ترقی: جامعه با رویکرد اخلاقی و منطقی همراهی می‌کند


ترقی: جامعه با رویکرد اخلاقی و منطقی همراهی می‌کند

تهران- ایرنا- عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، مواجهه برخی نمایندگان با دولت را به مصلحت کشور ندانست و گفت: نمایندگان نباید ازحق قانونی خود اینگونه استفاده کنند؛ هر عمل و اقدامی که با استدلال، منطق و با نگاه اخلاقی انجام شود هم اثرگذاری بیشتری دارد و هم جامعه با آن رویکرد همراهی خواهد کرد.

«حمیدرضا ترقی» روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تنظیم روابط صحیح میان قوا در قانون اساسی از وظایف رهبری است و وقتی این روابط از مجاری صحیح خودش خارج و موجب تنش یا تشویش افکار عمومی شود، طبیعتا رهبری متذکر می‌شوند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: این تذکرات همیشه وجود داشته است و فرقی هم نمی‌کند مخاطب رهبری مجلس، دولت یا قوه قضاییه باشد؛ ایشان با درک صحیحی که از شرایط کشور در هر مقطعی دارند نسبت به کیفیت و نوع همکاری و تعامل قوا، راهنمایی‌ها و تذکرات لازم را می‌دهند.

ترقی خاطرنشان کرد: هرگاه روابط قوا دچار تنش شده، رهبر انقلاب عالمانه موضع‌گیری کرده اند تا امورات کشور در مسیر اهداف متعالی قرار گرفته و از ریل طبیعی خود خارج نشود.

وی، اصل نظارت و تقنین را از حقوق قانونی مجلس دانست با اشاره به رفتار برخی نمایندگان مجلس با وزیر امور خارجه، خاطرنشان کرد: هم شخص من و هم حزب موتلفه اسلامی در همان روز -یکشنبه ۱۵ تیر ماه - نسبت به برخورد غیرمتعارف و گاه نامناسب برخی از نمایندگان با آقای ظریف ابراز نگرانی کرده و مخالفت خود را با این جنس از رفتارها بیان کردیم.

ترقی ادامه داد: ما گلایه خود را به نمایندگان منتقل کرده و تاکید کردیم، نباید از حق قانونی خود اینگونه استفاده کنند و این رفتار را به مصلحت کشور نمی‌دانیم و اکنون هم معتقدیم هر عمل و اقدامی که با استدلال، منطق و با نگاه اخلاقی انجام شود هم اثرگذاری بیشتری دارد و هم جامعه با آن رویکرد همراهی خواهد کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در این باره که مجلس چگونه می‌تواند وظایف نظارتی و تقنینی را به شکل صحیح انجام دهد، گفت: کارگروه‌های خوبی قبل از شروع به کار مجلس تشکیل شد که روی همه مشکلات و مسائل فکر و تبادل نظر صورت گرفته است. جزوات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف توسط کارشناسان تهیه و در اختیار فراکسیون‌های مختلف قرار گرفته است.

وی ادامه داد: راهکارهای مناسب، علمی و کارشناسی شده‌ای برای حل مشکلات کشور ارائه شده است و به نظر می‌رسد همه این مباحث دستاوردهایی است که مجلس یازدهم قبل از رسمیت یافتنش توانسته آنها را تنظیم و تهیه کند و مترصد هستیم از این نسخه‌ها برای کمک به دولت استفاده کند، مجلس موظف به ارائه ابزار و راهکار قانونی به دولت است که البته اینکه دولت از این ابزارهای قانونی چگونه استفاده کند، مبحثی است که در عمل مشخص خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس خنده دار از سلمان نون خ که بویی از رمانتیک بودن نبرده / همه از خنده روده بر شدند!