می‌خواهیم علم و تجربیات قایقرانی را به سراسر کشور ببریم/ بانوان پابه‌پای آقایان پارو می‌زنند


می‌خواهیم علم و تجربیات قایقرانی را به سراسر کشور ببریم/ بانوان پابه‌پای آقایان پارو می‌زنند

نایب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی گفت: سعی می‌کنیم استان‌ها را در سراسر کشور فعال کنیم تا این رشته گسترش پیدا کند و نیازی به مرکزیت نداشته باشد. در واقع می‌خواهیم علم و تجربیات قایقرانی را به سراسر کشور ببریم.

کتایون اشرف، نایب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی، در رابطه با عملکرد پاروزنان بانوان‌مان در چند سال اخیر و موفقیت آن‌ها در تورنمنت‌های مختلف در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا عنوان کرد: خوشبختانه در رشته قایقرانی خانم‌ها، پابه‌پای آقایان در حال فعالیت هستند و حتی می‌توانیم بگوئیم در برخی قسمت‌ها بهتر عمل کردند. در بخش داوری تعداد بانوان بیشتر و با کیفیتی بالاتر فعال هستند، در بخش مربیگری نیز همین‌طور. ورزشکاران ما در همه رشته‌ها تقریبا برابر با آقایان عمل می‌کنند. در بحث توسعه و گسترش و هم در بخش قهرمانی، قایقرانی یکی از رشته‌های است که خانم‌ها و آقایان خیلی خوب و به صورت برابر، در حال فعالیت هستند. در اعزام‌ها نیز، در همان رشته‌هایی که آقایان حضور پیدا می‌کنند، بانوان هم پارو می‌زنند. مدال آوری بانوان نیز مانند آقایان بوده و حتی گاهی بیشتر هم شده است. باعث خوشحالی است که خانم‌ها در رشته قایقرانی کشورمان آنقدر فعال هستند.

او ادامه داد: ما در بخش استعدادیابی و آموزش، سرمایه‌گذاری گسترده‌ای کردیم و روی این بخش خیلی حساب می‌کنیم. سعی ما این است که در سراسر ایران از پتانسیل‌هایی که استان‌های مختلف دارند، استفاده کنیم. در استان‌های مختلف باتوجه به پیست‌ها و منابع طبیعی که دارند، رشته‌های مختلف فعال هستند. رشته قایقرانی به شکلی است که تیپ‌های مختلف بدنی می‌توانند در آن موفق و مدال‌آور باشند. این موضوع باعث شده تا بتوانیم پتانسل تمام مناطق را شناسایی، استعدادیابی و حمایت کنیم.

اشرف گفت: فدراسیون تا به حال چند رویداد بزرگ و بین‌المللی را میزبان بوده و در عین حال، روی بخش آموزش نیز سرمایه‌گذاری شد و سخت در حال فعالیت هستیم. در حال حاضر یک گروه بزرگ آموزش آنلاین نیز فعال شده که ظرف مدت یک ماه، تقریبا تمام رشته‌های قایقرانی آموزش آنلاین دارند. پس از آن هم این کار را با پیگیری پروژه‌های آموزشی ادامه خواهیم داد. باتوجه به شرایط پیش آمده، ما نمی‌توانیم همه را یک جا جمع کنیم، بنابراین سعی می‌کنیم استان‌ها را در سراسر کشور فعال کنیم تا این رشته گسترش پیدا کند و نیازی به مرکزیت نداشته باشد. در واقع می‌خواهیم علم و تجربیات قایقرانی را به سراسر کشور ببریم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی در پایان اظهار داشت: فدراسیون قایقرانی الان از نظر سخت‌افزاری هم برنامه‌های خاصی دارد تا تجهیزات این رشته در خود کشور ساخته شود. هدف ما این است که دانش این رشته را به استان‌های مختلف ببریم و همه استعدادهای ایران شانس فعالیت در این رشته را داشته باشند. 3

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است