992 میلیارد تومان از اعتبارات اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تخصیص یافت


992 میلیارد تومان از اعتبارات اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تخصیص یافت

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع یک هزار و 574 میلیارد تومان اعتبار مصوب طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان در سال‌های 99 و 98، تاکنون 992 میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص یافته است.

علی شهریارپور روز سه‌شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی این استان که با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، افزود: از بین ۳۰ طرح اقتصاد مقاومتی مشخص شده در استان، در سال گذشته ۱۴ طرح تامین اعتبار شدند، که با تخصیص قابل توجه این اعتبارات انتظار می‌رود تا پایان دولت شاهد بهره‌برداری از این طرح‌های اولویت‌دار باشیم.

وی، طرح راه آهن مبارکه- سفید دشت- شهرکرد را از مهمترین این طرح‌ها برشمرد و گفت: این در سیاستگذاری‌های توسعه‌ای استان با عنوان طرح "پیشران توسعه" تعریف شده که برای آن ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار با تخصیص ۱۰۰ درصدی مصوب شده است و قرار شده تا پایان خرداد سال گذشته به بهره‌برداری برسد.

شهریارپور ادامه داد: طرح انتقال آب بن به بروجن از دیگر طرح‌های مهم اقتصاد مقاومتی استان تعریف شده ، که در سالهای ابتدایی از پیشرفت اجرایی خوبی برخوردار نبود و منابع مالی مناسبی به آن تخصیص داده نشد ، اما امسال جزو ۳۱ طرح اولویت‌دار وزارت کشور و هیات دولت قلمداد شده است و مقرر شد تا ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز طرح تامین و تا سال آینده بهره برداری شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری به طرح چهارخطه شهرکرد- بروجن- لردگان به عنوان یکی از محورهای تراتزیتی کشور و استان اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این طرح به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امید است این مبلغ نیز با عنایت دولت به استان اختصاص یابد.

شهریارپور، در ادامه از پیشرفت ۳۷ درصدی طرح اردل- گورمیزه- دوپلان خبر داد و افزود: امسال برای این طرح ۲۰ میلیارد تومان مصوب شده که تاکنون ۶ و نیم میلیارد تومان آن تخصیص یافته اما باید گفت اعتبارات سالیانه این طرح جوابگوی تکمیل آن نیست.

وی ادامه داد: کنارگذر شهرکرد به سامان نیز از طرح‌های مهم استان است که پنج و نیم کیلومتر از ۶ کیلومتر این مسیر اجرا شده است.

شهریارپور خاطر نشان کرد: در سالجاری ۲۰ طرح اقتصاد مقاومتی در استان به تصویب رسیده است که ۱۶ مورد آن از سوی دبیرخانه ملی تصویب شد و انتظار می‌رود با اضافه کردن ۱۴ طرح دیگر، هر ۳۰ طرح مهم اقتصاد مقاومتی استان تصویب و تامین اعتبار شود.

وی، با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری استان محرومی نیست بلکه دارای ظرفیت‌های بسیار و شایستگی لازم برای رشد و توسعه است، اظهار داشت: این استان در بخش کشاورزی تولیدکننده نخست کشور در تولید بادام و ماهیان سردآبی، رتبه هشتم در تولید قارچ و دارای رتبه های برتر کشور در تولید سایر محصولات کشاورزی و دامپروری است.

شهریارپور افزود: این استان در بخش صنعت نیز ۳۰ رتبه نخست و برتر کشور را دارد، بدین ترتیب که این استان تنها تولیدکننده ورق‌های گالوانیزه خودروی خاورمیانه، مرکز پرتودهی گاما خاورمیانه، چادر مشکی، شیرخشک نوزاد، تولید موکت و کفپوش، خوراک آبزیان، بزرگترین معدن و تولیدکننده خاک نسوز در خاورمیانه، کولرآبی، خمیرمایه کشور و پایتخت گز ایران است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری نشان کرد: این استان از استان‌های هدف گردشگری است که در سفر رییس جمهوری مورد تاکید قرار گرفت و دارای ۱۴ منطقه نمونه گردشگری مصوب است.

شهریارپور، همچنین به طرح‌های جهش تولید این استان اشاره کرد و گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه جهش تولید ۴۶ طرح استان با اعتبار مصوب ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برای پیگیری طرحهای اقتصادی مقاومتی به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی