آمار قربانیان کرونا؛ آمریکای لاتین از آمریکای شمالی پیشی گرفت


آمار قربانیان کرونا؛ آمریکای لاتین از آمریکای شمالی پیشی گرفت

شفقنا- آخرین داده های مربوط به شیوع کرونا در جهان نشان می دهد که آمریکای لاتین در آمار قربانیان این ویروس؛ آمریکای شمالی را پشت سر گذاشته است. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی رویترز، آمارگیری این خبرگزاری در روز دوشنبه حاکی از آن است که برای نخستین بار از زمان شیوع نسل جدید ویروس کرونا […]

آمار قربانیان کرونا؛ آمریکای لاتین از آمریکای شمالی پیشی گرفتآمار قربانیان کرونا؛ آمریکای لاتین از آمریکای شمالی پیشی گرفت

شفقنا- آخرین داده های مربوط به شیوع کرونا در جهان نشان می دهد که آمریکای لاتین در آمار قربانیان این ویروس؛ آمریکای شمالی را پشت سر گذاشته است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی رویترز، آمارگیری این خبرگزاری در روز دوشنبه حاکی از آن است که برای نخستین بار از زمان شیوع نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹)، آمریکای لاتین در آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس کشنده، از آمریکای شمالی پیشی گرفته است.

بر اساس اعداد و ارقامی که رویترز با استناد به داده های رسمی محاسبه کرده، شمار قربانیان ویروس کرونا در کشورهای آمریکای لاتین در روز دوشنبه به ۱۴۴ هزار و ۶۸۰ نفر افزایش یافته و این عدد از آمار ۱۴۳ هزار و ۸۴۷ قربانی ویروس در آمریکای شمالی شامل آمریکا و کانادا فراتر رفته است.

این در حالی است که نخستین موارد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در آمریکای شمالی و جنوبی، اواخر ماه فوریه گذشته و تنها با فاصله چند روز به ثبت رسید جایی که این بیماری کشنده ابتدا در کانادا سپس در آمریکا و مکزیک بروز پیدا کرد.

در حالی که در آغاز، آمریکا و کانادا شاهد شتاب بیشتری در موارد ابتلا به ویروس کرونا بودند، کشورهای آمریکای لاتین در کنترل شیوع اپیدمی به محض انتقال آن به خارج از محله های مرفه نشین با دشواری های زیادی روبرو شدند جایی که مبتلایان در چنین محله هایی به طور معمول افرادی بودند که به خارج از کشور خود مسافرت داشتند با این حال شیوع فقر و کار غیر رسمی و وخامت اوضاع مراقبت های بهداشتی به ویژه در مناطق دور افتاده، در شیوع بیشتر این ویروس در کشورهای لاتین سهیم بودند.

لازم به ذکر است که بر اساس آمار وبسایت مرجع «ورلد او متر»، آمریکا و برزیل از آمریکای شمالی و جنوبی، با اختلاف زیادی نسبت به یکدیگر و همچنین در مقایسه با سایر کشورها، در هر دو زمینه شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا و میزان مرگ و میر ناشی از آن، همچنان به ترتیب رتبه های اول و دوم جهان را در اختیار دارند.

خبر اصلی را در رویترز ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس