خشونت در برخی از شهر‌ها بدتر از افغانستان است


رئیس جمهور آمریکا: در یک هفته اخیر در شهر نیویورک، تیراندازی 358 درصد افزایش یافت که باورش سخت است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، دونالد ترامپ در سخنانی بدون اشاره به خشونت‌های مرگبار پلیس آمریکا علیه تظاهرکنندگان ضد نژادپرستی و تبعیض نژادی، گفت: در این هفته‌های اخیر، مراکز پلیس ما واقعا تحت محاصره بوده اند. مراکز پلیس ما تحت حمله شرورانه قرار گرفته است و صد‌ها پلیس زخمی و چندین نفر هم کشته شدند.
رئیس جمهور آمریکا افزود: سیاستمدارانِ بی مسئولیت ما، قهرمانان مجری قانون ما را بدنام و آن‌ها را دشمن خطاب کرده اند. آن‌ها دقیقا گفتند که این‌ها (پلیس) دشمن هستند و حتی آن‌ها را ارتش متخاصم خطاب کردند. این سیاستمداران افراطی می‌خواهند بودجه را از پلیس بگیرند و پلیس را در کشور ما حذف کنند. آن‌ها می‌گویند چنین کاری نمی‌کنند، اما در حقیقت دارند تلاش می‌کنند این کار را انجام دهند.
ترامپ ادامه داد: شما ببینید در مینیاپولیس و در بسیاری از مناطق تحت حاکمیت دموکرات‌ها چه اتفاق افتاده است. آن‌ها می‌خواهند که بودجه را از پلیس بگیرند و آن را حذف کنند. شهرداران چپ افراطی در حال دامن زدن به جنگ صلیبی ضد پلیس هستند و جرائم خشن در شهر‌های آن‌ها جریان دارد. این‌ها شهر‌هایی هستند که متعلق به چپ افراطی هستند.
وی گفت: من باید بگویم ما قانون و مقرارت بسیار قوی داریم که اگر یک بنای فدرال را از بین ببرید، به ده سال زندان محکوم می‌شوید. ما با ایالت‌ها برای کمک به آن‌ها همکاری می‌کنیم، اما اگر شما بنای یادبود فدرال یا مجسمه را از بین ببرید، به ده سال حبس محکوم می‌شوید.
رئیس جمهور آمریکا افزود: در یک هفته اخیر در شهر نیویورک، تیراندازی ۳۵۸ درصد افزایش یافت که باورش سخت است. ماه گذشته، بیش از سیصد نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. بازنشستگی اداره پلیس نیویورک چهار برابر شده است و حتی بیشتر هم خواهد شد. متاسفانه شهر نیویورک خارج از کنترل است. من نیویورک را دوست دارم، اما خارج از کنترل شده است.
وی ادامه داد: میزان قتل در آتلانتا ۱۳۳ درصد به نسبت همین دوره در سال گذشته افزایش یافته است و یکی از قربانیان یک دختر ۸ ساله است و ما قربانی کم سن سال‌تر هم در آخر هفته گذشته در شیکاگو داشتیم. در دو هفته گذشته، ۱۰۵ آمریکایی در فیلادلفیا و مینیاپولیس مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و این در حالی است که این شهر (مینیاپولیس) به منحل کردن اداره پلیس رای داده است، البته به کاهش بودجه و در نهایت به منحل شدن آن رای داده است. سیاستمداران افراطی در حال به راه انداختن جنگ در بین افراد بیگناه آمریکایی هستند.
ترامپ اظهار داشت: شما می‌بینید که آمار جدیدی از شیکاگو آمده است. این هفته تیراندازی رشد بسیار سریع داشته است. آخر این هفته ۲۰ نفر در تیراندازی‌های متعدد کشته شدند که بسیار بدتر از سال گذشته است. بنابراین، اتفاقاتی دارد روی می‌دهد که هیچ کس آن را ندیده است. شهر‌های که تحت حاکمیت چپ‌های افراطی هستند در حال راهپیمایی در مناطق مختلف و نابودی همه چیز هستند. اگر شما این (هرج مرج) را برای کشور می‌خواهید به جو بایدن خواب آلود رای دهید، زیرا وی نمی‌داند دارد چه اتفاقی می‌افتد، اما با من، این به وقوع نخواهد پیوست.
وی اضافه کرد: بنابراین، ما در اجرای قانون بسیار قوی بوده ایم و در حال انجام کار‌هایی هستیم که بسیار تاثیر گذار خواهد بود. آمار‌ها کاهش خواهد یافت، زیرا با تصرف شهر‌ها مقابله خواهیم کرد. ما اجازه این کار را نخواهیم داد. وقتی که ۲۰ یا ۲۲ نفر در آخر یک هفته در شیکاگو کشته می‌شوند و وقتی که ۸۸ تیراندازی روی می‌دهد، این قابل تصور نیست. این بسیار بدتر از افغانستان و تمام مناطق جنگی است که در آن‌ها حضور داریم.
رئیس جمهور آمریکا گفت: ما افرادی زیادی را الان در زندان داریم. ما بخش زیادی (از خشونت ها) را فرونشاندیم و اگر بار دیگر شروع شود، می‌توانیم به آسانی آن را فرونشانیم. انجام آن کار سختی نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق