کرونا باغملک را قرمز کرد


کرونا باغملک را قرمز کرد

اهواز -ایرنا - رییس مرکز بهداشت باغملک با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این شهرستان گفت: این شهرستان در شاخص شیوع بیماری کرونا در و ضعیت قرار قرار گرفته است.

دکتر سید سجاد جوادی سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وضعیت شیوع کرونا در باغملک رشد زیادی داشته‌است و تاکنون بیش از ۸۰۰ نفر از مردم این شهرستان با این بیماری درگیر شده‌اند که متاسفانه ۱۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی از برگزاری مراسم ترحیم و عروسی به عنوان دلایل اصلی شیوع کرونا در باغملک اشاره کرد و افزود: با توجه به آمار ووضعیت باغملک از حیث کرونا از این به بعد سخت‌گیری‌ها روی مراسم زیادتر خواهد شد.

رییس مرکز بهداشت باغملک با بیان اینکه تحویل جنازه درگذشتگان با گرفتن امضای سه مرجع قانونی امکان‌پذیر خواهد بود تصریح کرد: خانواده فرد درگذشته باید از نیروی انتظامی، فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان نامه بگیرند و متعهد شوند از برگزاری مراسم شلوغ خودداری خواهند کرد.

وی افزود: با کسانی که این دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند بخاطر حفظ سلامت عمومی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت به همین دلیل از مردم و دهیاران درخواست می‌کنیم برگزاری هرگونه مراسم اعم از ترحیم و عروسی را به نیروی انتظامی، دادستانی، فرمانداری و شبکه بهداشت گزارش کنند.

سجادی در ادامه گفت: طبق دستورالعمل جدید، نمونه گیری در مرکز ۱۶ ساعته فقط از سالمندان دارای علامت و مادران باردار انجام خواهد شد و مردم از تجمع در این مرکز پرهیز کنند.

وی از تعطیلی مساجد، حسینیه‌ها و اماکن شلوغ خبر داد و اضافه کرد: طبق دستورالعمل ستاد استانی مبارزه با کرونا وقتی یک شهر در وضعیت قرمز قرار می‌گیرد باید این مراکز تعطیل شوند تا وضعیت به حالت عادی برگردد.

رییس مرکز بهداشت با در خواست از مردم برای ماسک زدن گفت: به همه ادارات و بانک‌ها ابلاغ شده‌است که ضمن الزام کارمندان به استفاده از ماسک، به مراجعه کنندگانی که از ماسک استفاده نکنند خدماتی ارائه نشود.

ویروس کرونا که کووید ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است.

به گزارش ایرنا از ۲۰ اردیبهشت ماه تا کنون وضعیت خوزستان از لحاظ شیوع بیماری کرونا قرمز بوده است.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روند ابتلا به کرونا در خوزستان از ۱۵ تیرماه به بعد روند کاهشی شده و آمار بیماران کرونایی بستری در استان روز شنبه نسبت به ۱۰ روز پیش۳۵۰ نفر کاهش یافته است

طبق اعلام وزارت بهداشت، تا تاریخ ۲۳ تیر مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۷ هزار و ۳۰۳ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۸۲۹ نفر رسیده‌است. خوشبختانه تا این تاریخ ۲۱۹ هزار و ۹۹۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت بیت‌کوین سقوط کرد