شیوع کرونا، کارکردهای فراموش شده مساجد در تمدن‌سازی را فعال کرد


شیوع کرونا، کارکردهای فراموش شده مساجد در تمدن‌سازی را فعال کرد

حجت‌الاسلام ذاکر با بیان اینکه بحران کرونا برخی از کارکردهای مغفول مانده مساجد را فعال کرد، گفت: این کارکردها به ساخت تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب کمک شایان خواهد کرد.

حجت الاسلام «حجت الله ذاکر» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به چشم انداز آینده مساجد در دوران پساکرونا، اظهار کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا، برخی از مساجد کارکردهای اجتماعیشان مغفول مانده بود که با بحران کرونا این کارکردها فعال شد و مورد توجه بیشتر قرار گرفت و مساجد ظرفیت و امکاناتشان را نشان دادند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اقدامات چشمگیر مساجد در رزمایش مواسات و همدلی مومنانه، بیان کرد: اقدامات انجام شده یک ظرفیت فوق العاده در کشور ایجاد کرد، تا در گام دوم انقلاب از ظرفیت مساجد بیشتر استفاده شود.

وی تصریح کرد: کارگزاران مساجد و کسانی که در حوزه مسجد متولی هستند، وقتی این حماسه و حضور اهالی مساجد را دیدند، باید نگاهشان به مساجد یک نگاه گسترده تری نسبت به قبل باشد و تمام دستگاه ها در قبال مسجد باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند و در جهت ساخت تمدن نوین اسلامی از ظرفیت بی بدیل مساجد آنچنان که شایسته و بایسته است، استفاده شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه در دوران پساکرونا به طور قطع با معضلات و مشکلات دیگری روبرو هستیم، گفت: به دلیل شرایط اقتصادی، فقر و بیکاری، لازم است که در بحث فقرزدایی و محرومیت زادیی هم از ظرفیت مساجد استفاده شود.

حجت الاسلام ذاکر بر لزوم برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد که برای دفع و رفع آسیب های اجتماعی از ظرفیت کمنظیر مساجد به صورت سازمان دهی شده و ساماندهی شده استفاده بهینه شود و از این کانون مقدس و با نشاط کمال استفاده مطلوب صورت گیرد و کارکردهایی که از مساجد مغفول مانده را فعال کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به ظرفیت بی بدیل مساجد، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد نسبت به تلاش های اهالی و کارگزاران وظیفه شناس و جوانان مسجدی قدردان باشیم و قدر این ظرفیت به وجوده آمده را بدانیم و در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی از آنها استفاده کنیم.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !