آیین شکرگزاری برداشت گندم با محوریت پرداخت زکات برگزار شود


آیین شکرگزاری برداشت گندم با محوریت پرداخت زکات برگزار شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: آیین شکرگزاری برداشت گندم با محوریت پرداخت زکات در بین روستائیان برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جلسه شورای زکات استان با تاکید بر اجرای مصوبات کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی شورای زکات، اظهار کرد: آیین شکرگزاری برداشت گندم در راستای نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات در بین روستائیان برگزار شود.

وی با اشاره به فعال سازی شورای زکات شهرستان‌ها با محوریت ائمه محترم جمعه، اضافه کرد: طرح ضربتی جمع آوری زکات گندم به فرمانداران، بخشداران و دهیاران هر منطقه ابلاغ شود تا زکات واجب گندم و جو جمع آوری شود.

وی، نقش ارزشمند صداوسیما برای نهادینه سازی فرهنگ زکات در جامعه را یادآور شد و گفت: برنامه‌ریزی و اقدام محکم برای استفاده از ظرفیت تجار، بازرگان، صاحبان صنایع و کارخانجات برای مدیریت زکات مال التجاره از سوی کمیته تخصصی، پشتیبانی و مالی شورای زکات موضوعی ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به طرح‌واره احیا و مدیریت زکات مال التجاره، گفت: از محل زکات‌های دریافتی این حوزه می‌توان در راستای تامین جهیزیه نوعروسان و نیازمندان اقدامات ارزشمندی انجام داد.

وی از دبیرخانه شورای زکات خواستار شد: اقدام عملی برای تدوین طرح جامع استفاده از مهندسان و مروجان جهاد کشاورزی، تدوین شیوه نامه به کارگیری عاملین داوطلب زکات و استفاده از ظرفیت آن‌ها، به کارگیری عاملان زکات با نظر ائمه جمعه و انتخاب یک نفر از بین اعضای شورای زکات روستاها برای عضویت در شورای زکات شهرستان‌ها برای پیگیری مصوبات داشته باشد.

به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در این جلسه اعضای شورای زکات استان هم از آخرین اقدامات خود در راستای فرهنگ سازی و دریافت زکات گزارش دادند و طرح واره‌های شورای زکات استان هم رونمایی شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!