حجت الاسلام یارمحمدی به شاخص های کلی تکریم در این طرح اشاره کرد و گفت: افراد پایبند به اصول و ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، انتخاب افراد موفق، الگو و جریان ساز در محله و دارای حسن شهرت و چهره خوشنام مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این راستا جلسه هماهنگی با بنیاد شهید، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای هماهنگی کانون های استان جهت تهیه لوح تقدیر، هدایا و تندیس تشکیل شده است، گفت: از طریق سامانه بچه های مسجد این طرح به اطلاع کانون های مساجد استان رسیده است.

پایان پیام/73

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها