نزدیک به 13 میلیون و 230 هزار نفر مبتلا به کرونا


نزدیک به 13 میلیون و 230 هزار نفر مبتلا به کرونا

کشور‌های آمریکا، برزیل، هند، روسیه، پرو، شیلی و اسپانیا در صدر بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در جهان قرار دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، از میان ۱۳ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۳۱۴ نفر مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹)، تاکنون ۷ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۴۳۱ نفر بهبود یافته و ۵۷۴ هزار و ۹۷۷ تن فوت کرده اند.
شمار مبتلایان، جان باختگان و بهبودیافتگان در جهان
نزدیک به 13 میلیون و 230 هزار نفر مبتلا به کرونا

شمار مبتلایان، جان باختگان و بهبودیافتگان در برخی کشورهای عمده جهان

نزدیک به 13 میلیون و 230 هزار نفر مبتلا به کرونا

آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبودیافتگان در چند ایالت آمریکا
نزدیک به 13 میلیون و 230 هزار نفر مبتلا به کرونا
تعداد فوتی‌های کرونا در مصر به مرز ۴ هزار نفر رسید
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما از قاهره، تعداد فوتی‌های کرونا در مصر به مرز ۴ هزار نفر رسید. خالد مجاهد سخنگوی وزارت بهداشت مصر گفت در شبانه روز گذشته ۹۳۱ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ شناسایی شد و ۷۷ نفر از مبتلایان فوت کردند. بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت مصر، تعداد کل مبتلایان کووید-۱۹ تا بعد از ظهر دوشنبه به ۸۳ هزار و یک نفر رسید. از این تعداد تا کنون ۳ هزار و ۹۳۵ نفر فوت کردند و ۲۴ هزار و ۹۷۵ نفر بهبود یافتند.
نزدیک به 13 میلیون و 230 هزار نفر مبتلا به کرونا
جدیدترین آمار کرونایی ترکیه
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه گفت: با شناسایی ۱۰۰۸ مبتلای جدید، تعداد کل مبتلایان به کرونا با ۲۱۴۰۰۱ مورد رسید. با جان باختن ۱۹ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد قربانیان کرونا ۵۳۸۲ نفر افزایش یافت. تاکنون ۱۹۵۶۷۱ بیمار کرونایی هم بهبود یافته اند.
نزدیک به 13 میلیون و 230 هزار نفر مبتلا به کرونا
اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی مسقف کبک کانادا
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مونترال، بنابر اعلام رسانه ها، استان کبک در کانادا که دارای بیشترین آمار مبتلایان و فوتی‌ها بر اثر کروناست از روز شنبه استفاده از ماسک را در اماکن عمومی مسقف اجباری خواهد کرد. فرانسوآ لوگو، نخست وزیر کبک، در نشست خبری بعد از ظهر دوشنبه به این موضوع اشاره خواهد کرد. این تصمیم شامل فروشگاه ها، مراکز ورزشی، کافه‌ها و رستوران‌ها میشود. دو سوم فوتی‌ها در کانادا در استان کبک بوده اند.
مغازه دارانی که به افراد فاقد ماسک خدمات ارائه دهند، بین ۱۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار کانادا جریمه خواهند شد. شهروندان مشمول جریمه نخواهند شد. استفاده از ماسک که تا امروز توصیه می‌شد از روز دوشنبه در وسایل حمل و نقل عمومی کبک الزامی شد. والری پلانت شهردار مونترال، هفته گذشته اعلام کرده بود که از روز ۲۷ ژوییه استفاده از ماسک در اماکن عمومی مسقف اجباری خواهد شد. استان‌های تورنتو و اوتاوا پیشتر این تصمیم را اجرایی کرده اند.
مقامات بهداشتی شهر مونترال روز شنبه از شهروندانی که به کافه‌ها رفت و آمد دارند تقاضا کردند تست کرونا بدهند. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، اواخر ماه اوت گفته بود که کانادا خود را برای موج دوم بیماری که احتمالاً از پاییز شروع می‌شود آماده می‌کند.
مبارزه هفتگی با یکصد کانون آلوده به ویروس کرونا در انگلیس
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، همزمان با باز شدن باقی مانده مراکز کسب و کار در انگلیس، وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد هر هفته با یکصد کانون آلوده به ویروس کووید ۱۹ در این کشور، مبارزه می‌شود. مت هنکوک، افزود: در پاسخ هدفمند دولت به همه گیری ویروس کرونا، مبارزه هفتگی با کانون‌های آلوده در سراسر این کشور ادامه دارد. وی تاکید کرد مبارزه یا کووید ۱۹ ممکن است به محل‌های کوچک همچون یک ساختمان یا یک محل کار مربوط شود تا همچون شهر لستر، کل شهر دوباره بسته نشود. از امروز مراکزی همچون سالن‌های زیبایی، آرایش ناخن و مو و خالکوبی نیز در انگلیس بازگشایی و احتمال فرا رسیدن موج دوم همه گیری ویروس کرونا، بیش‌تر شده است.
امروز اعلام شد در پی مثبت شدن آزمایش کرونای تعدای از کارکنان یک دامداری و مزرعه در منطقه هارتفوردشایر در شمال لندن، همه ۲۰۰ شاغال در این مزرعه، قرنطینه شدند. شماری از کارشناسان بهداشتی از دولت انگلیس خواسته اند استفاده از ماسک را در محل‌های عمومی، همچون فروشگاه ها، اجباری کند. در حالی که در مناطقی از انگلیس همچون اسکاتلند، زدن ماسک در وسایل نقلیه عمومی همچون اتوبوس و تراموا، مراکز تجمع عمومی همچون کشتی‌ها و هواپیما‌ها و نیز مراکز تجمع مردم همچون فروشگاه‌ها و مدراس، اجباری است، دولت انگلیس هنوز درباره این موضوع تصمیم نگرفته است.
بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در مصاحبه‌ای گفت: دولت مایل است مثلا درباره اجباری شدن استفاده از ماسک در فروشگاه ها، مقررات بهداشتی را بیش‌تر کند. جانسون همچنین استفاده از ماسک را برای پیشگیری از ابتلای به بیماری کرونا موثر دانست و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا استفاده از ماسک در فروشگاه‌ها اجباری خواهد شد گفت: این موضوع در دولت در دست بررسی است و در روز‌های آینده تصمیماتی در این باره گرفته و اعلام خواهد شد.
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در جمهوری آذربایجان
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما از باکو به نقل از ستاد ویژه مبارزه با کرونا در جمهوری آذربایجان، شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در این کشور به ۲۴ هزار و ۵۷۰ نفر رسید. در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲۹ بیمار قطعی آلوده به ویروس کرونا شناسایی شدند. براساس این گزارش؛ با مرگ ۷ نفر دیگر بر اثر کرونا، تعداد جان باختگان هم به ۳۱۳ نفر افزایش یافت.
نزدیک به 13 میلیون و 230 هزار نفر مبتلا به کرونا
امروز، تعداد بهبودیافتگان نیز در آمار روزانه از تعداد مبتلایان پیش افتاد و با پیوستن ۵۴۷ بیمار دیگر به جمع بهبودیافتگان، مجموع بهبود یافته‌ها ۱۵۶۴۰ نفر شد. هم اکنون، ۸۶۱۷ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این کشور بستری و دوره درمان را سپری می‌کنند. تاکنون ۵۷۶ هزار و ۲۴۹ تست کرونا در این کشور انجام گرفته است.
تحصیلکرده عربستانی: بیماری بیکاری از کرونا هم بدتر است
شهروند تحصیلکرده عربستان سعودی مشکل بیکاری را از کرونا هم بدتر و بزرگتر دانست. حساب کاربری حقوق ضعیفان با انتشار ویدئویی از این سخنان شهروند سعودی که تحصیلکرده یکی از دانشگاه‌های آمریکاست، نوشت: سخنان این مهندس سعودی درباره بحران بیکاری، تورم و مشکلات شهروندان، بسیار مهم است.
ابتلای ۲ هزار و ۷۶۹ پاکستانی دیگر به کرونا
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، وزارت بهداشت پاکستان اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دو هزار و ۷۶۹ شهروند پاکستانی دیگر به کرونا مبتلا شدند.
نزدیک به 13 میلیون و 230 هزار نفر مبتلا به کرونا
وزارت بهداشت پاکستان رسما تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا را ۲۵۱ هزار و ۶۲۵ نفر اعلام کرد. گزارش‌ها حاکی است کرونا در پاکستان تاکنون جان ۵۲۶۶ نفر را گرفته و بیشترین تعداد بیماران اهل ایالت سند هستند. در این ایالت که بزرگترین شهر پاکستان یعنی کراچی را در خود جای داده است تاکنون ۱۰۵ هزار و ۵۳۳ مورد آلودگی به ویروس کووید -۱۹ گزارش شده است.
در ایالت پنجاب تاکنون بیماری ۸۷ هزار و ۴۳ نفر تایید شده و مسئولین این ایالت همچنان اعمال قرنطینه هوشمند و اعمال محدودیت‌های کرونایی در مناطق آلوده را در دستور کار دارند. بر اساس گزارش وزارت بهداشت پاکستان؛ امروز ۲۲ هزار و ۵۳۲ تست کرونا در پاکستان انجام شده و در مجموع یک میلیون و ۵۸۵ هزار و ۱۷۰ نفر در این کشور غربالگری شده‌اند.
به گفته منابع خبری ابتلای مقامات دولتی پاکستان به کرونا همچنان ادامه دارد به گونه‌ای که بعد از ابتلای "شاه محمود قریشی" وزیر خارجه و "دکتر ظفر میرزا" مشاور بهداشت نخست وزیر پاکستان به کرونا در ۱۰ روز گذشته، "طارق بشیر چیمه" وزیر مسکن پاکستان نیز به کرونا مبتلا شد. لازم به ذکر است تا کنون نزدیک به ۱۶۲ هزار بیمار مبتلا به کرونا در پاکستان بهبود یافته اند.
عراق/۳۲۵۰ فوتی و حدود ۸۰ هزار مبتلا
به گزارش پایگاه اینترنتی ورلد میترز اینفو، با شناسایی ۲ هزار و ۲۲۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در عراق، شمار مبتلایان به ۷۹ هزار و ۷۳۵ نفر افزایش یافت. عراق از نظر شمار مبتلایان به کرونا در رده بیست و پنجم جهان قرار دارد. همچنین با ۱۰۰ مورد فوتی جدید بر اثر کرونا در این کشور، شمار جان باختگان به ۳ هزار و ۲۵۰ نفر رسید. تاکنون ۴۶ هزار و ۹۹۸ نفر از مبتلایان به کرونا در عراق بهبود یافته اند.
نزدیک به 13 میلیون و 230 هزار نفر مبتلا به کرونا
عربستان/شمار مبتلایان از ۲۳۵ هزار نفر گذشت
به گزارش پایگاه اینترنتی ورلد میترز اینفو، با شناسایی ۲ هزار و ۸۵۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در عربستان، شمار مبتلایان به ۲۳۵ هزار و ۱۱۱ نفر افزایش یافت. عربستان از نظر شمار مبتلایان به کرونا در رده چهاردهم جهان قرار دارد. همچنین با ۲۰ مورد فوتی جدید براثر کرونا در این کشور، شمار جان باختگان به ۲ هزار و ۲۴۳ نفر رسید. تاکنون ۱۶۹ هزار و ۸۴۲ نفر از مبتلایان به کرونا در عربستان نیز بهبود یافته اند.
نزدیک به 13 میلیون و 230 هزار نفر مبتلا به کرونا
جذب ۱۵ هزار پرستار در فرانسه
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از پاریس؛ دولت فرانسه در قراردادی که آن را تاریخی خوانده قرار است ۱۵ هزار نیروی پرستار را جذب بیمارستان‌ها کند. این توافق و قرارداد دقایقی پیش با حضور نخست وزیر، وزیر بهداشت و روسای اتحادیه‌های کادر درمانی در محل نخست وزیری فرانسه به امضا رسید.
این قرارداد علاوه بر جذب نیروی پرستار یک برنامه افزایش حقوق، پاداش و غرامت به پزشکان، پرستاران، بهیاران و کارکنان بیمارستان‌هاست که وزارت بهداشت فرانسه و اتحادیه‌ها با هماهنگی یکدیگر و پس از شیوع ویروس کرونا آن را تهیه کرده اند. بر اساس این قرارداد دولت مبلغی به ارزش بیش از ۸ میلیارد یورو را برای اجرای آن اختصاص داده است.
ژان کاستکس نخست وزیر فرانسه در حاشیه امضای قرار داد امنیت بهداشتی اعلام کرد این یک قرار داد تاریخی است که با گفتگوی دولت و اتحادیه‌های مربوطه به نتیجه رسیده است.
قرار است در جریان مراسم روز ملی فرانسه (فردا ۱۴ ژوئیه) از کادر درمانی این کشور که در جریان شیوع کرونا جانفشانی کرده اند با اهدای مدال قهرمان ملی توسط امانوئل مکرون رئیس جمهور قدردانی شود. با این حال؛ از چندی پیش اتحادیه‌های مربوط به بیمارستان‌ها و کادر درمانی طی یک فراخوان ملی خواستار برپایی تظاهرات در روز ۱۴ ژوئیه شده بودند.
برخی از پرستاران و پزشکانی هم که قرار است فردا از آن‌ها تقدیر شود پیش از این اعلام کرده بودند به علت بی کفایتی دولت در جریان بحران کرونا حاضر به دریافت مدال از دست رئیس جمهور نیستند. حالا با توجه به توافقی که امروز صورت گرفته است باید دید آیا تظاهرات فردا از سوی کادر درمانی برپا خواهد شد یا اینکه به مفاد توافق صورت گرفته راضی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403