بهبودی در کارکرد بیش از 1000 ژن با ورزش های استقامتی


بهبودی در کارکرد بیش از 1000 ژن با ورزش های استقامتی

محققان: دویدن و ورزش استقامتی در درازمدت بر ژن‌ها تاثیر مثبت می‌گذارد و آن‌ها را تغییر می‌دهد

بهبودی در کارکرد بیش از 1000 ژن با ورزش های استقامتیبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ به نقل از گزارش پایگاه خبری جهان دوندگان در اینترنت، محققان علوم پزشکی در دانشگاه سن دیه گو در آمریکا اعلام کردند دویدن و ورزش استقامتی در درازمدت بر ژن‌های شما تاثیر مثبت می‌گذارد و آن‌ها را تغییر می‌دهد.
دکتر مارکی چاپمن و همکارانش در مطلبی که در شماره اخیر نشریه سلول Cell منتشر شد اعلام کردند فعالیت‌های ورزشی همچون دویدن، در درازمدت، فعالیت بیش از ۱۰۰۰ ژن را تغییر می‌دهند؛ ورزش‌های استقامتی، ماهیچه‌های شما را وادار می‌کند موثرتر عمل کنند، زیرا ژن ها، تحت تاثیر این فعالیت ورزشی، فعال‌تر می‌شوند و تغییر می‌کنند.
پس، هنگامی که سبک زندگی خود را تغییر می‌دهید، عادات جدید شما تاثیری بارز بر چگونگی عملکرد ژن‌ها خواهند داشت؛ برای مثال، فعالیت‌هایی همچون دویدن و دوچرخه سواری در دراز مدت، شیوه همراهی ژن‌های شما با سلامت متابولیک بدن تان را بهبود می‌بخشند.
بر همین اساس، با این تغییرات، نه تنها شما می‌توانید از ابتلاء به بیماری‌های مرتبط با کارکرد متابولیک بدن همچون بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نوع دو پیشگیری کنید بلکه بر چگونگی کارکرد عضلات خود در طول زمان نیز تاثیر خواهید گذاشت.
بر اساس مطالعه محققان که بر روی ۴۰ نفر در سنین ۳۴ تا ۵۳ انجام گرفت، بیوپسی عضلات داوطلبان، پس از ورزش، توالی آر ان‌ای RNA سلولی در بیش از ۲۰ هزار ژن مورد بررسی قرار گرفت. محققان دریافتند فعالیت بیش از هزار ژن، بر اثر فعالیت‌های ورزشی، در درازمدت، تغییر می‌کند و بهبود می‌یابد.
عوامل متعددی همچون تغذیه و حتی قرار گرفتن در برابر نور خورشید نیز بر بیان ژن‌های ما موثرند. دانشمندان می‌گویند دویدن در طولانی مدت، به ماهیچه‌های شما یاد می‌دهد اثربخش‌تر باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟