تحویل 6 هزار و 228 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان‌شرقی


تحویل 6 هزار و 228 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان‌شرقی

مراغه - ایرنا - مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای نهضت مسکن تاکنون، 6 هزار و 228 واحد مسکونی تحویل مددجویان شده است.

فرگل صحاف روز سه شنبه در مراسم کلنگ زنی ساختمان توانبخشی و حرفه آموزی دختران بالای ۱۴ سال هشترود افزود: سال گذشته نیز ۵۸۱ واحد مسکن مددجویی با صرف ۳۱۸ میلیارد ریال اعتبار به افراد تحت پوشش تحویل شد.

وی اظهار کرد: تامین مسکن مددجویان در قالب تفاهم نامه های پنج جانبه خانوار دو معلول شهری با سرانه ۶۰۰ میلیون ریال، سه جانبه خانوار دو معلول روستایی با سرانه ۳۶۰ میلیون ریال، بسیج سازندگی، خرید واحدهای مسکن مهر و تعاونی، احداث واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی و خرید مسکن از اشخاص حقیقی بوده است.
صحاف همچنین از احداث مسکن با مشارکت ۲۵ درصدی قرارگاه خاتم الانبیا و نیز مسکن ایتام با مشارکت سازمان برنامه و بودجه برای تحقق هدف ۸۵۰ واحد مسکونی در استان خبر داد.

وی به آمار افراد تحت پوشش این اداره در استان نیز اشاره کرد وگفت: ۴۱ هزار و ۷۲۷ نفر دارای پروند اجتماعی، تعداد کل افراد مستمری بگیر ۷۵ هزار و ۷۰۹ نفر و ۷۶ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان هستند.
صحاف گفت: همچنین در سال گذشته بیش از ۶۲ هزار مورد برنامه غربالگری شنوایی، بیش از هشت هزار مشاوره ژنتیک و بالغ بر ۱۵۸ هزار مورد مشاوره در مورد پیشگیری از اعتیاد، افسردگی، کودک همسری، نشاط و شادابی اجتماعی، سواد رسانه ای، نزاع دسته جمعی، خودکشی و ازدواج انجام شده است.

فرماندار هشترود نیز خواستار احداث مدرسه استثنایی برای کودکان معلول جسمی شد و گفت: نبود این مدرسه در هشترود باعث شده کودکان معلول نتوانند ادامه تحصیل بدهند.
امین امینیان افزود: زمین این مدرسه توسط خیرین مهیا شده و از خیرین مدرسه ساز درخواست می شود نسبت به ساخت این مدرسه اقدام کنند.
ساختمان توانبخشی و حرفه آموزی دختران بالای ۱۴ سال هشترود در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر ساخته می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟