توسعه ملکشاهی سرعت می‌گیرد


توسعه ملکشاهی سرعت می‌گیرد

معاون استاندار ایلام گفت : بنیاد مستضعفان 350 میلیارد ریال را برای اجرای پروژه های محرومیت زدایی در ملکشاهی اختصاص داده که این اعتبار منجر به اجرای پروژه های زیربنایی و اشتغالزا در شهرستان خواهد شد.

«احمد کرمی» در نشست هماهنگی توسعه شهرستان ملکشاهی با بیان اینکه حرکت‌های بنیاد مستضعفان و علوی در منطقه باید هماهنگ باشد و از موازی کاری پرهیز شود تا پروژه های در دست اجرا نمود بیشتری داشته باشند، اظهار کرد: برنامه های متعددی در حوزه توانمندسازی و توسعه زیرساخت های عمرانی این منطقه آغاز شده که نویدبخش قرار گرفتن شهرستان ملکشاهی در مسیر و مدار پیشرفت و آبادانی و گسیل امکانات به این خطه محروم است.

وی گفت: بنیاد مستضعفان و علوی ۳۱ شهرستان کشور را به عنوان پایلوت برای اجرای طرح های محرومیت زدایی انتخاب کرده که ملکشاهی نیز جزء این مناطق است که در صورت تحقق برنامه های در دست اجرا می توان به آینده منطقه و توسعه فعالیت های اشتغالزا در این شهرستان امیدوار بود.

معاون استاندار ایلام تصریح کرد: بنیاد مستضعفان ۳۵۰ میلیارد ریال را برای اجرای پروژه های محرومیت زدایی در ملکشاهی اختصاص داده که این اعتبار منجر به اجرای پروژه های زیربنایی و اشتغالزا در شهرستان خواهد شد.

کرمی از سفر رییس بنیاد مستضعفان و علوی طی روزهای آینده به شهرستان ملکشاهی خبر داد و گفت: این شهرستان جزو ۳۱ شهرستانی در سراسر کشور است که در برنامه جامعه توسعه و محرومیت زدایی قرار گرفته است.

معاون عمرانی استاندار ایلام یکی از مهم ترین پروژه‌ها و خواسته های مردم منطقه را اجرای بیمارستان ملکشاهی عنوان کرد و گفت: قرار است اعتبار مورد نیاز این پروژه را یک سوم بنیاد مستضعفان، یک سوم وزارت بهداشت و یک سوم استان پرداخت کند.

کرمی بر تعیین تکلیف پیمانکار پروژه بیمارستان ملکشاهی تاکید کرد و گفت: در صورتی که پیمانکار فعلی از اجرای پروژه ناتوان است باید خلع ید و با پیمانکار جدید تلاش کنیم حداکثر تا پایان سال مالی شاهد راه اندازی بیمارستان ملکشاهی باشیم.

وی افزود: ملکشاهی سه شهر دارای شهرداری دارد که شهرداران باید با هماهنگی فرمانداری پروژه هایی را که قابلیت اجرا داشته و تاثیر بیشتری در رفع مشکلات مردم منطقه دارند معرفی تا اعتبار مورد نیاز را از طریق رایزنی با مسوولان بنیاد برای اجرای آنها جذب کنیم.

معاون استاندار ایلام پروژه «آب شیرین کن» و «جاده سلامت» را از دیگر برنامه های در دست اجرای شهرستان ملکشاهی برشمرد و بر تسریع در عملیات اجرای آنها با استفاده از اعتبارات بنیاد تاکید کرد.

«محمد تاسمه» فرماندار ملکشاهی نیز در این نشست تبدیل دی کلینیک به بیمارستان را با توجه به جمعیت استفاده کننده بخش های میمه، زرین آباد و شهرستان ملکشاهی دارای توجیه فنی و اقتصادی دانست و گفت: برای تحقق این مهم رایزنی شده و امیدواریم مدیران وزارت بهداشت نیز این مهم را در دستور کار قرار دهند چرا که ملکشاهی به عنوان مسیر دوم اربعین از اهمیت راهبردی برخوردار است.

شهرستان ۲۱ هزار نفری ملکشاهی در سال ۸۵ از مهران جدا و به شهرستان تبدیل شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...