15 هفته در 15 استان؛ افتتاح بیش از 190 طرح زیربنایی


15 هفته در 15 استان؛ افتتاح بیش از 190 طرح زیربنایی

تهران-ایرنا- افتتاح و بهره‌برداری بیش از 190 طرح زیربنایی و توسعه‌ای، در 15 هفته اول سال 99 در 15 استان کشور با سرمایه‌گذاری بیش از 52هزار میلیارد تومان و تخصیص اعتبار بیش از 5 میلیارد دلار حاکی از این است که دولت برای «تحقق وعده‌ها» و «جهش تولید» بر اساس یک برنامه مدون و زمان‌بندی شده گام برمی‌دارد.

جنگ تحمیلی اقتصادی و تحریم‌های آمریکا و فشار اقتصادی ناشی از بیماری کرونا، اگر چه محدودیت‌های زیادی را پیش‌روی دولت و ملت ایران قرار داده است، اما این فشارها قطار پیشرفت ایران را متوقف نکرده و خللی در عزم و اراده دولت برای تحقق وعده‌هایش ایجاد نکرده است.

کاروان «هر پنجشنبه یک افتتاح»، پویش «الف. ب. ایران»، پویش «تدبیر و امید برای جهش تولید» و افتتاح ۱۹۴طرح زیربنایی و توسعه‌ای در کشور در کمتر از ۴ماه نشان می‌دهد دولت برای تقویت و تکمیل زیرساخت‌های کشور و تحقق جهش تولید و آماده‌سازی کشور برای ورود به قرن جدید، در سال پایانی برنامه‌ای مدون، هدفمند و زمان‌بندی شده دارد.

نظم و آهنگی که این روزها در آیین افتتاح‌ طرح‌های زیربنایی با حضور رییس جمهوری دیده می‌شود، حاصل درک صحیح از کمبودها و نیازها، شناخت دقیق ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و ضرورت‌هایی است که از افق دید و تفکر مدیریتی و تلاش شبانه‌روزی مهندسان و کارگران در این بخش‌ها نشات می‌گیرد.

حدود یک سال به پایان عمر کاری دولت دوازدهم زمان باقی مانده است. خدمت‌رسانی به مردم، رفع مشکلات جامعه و تحقق وعده‌ها مانند تمام هفت سال گذشته در کشور جریان دارد.

افتتاح، آغاز بهره‌برداری و یا شروع احداث و عملیات اجرایی ۱۹۴ طرح زیربنایی و توسعه‌ای با دستور رییس جمهوری در استان‌های تهران، فارس، ایلام، کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، خراسان رضوی، اصفهان، البرز، مازندران، مرکزی، هرمزگان و کرمانشاه، در مجموع با سرمایه‌گذاری حدود ۵۲ هزار و ۱۰۳میلیارد تومان، همچنین سرمایه‌گذاری بیش ۱.۲میلیارد دلار در صنعت آلومینیوم، حدود ۲.۱۴میلیارد دلار در بخش نفت و پتروشیمی، ۱.۵ میلیار دلار در بخش نیرو و تخصیص و سرمایه‌گذاری ۲۵۲ میلیون یورو در بخش گاز، در کمتر از چهار ماه از آغاز سال ۹۹ را نمی‌توان اتفاقی ساده در تاریخ برنامه‌ریزی کشور تلقی کرد، آن هم در سالی که شرایط اقتصادی کشور به اذعان بیشتر صاحب‌نظران از سال‌های اولیه آغاز به کار دولت دوازدهم در سال ۹۶ نیز سخت‌تر به نظر می‌رسد.

۱۵ هفته از ابتدای سال می‌گذرد، از اواخر فروردین ۹۹ که هنوز از نقطه اوج کرونا عبور نکرده بودیم، در ۱۳ هفته متوالی هر پنجشنبه، رییس جمهوری در ارتباط ویدیو کنفرانسی، طرح‌های مختلفی را در بخش مسکن، نیرو، ارتباطات، صنعت و معدن و کشاورزی و نفت و گاز در قالب «کاروان پنجشبه‌های افتتاح» کلید زده است. البته جدا از این برنامه ویدئو کنفرانسی که در ادامه برنامه‌های سفر کاروان دولت تدبیر و امید در ۷ سال گذشته برنامه‌ریزی شده است، وزیران و مسئولان دولتی، در تمام روزهای هفته طرح‌هایی را در سراسر کشور افتتاح و رونمایی، تکمیل به بهره برداری می‌رسانند که نشان می‌دهد «کشور به یک کارگاه بزرگ تولیدی تبدیل شده است.

15 هفته در 15 استان؛ افتتاح بیش از 190 طرح زیربنایی

۲۹خرداد/ ۱۵ طرح حوزه راه و شهرسازی با اعتبار ۱۰۷۹۳ میلیارد تومان

کاروان پنجشنبه‌های افتتاح، در روزهای پایانی بهار به استان‌های البرز و ایلام و مازندران رسید و رییس جمهوری ۲۹خرداد از طریق ویدئو کنفرانس ۸ پروژه حوزه راه‌وشهرسازی را افتتاح و دستور آغاز اجرای ۷ پروژه دیگر را صادر کرد.

در این روز خط دوم راه‌آهن کرج - قزوین به طول ۱۰۴ کیلومتر، ۸۵ کیلومتر طرح بزرگراهی، ۲۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۳۰۰ واحد مسکن مهر و احداث ساختمان‌های دولتی در استان ایلام و محور چهار خطه محور ساری-تاکام به طول ۱۷ کیلومتر، ۳۵۴ واحد مسکن مهر و ۱۶ کیلومتر بزرگراه در استان مازندران افتتاح شد.

همچنین عملیات اجرایی طرح اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور، طرح آزادراه نجف اشرف، احداث ۴۷۰ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و راه فرعی، تعدادی ساختمان عمومی و دولتی و ۹ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در استان ایلام و عملیات اجرایی آزادراه قائم‌شهر- ساری و باند دوم محور دزدبن به مرزن‌آباد آغاز شد.

در مجموع برای هشت طرحی که در آخرین پنجشنبه خرداد افتتاح شد، یک هزار و ۲۲۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد که برای ۲ هزار و ۴۲۴ نفر به شکل مستقیم ایجاد اشتغال کرده است و برای اجرای ۷ طرحی که عملیات آن آغاز شد، مجموعا ۹ هزار و ۵۶۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که با اتمام آنها برای ۱۴ هزار و ۵۳۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

اهمیت گشایش خط دوم راه آهن کرج- قزوین از آن جهت است که این خط ریلی مسیر راه آهن مشهد - تبریز را از ۱۵۸۰ کیلومتر به ۱۰۷۰ کیلومتر کاهش می‌دهد. علاوه براین خط دوم راه آهن کرج - قزوین با ایجاد ۱۶۵ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم، تاثیر مثبتی بر زندگی و معاش ساکنان این مسیر ریلی دارد ضمن اینکه افتتاح چنین طرحهایی حلقه‌های مفقوده کریدورهای ترانزیتی کشور را تکمیل می‌کند. قرار گرفتن خط دوم راه آهن کرج - قزوین در امتداد کریدور شرق به غرب و همچنین کریدور شمال به جنوب، موجب افزایش حمل و نقل مسافر و کالا در این شاهراه حیاتی شده و شکوفایی اقتصادی در تمام سطوح را نوید می‌دهد.

یک میلیون واحد مسکونی تا پایان دولت در اختیار مردم قرار می‌گیرد

مسکن همواره جزو اولویت‌های دولت بوده است. در همین چارچوب دولت علاوه بر عمل به تعهدات دولت قبل در بخش مسکن مهر، طرح اقدام ملی مسکن را هم کلید زد.
از آغاز دولت یازدهم تاکنون تقریبا همه طرح‌های نیمه‌تمام باقیمانده مسکن، حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی را تکمیل و افتتاح کرده و در اختیار مردم قرار داده است. در ادامه این روند وزارت راه و شهرسازی تا پایان دولت در سال آینده، حدود یک میلیون واحد مسکونی را در اختیار مردم قرار خواهد داد.

15 هفته در 15 استان؛ افتتاح بیش از 190 طرح زیربنایی

۵تیر/ افتتاح و آغاز عملیات اجرایی سه پروژه عظیم ملی وزارت نفت

پرونده افتتاح‌های تابستان با سه طرح در حوزه صنعت نفت و پتروشیمی آغاز شد؛ ۵ تیرماه با دستور رییس جمهوری مجتمع پتروشیمی میاندوآب با ظرفیت تولید ۱۴۰ هزار تن پلی اتیلن سنگین در سال، با هزینه ۱۴۰ میلیون دلار و بهره برداری رسمی از طرح تولید ۱۹۰ هزار لیتر محصول نرمال هگزان در روز، در پالایشگاه شازند اراک از محل استفاده از ظرفیت‌های خالی بخش تفکیک در دو واحد ایزومریزاسیون و اکتانایزر و تغییرات در خط به بهره برداری رسید.

پیش بینی می شود طرح تولید نرمال هگزان در پالایشگاه شازند اراک حدود ۴۵ میلیون دلار عواید در سال داشته باشد. افزایش تولید روزانه حداقل ۵۰۰ هزار لیتر بنزین، کاهش الفین جهت افزایش کیفیت بنزین تولیدی و صرفه جویی ۱۱ میلیون دلاری در هزینه سرمایه گذاری اولیه در احداث واحد مشابه از دستاوردهای این طرح به شمار می‌رود.

اما در این روز عملیات اجرایی استراتژیک‌ترین طرح دولت تحت عنوان احداث خط لوله انتقال نفت گوره- جاسک آغاز شد. به گفته وزیر نفت برای اجرای این طرح نخستین بار شرکت‌های تولیدی داخلی ورق‌های فولادی خاص، پمپ‌های عظیم و پیشرفته مورد نیاز پنج تلمبه‌خانه این خط که پیش از این در داخل کشور توان ساخت آنها وجود نداشت و مخازن ذخیره سازی و تجهیزات بندرگاهی آن را طرحی و ساخته‌اند.

این خط که برای اجرای آن ۲ میلیارد دلار اعتبار پیش بینی شده است، از منطقه گوره در استان بوشهر در ارتفاع ۵ متر از سطح دریا شروع شده و پس از گذر از ارتفاعات جنوبی استان فارس از شمال استان هرمزگان و بندرعباس به شهرستان‌های میناب و سیریک و در نهایت به محدوده کوه مبارک در شرق تنگه هرمز در ارتفاع ۴ متر از دریا منتهی می‌شود.

رییس جمهوری در این روز همچنین دستور آغاز رسمی عملیات پایانه صادراتی سواحل مکران به منظور انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام به پایانه جاسک و احداث مخازن ذخیره سازی برای ۱۰ میلیون بشکه نفت خام که باعث توسعه سواحل مکران و صادرات نفت خام از طریق لوله گذاری و ایجاد پایانه دوم صادرات در جاسک می‌شود، صادر کرد.

لوله‌گذاری گوره - جاسک استراتژیک‌ترین طرح دولت و روز تاریخی در صنعت انرژی کشور

احداث خط لوله «گوره -جاسک» استراتژیک‌ترین طرح دولت تدبیر و امید است. بسیاری از کشورهای منطقه در چند سال گذشته توانستند برای صادرات نفت خود راه دومی ایجاد کرده اند تا هنگام خطر بتوانند نفت را از طرق دیگر غیر از تنگه هرمز صادر کنند و ایران تنها کشوری بود که اگر روزی تنگه هرمز به هر دلیلی بسته می‌شد، صادرات نفتش با مشکل مواجه می‌شد.

این طرح مهمترین طرح، نه تنها از لحاظ اقتصادی بلکه از لحاظ امنیت ملی و انرژی است که می‌تواند به مشتریان اطمینان کامل دهد در هر شرایطی می‌توانند نفت ایران را خریداری و تحویل بگیرند. از همین رو رهبر معظم انقلاب این طرح را استراتژیک‌ترین طرح دولت روحانی توصیف کردند.

رییس جمهوری در زمان افتتاح طرح لوله‌گذاری گوره-جاسک نوید افتتاح ۱۷ طرح مهم تا پایان سال ۹۹ را داد که باعث می شود توان و ارزش تولید پتروشیمی کشور نسبت به ۷ سال گذشته با رشد دو برابری به ‌۲۵ میلیارد دلار برسد که با تحقق این برنامه‌ها یک «جهش بزرگ» در این صنعت اتفاق خواهد افتاد و در مرحله جهش سوم بلافاصله تا سال ۱۴۰۴، صادرات این صنعت را از ۲۵ میلیارد دلار به ۳۷ میلیارد دلار می‌رساند.

در قالب این طرح سه شرکت فولاد مبارکه و شرکت اکسین و بخش لوله‌سازی با یکدیگر توانستند لوله‌های مورد نیاز را تولید کنند و تحویل دهند. در این طرح یک‌هزار کیلومتر لوله نیاز است که اکنون حدود ۴۴۰ کیلومتر آماده شده و به تدریج تحویل می‌شود؛ از طرفی پمپ‌های این طرح نیز در شرایط تحریم با کمک کارگران و محققان و فن‌آوران داخلی ساخته می شود.

جاسک؛ پایگاه مهم صادرات نفت ایران

سرمایه‌گذاری یک و نیم میلیارد دلاری در طرح گوره - جاسک نشان می‌دهد این طرح علاوه بر وجه اقتصادی، وجوه ژئوپلتیکی و امنیتی و قطعا آثار اجتماعی هم دارد؛ در قالب این طرح ۵ ایستگاه تلمبه‌زنی عظیم به‌کار گرفته شده است. تاسیسات بارگیری و صادرات نفت در غرب جاسک احداث می شود و ظرفیت مخازن ذخیره کشور به ۱۰ میلیون بشکه می‌رسد. فاز اول این طرح تا پایان امسال آغاز خواهد شد. از طرفی اجرای دو پالایشگاه جدید و چند پروژه پتروشیمی در این منطقه منجر به محرومیت زدایی و افزایش اشتغال کمک خواهد کرد.

رییس جمهوری از همان روزهای نخستین دولت اول خود و همزمان با سفر به بندرعباس و هرمزگان توصیه‌های رهبر معظم انقلاب درباره ارزش و ضرورت آبادی این سواحل از بندرعباس تا چابهار و گوادر را یادآوری کرده است. روحانی پنجم تیر ماه ۹۹ بار دیگر به وعده خود در جمع مردم جاسک اشاره کرد که «این بندر آینده بسیار درخشانی خواهد داشت و به یک پایگاه مهم صادرات نفت ایران تبدیل می‌شود» و گفت که آغاز لوله‌گذاری گوره- جاسک، آغاز تحقق همان وعده و قولش خواهد بود.

15 هفته در 15 استان؛ افتتاح بیش از 190 طرح زیربنایی

۱۲ تیر / افتتاح ۱۰ طرح وزارت نیرو در فارس و کرمانشاه با سرمایه‌گذاری ۱۹۰۰ میلیارد تومان

دومین هفته تیرماه با افتتاح ۱۰ طرح زیربنایی و توسعه‌ای با دستور رییس‌جمهوری به پایان رسید؛ کاروان افتتاح پنج‌شنبه‌ها این بار در ایستگاه فارس و کرمانشاه بهره‌برداری رسمی از ۱۰ طرح در حوزه آب و برق را با سرمایه‌گذاری یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به ارمغان آورده بود.

فاز اول طرح آب‌رسانی به کلان‌شهر شیراز شامل خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه بزرگ آب شیراز، طرح آب‌رسانی به سعادت‌شهر و ارسنجان، واحدهای اول و دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز و همچنین ۶ نیروگاه خورشیدی در سطح استان از جمله طرح‌هایی بود که با دستور رییس جمهوری در استان فارس مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

همچنین سد خاکی شرف‌شاه در شهر سومار استان کرمانشاه افتتاح شد که با بهره‌برداری از این سد، آب شرب، کشاورزی و صنعتی مورد نیاز منطقه تأمین می‌شود.

بهره‌مندی ۹۹.۹ درصد شهرنشینان و ۸۲درصد روستاییان از آب شرب بهداشتی پایدار

یکی از برنامه‌های اولویت‌دار دولت در ۷ سال گذشته تامین آب شرب بهداشتی برای جامعه شهری و روستایی است. در همین چارچوب امروز ۹۹.۹ درصد شهرنشینان کشور و بیش از ۸۲ درصد از روستاییان از آب شرب بهداشتی پایدار استفاده می‌کنند.

هر ۲ ماه افتتاح یک سد مخزنی و ۳ تصفیه‌خانه

در دولت یازدهم و دوازدهم به طور متوسط در هر ۲ ماه یک سد مخزنی ملی و هر ماه یک تصفیه‌خانه فاضلاب و هر ۵۰ روز یک تصفیه‌خانه آب شهری افتتاح شده است. این در حالی است که در زمان پیروزی انقلاب اسلامی کل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور فقط ۴ عدد بوده که اکنون به ۲۴۲ تصفیه‌خانه فاضلاب رسیده است؛ گزارش‌ها نشان می‌دهد در سال ۱۳۵۷ فقط ۲۷ تصفیه‌خانه آب در کشور احداث و فعال بوده است، اما اکنون۱۵۶ تصفیه‌خانه آب جدید در کشور فعال است که ۳۷ تصفیه‌خانه در دولت تدبیر و امید افتتاح شده است.

این نکته هم حائز اهمیت است که در نوار غربی کشور تاکنون ۵۳ سد احداث شده است که ۲۴سد در دولت یازدهم و دوازدهم ساخته شده و به ثمر رسیده و قرار است تا پایان سال در استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان گام‌هایی خوبی از جمله تکمیل طرح گرمسیری برداشته شود. در حال حاضر در ۱۸ هزار هکتار از این مناطق در حال طراحی برای لوله‌کشی، کانال‌کشی، زهکشی و تجهیز در دست اجراست که بیش از ۱۰ هزار هکتار تا حالا آماده شده است و بقیه آن نیز تا پایان سال ۹۹ آماده می‌شود.

15 هفته در 15 استان؛ افتتاح بیش از 190 طرح زیربنایی

۱۹ تیر / بهره‌برداری از ۶ طرح صنعتی درسیستان و بلوچستان، فارس و اصفهان با اعتبار ۵۸۸۰ میلیارد تومان

هفته سوم تیرماه نوبت به افتتاح طرح‌های ملی حوزه صنعت و معدن رسید؛ ۶ طرح ملی از مجموعه برنامه‌های وزارت صنعت، معدن وتجارت با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید» در سه استان سیستان و بلوچستان، فارس و اصفهان با سرمایه‌گذاری ۵هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۲۰۴ نفر با دستور رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

طرح‌های تولید نخ پنبه‌ای صنایع گسترش «بافت بلوچ»، طرح توسعه تولید انواع قوطی فلزی کنسرو کنارک، فاز اول طرح بازسازی مجتمع انبارهای مکران چابهار، طرح توسعه تولید آهن اسفنجی پاسارگاد، طرح توسعه تولید گندله آهن پاسارگاد و واحد تولید گلوکز و نشاسته شهدینه آران هشت بهشت در سه استان سیستان و بلوچستان، فارس و اصفهان، افتتاح شد.

«بافت بلوچ» در شهرستان ایرانشهر با ظرفیت تولید ۴۵۰۰ تن نخ در سال، طرح توسعه تولید انواع قوطی فلزی کنسرو با ظرفیت تولید سالانه ۸ هزار تن قوطی و فاز اول طرح بازسازی مجتمع انبارهای مکران در چابهار با ظرفیت ۱۸۰ هزار تن ذخیره کالای اساسی سه طرح مهم در استان سیستان و بلوچستان است که با دستور رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

همچنین با دستور روحانی طرح توسعه تولید آهن اسفنجی پاسارگاد با ظرفیت تولید ۱.۸ میلیون تن آهن اسفنجی در سال و طرح توسعه تولید گندله آهن پاسارگاد با ظرفیت تولید سالانه ۳.۵ میلیون تن در استان فارس و واحد تولید گلوکز و نشاسته شهدینه آران هشت بهشت با ظرفیت تولید ۹۵ هزار تن گلوکز و نشاسته در سال در شاهین شهر و میمه استان اصفهان افتتاح شد.

افزایش ۲ برابری زنجیره تولید فولاد

با آغاز دولت تدبیر و امید سرمایه‌گذای در بخش معدن سرعت گرفت و اکنون بعد از هفت سال، زنجیره تولید فولاد از سنگ آهن گرفته تا کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و فولاد به طور متوسط ۲برابر شده است؛ در بخش صنعت و معدن در سه ماه اول سال ۹۹ با تمام شرایطی که کرونا و تحریم به این بخش تحمیل کرده است، اما تولید در زمینه پتروشیمی ۷ درصد افزایش، در خودروی سواری ۸.۵ درصد افزایش، در تولید وانت ۲۳ درصد افزایش، در انواع لاستیک خودرو ۳۱ درصد افزایش، در شمش آلومینیوم ۳۲ درصد، در سیمان ۱۰.۵ درصد، در فولاد خام ۵.۵ درصد رشد را نشان می دهد.

اصفهان و شیراز قطب گردشگری / سیستان‌وبلوچستان قطب بافندگی

کرونا صنعت گردشگری را نه فقط در ایران، بلکه در تمام جهان تحت تاثیر قرار داده است، اما فارس و اصفهان همواره جزو مناطق هدف و جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی بوده اند تا جایی که می‌توان از شیراز و اصفهان به عنوان «قطب تمدنی» و «قطب گردشگری» ایران یاد کرد. دولت علاوه بر اجرای طرح‌های صنعتی در این استان به طرح‌های زیرساختی برای توسعه گردشگری و ترانزیت و توسعه ارتباط این دو استان توجه ویژه کرده است و قرار است آزادراه اصفهان-شیراز تا پایان دولت افتتاح دوازدهم شود.

سیستان‌وبلوچستان که هم معادن بسیار غنی و هم در بنادر و دسترسی به آب‌های آزاد، هم در راه‌آهن، هم وسعت سرزمینی دارد به عنوان یک استان مرزی و استراتژیک برای کشور، می‌تواند به «قطب بافندگی» و تولید پارچه تبدیل شود؛ اکنون که وزارت جهاد کشاورزی شرایط فعلی تولید پنبه را در این استان آزاد کرده است، با تلاش و برنامه‌ریزی صمت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌توان زنجیره صنعت نساجی از تولید الیاف و نخ گرفته تا ریسندگی و بافندگی و رنگرزی، حتی چاپ و بعد تولید پوشاک را در این منطقه به شکوفایی رساند.

«بافت بلوچ» تحقق آرزوی رهبر انقلاب

مجتمع «بافت بلوچ» یکی از نمونه‌های مثال‌زدنی در صنعت نساجی است، فعال‌سازی و راه‌اندای مجدد این کارخانه که در سال ۸۷ تعطیل شده بود، از تاکیدات رهبر معظم انقلاب بود و رییس جمهوی در نخستین سفر خود به استان سیستان و بلوچستان در دولت یازدهم، وعده داده بود که این موضوع تحقق یابد، و ۱۹ تیر این آرزو و دستور رهبر انقلاب اجرایی و عملیاتی شد و دولت نیز به وعده دیگر خود عمل کرد و در گام دوم به دنبال تکمیل بخش بافندگی در این کارخانه است.

گام‌های پیشرفت ایران؛ محکم و بدون توقف

اگر چه کرونا و تحریم دست‌به‌دست هم داده‌اند تا اراده و انسجام ملی مردم و دولت را به چالش بکشند، اما «تدبیر و امید»، تاب‌آوری اجتماعی و تمرکز بر مصلحت کشور و تامین منافع آینده ایران، تنها راه تضمین پیروزی در این نبرد سهمگین است و دولت تلاش کرده در روابط صمیمانه و نزدیک با سایر قوا و ارکان کشور، از دل همین تهدیدها و چالش‌ها برای توسعه کشور فرصت‌سازی کند.

اکنون عمل به وعده‌ها و تداوم بانشاط مسیر کار و تلاش بر مبنای برنامه، با آهنگی منظم و دقیق که «هیچ قولی بر زمین نماند»، همان راهبردی است که رییس جمهوری از همان روزهای اول بر آن استوار ایستاده و نشان می‌دهد او و دولتش منتخب ملتی هستند که در شرایط سخت و دشوار پای آرمان‌های بلند خود ایستاده‌اند.

در چنین شرایطی برخی مخالفان، غیرمنصفانه و یک‌سویه- درحالی که فرصت‌سوزی‌های سال‌های پر درآمد قبل از دولت یازدهم را هم فراموش کرده‌اند- ترجیح می‌دهند اقدامات دولت را نادیده بگیرند و تلاش می‌کنند دستاوردها و ثمرات به بار نشسته رهایی از چنگال تحریم و سایه شر و جنگ در آغاز دولت اول روحانی را هم به یاد نیاورند. این گروه اگر حافظه بلندمدت‌شان یاری نمی‌کند و اگر نمی خواهند از همین چهار ماه افتتاح‌های طرح‌های کشور آن هم در شرایطی که آمریکا همه شریان‌های اقتصادی و دیپلماسی را تحت فشار قرار داده است و جبر کرونایی می‌خواهد کشور را به تعطیلی بکشاند، ارزیابی منطقی داشته باشند، دست کم قضاوت را به عهده تاریخ بگذارند تا ظرفیت‌های امید به آینده و فردای روشن، تاب‌آوری اجتماعی و انسجام ملی کشور برای ایستادگی آسیب نبیند و کشور از این گردنه سخت و تاریخی عبور کند.

طرح‌های زیربنایی و ملی ایران که هر هفته در پیشگاه مردم افتتاح و به آیندگان و فردای ایران تقدیم می‌شود، برای آمریکایی‌ها، ‌مخالفان و تحریم‌گران هم پیام بسیار محکم و روشنی دارد، که بدانند عداوت و سنگ‌اندازی آنها به جایی نخواهد رسید و ایران متوقف نخواهد شد؛ البته شاید فشارها به مردم تشدید و بی‌انصافی‌ها به دولت بیشتر شده باشد، اما دولت و ملت ایران بدون تردید و بدون توقف، به سوی اهداف خود گام برمی‌دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط