معلوم نیست خوزستان چه وقت از وضعیت قرمز خارج شود


معلوم نیست خوزستان چه وقت از وضعیت قرمز خارج شود

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه همچنان خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: کاهش موارد ابتلا، در حد خارج شدن از وضعیت قرمز نیست.

دکتر سیدمحمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کاهش موارد ابتلا در خوزستان، اظهار کرد: همچنان ۱۲ شهر خوزستان قرمز، چهار شهر نارنجی و ۱۱ شهر زرد هستند؛ ما وضعیت شهرهای نارنجی را نیز مانند وضعیت قرمز می‌دانیم زیرا کاهش موارد ابتلا در این مناطق، در حد خارج شدن از وضعیت قرمز نیست.

وی افزود: هر چند با توجه به کاهش موارد بیماری، امیدواریم از وضعیت قرمز خارج شویم اما نمی‌توان وضعیت آینده را پیش‌بینی کرد و زمان خارج شدن از وضعیت قرمز، قابل پیش‌بینی نیست.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: همه شاهد بودیم که تا اردیبهشت‌ماه وضعیت در خوزستان خوب بود اما پس از عید فطر وضعیت تغییر کرد و خوزستان، قرمز شد و همچنان این وضعیت ادامه دارد. وضعیت شیوع کرونا در آینده بستگی به رفتار مردم دارد. معلوم نیست در آینده چه اچه اتفاقی می‌افتد. درست است که اکنون شاهد کاهش موارد ابتلا هستیم اما اگر به عنوان مثال ناگهان جمعیت زیادی در مراسمی شرکت کنند یا دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، شرایط تغییر می‌کند.

علوی بیان کرد: همچنان بیماری وجود دارد و باید با این ویروس زندگی کنیم و تا زمانی که واکسنی در سطح انبوه جهانی تولید نشود، باید نکات بهداشتی و استفاده از ماسک رعایت شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا