نرخ بیکاری بهار 99 البرز 1.8 درصد کاهش یافت


نرخ بیکاری بهار 99 البرز 1.8 درصد کاهش یافت

کرج - ایرنا - نرخ بیکاری استان البرز در بهار 1399 بر پایه داده‌های مرکز ملی آمار ایران 1.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

نرخ بیکاری استان البرز در بهار ۹۹، در حالی ۱۲.۳درصد اعلام شده که این رقم در بهار سال گذشته، ۱۴.۱ درصد بوده است.

کاهش نرخ بیکاری بهار ۹۹ در استان البرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حالی رخ داده که شیوع ویروس کرونا در این فصل به بسیاری از کسب و کار در استان آسیب جدی وارد کرده است.

همچنین نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشغال استان البرز در بهار ۱۳۹۹ به ترتیب با ۴.۷ و ۳.۳ درصد کاهش به ۳۹.۴ و ۳۴.۶ درصد رسید.

نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال استان البرز در بهار ۱۳۹۸ به ترتیب ۴۴.۱ و ۳۷.۹ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز اوایل سال ۱۳۹۹ به خبرنگار ایرنا گفته بود: در سال ۱۳۹۸، زمینه اشتغال ۴۱ هزار و ۲۸۵ نفر در این استان فراهم شد.

حسین فلاح‌نژاد افزود: با این تعداد اشتغال‌زایی، نرخ بیکاری استان البرز در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود سه درصد کاهش یافت.

به گفته وی، نرخ بیکاری البرز در بهار ۹۷ حدود ۱۵.۶ درصد بود که در بهار ۹۸ به ۱۴.۱درصد رسید.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج - چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می‌کشاند.
این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.
فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی