خمیر اسلایم نوعی خمیر بازی است که حالت ژله ای مانند دارد و وسیله ای بی خطر و مناسب برای سرگرم نمودن کودکان است. این خمیر که در واقع نوعی خمیر جادویی محسوب می شود به دلیل قابلیتی که دارد برای آرامش اعصاب و کاهش اضطراب بزرگسالان نیز مناسب و کاربردی می باشد. بر همین اساس قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه خمیر اسلایم به دو روش مختلف و راحت آشنا کنیم.

سرگرم کردن بچه ها خصوصا در این روزها که به خاطر ویروس، در منزل قرنطینه هستیم برای همه والدین مهم است و سعی می کنند با ترفندهای ساده اما جذاب بهترین سرگرمی ها را برای کودکان فراهم آورند، ساخت بازی فکری و بازی های ساده، ساخت کاردستی کودکانه با کاغذ و مقوا، خلاقیت با وسایل دور ریختنی و بی استفاده، ساخت کتاب داستان کودکانه و… از جمله فعالیت هایی است که والدین تمایل به انجام آن دارند. علاوه بر این موارد می توانید با کمی خلاقیت اقدام به ساختن خمیرهای اسلایم نمایید که یکی از تفریحات و سرگرمی های جذاب برای بچه ها می باشد.

طرز تهیه خمیر اسلایم به دو روش متفاوت

خمیر بازی اسلایم در واقع نوعی وسیله پلاستیکی به شمار می آید که قابلیت انعطاف پذیری و کشسانی فوق العاده ای دارد و به عنوان یک وسیله بازی محبوبیت زیادی در بین کودکان دارد. این خمیر ژله ای را می توانید به راحتی به هر شکلی که می خواهید بدون این که خراب شود در آورید خمیرهای اسلایم بر خلاف خمیر فیمو و خمیر گل چینی خشک نمی شوند و بارها می توان از آنها استفاده نمود. طرز تهیه خمیر اسلایم بسیار ساده و راحت بوده و شما می توانید با استفاده از مواد ساده ای با صرف کمترین هزینه آن را در منزل درست کنید.

طرز تهیه خمیر اسلایم در منزل با 2 روش متفاوت و آسان

بنابراین اگر تمایل دارید این خمیر جذاب و دوست داشتنی را که سرگرمی جالبی برای کودکان به شمار می آید در کمترین زمان ممکن در منزل بسازید و مورد استفاده قرار دهید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب ما را همراهی نموده و با نحوه ساخت این خمیر جادویی به دو شیوه مختلف آشنا شوید.

نحوه ساخت خمیر اسلایم شفاف

مواد مورد نیاز : چسب مایع شفاف ۱/۴ فنجان پودر بوراکس آب ۳/۴ فنجان مراحل ساخت :

در مرحله اول ابتدا در یک ظرف چسب را ریخته و سپس نصف قاشق چای خوری پودر بوراکس و ۳/۴ فنجان آب را در ظرفی دیگر بریزید و آن ها را به طور کامل با همدیگر مخلوط نمایید. البته شما می توانید این خمیر بازی را بدون استفاده از بوراکس نیز بسازید.

طرز تهیه خمیر اسلایم در منزل با 2 روش متفاوت و آسان

اکنون چسب را هم زده و به تدریج ترکیب آب و بوراکس را به آن بیفزایید. تا وقتی که احساس می کنید خمیر شما حالت چسبندگی دارد مقداری از مخلوط را داخل آن بریزید و مجددا خوب هم بزنید.

زمانی که خمیر اسلایم کمی سفت شد و خود را گرفت و حالت چسبندگی نداشت آن را از درون ظرف بیرون آورده و خیلی خوب با دست خود آن را ورز دهید.

طرز تهیه خمیر اسلایم در منزل با 2 روش متفاوت و آسان

در صورتی که مایل باشید می توانید در این مرحله به خمیر بازی شفاف خود کمی اکلیل اضافه نموده و مجددا آن را خوب ورز دهید. خمیر بازی اسلایم را به مدت زمان ۳ روز درون یک ظرف در بسته بگذارید.

پس از آن خواهید دید که ژل اسلایم شفاف شما کاملا آماده شده است. در این صورت می توانید آن را از درون ظرف بیرون آورده و مشاهده نمایید که به طور کامل شفاف و یکدست شده است. حالا می توانید با خمیر بازی آماده شده هر شکلی که می خواهید در آورده و با آن بازی کنید.

طرز تهیه خمیر اسلایم در منزل با 2 روش متفاوت و آسان

روش ساخت خمیر اسلایم پفکی

مواد مورد نیاز : چسب چوب ۱۰۰ گرم وازلین ۱ قاشق چای خوری نشاسته ذرت ۱ قاشق چای خوری رنگ خوراکی بوراکس اکلیل کاسه فوم اصلاح مراحل ساخت :

در مرحله اول ابتدا درون یک کاسه چسب چوب بریزید و بعد فوم اصلاح را به مقدار لازم به آن اضافه نمایید. سپس وازلین و آرد ذرت را به نسبت های گفته شده درون کاسه بریزید.

تمام مواد را به خوبی هم زده تا مواد درون کاسه کاملا یکدست گردند. اکنون نوبت آن رسیده که رنگ را درون کاسه ریخته که میزان دو قطره کافی می باشد. برای بدست آمدن رنگ جدید باید ۲ رنگ مختلف را درون کاسه ریخته و به قدری هم بزنید که رنگ به طور کامل یکدست گردد.

سپس حدود ۱ قاشق چای خوری بوراکس را درون مخلوط ریخته و خوب هم بزنید. در صورتی که بعد از هم زدن احساس کردید که مخلوط هنوز سفت نشده مقداری دیگر بوراکس به آن بیفزایید و خوب هم بزنید.

طرز تهیه خمیر اسلایم در منزل با 2 روش متفاوت و آسان

اکنون به خمیر آماده شده خود دست بزنید در صورتی که به دست شما نچسبید یعنی خمیر اسلایم شما کاملا آماده است.

در صورتی که مایل هستید خمیرتان زیباتر شود می توانید کمی اکلیل بر روی آن بریزید و به خوبی آن را ورز داده تا اکلیل ها در همه قسمت های آن پخش گردند.

توجه داشته باشید که به هر میزان که خمیرتان را بیشتر ورز دهید حالت بهتری به خود می گیرد و زیباتر خواهد شد. بهترین کار این است که پس از ورز دادن صبر کنید تا حدود نیم ساعت خمیر اسلایم درون کاسه بماند. همچنین مدت زمانی که می توانید خمیر اسلایم را نگه داری نموده و استفاده کنید بین ۳ الی ۴ ماه می باشد.

طرز تهیه خمیر اسلایم در منزل با 2 روش متفاوت و آسان

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با طرز تهیه خمیر اسلایم به دو روش مختلف و ساده به طور کامل و به صورت مرحله به مرحله آشنا شده باشید و این بخش آموزشی مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و هم چنین بتوانید با یادگیری مطالبی که گفته شد این خمیر جاودیی را در منزل تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهید.