اهمیت قدم ها در پیادروی


اهمیت قدم ها در پیادروی

محققان: در پیاده روی روزانه، تعداد گام هاست که تاثیر دارد نه شدت گام برداشتن.

اهمیت قدم ها در پیادرویبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما‏،به نقل از پایگاه خبری دانشگاه هاروارد در اینترنت، محققان علوم پزشکی در دانشگاه هاروارد آمریکا می‌گویند در پیاده روی روزانه، تعداد گام هاست که تاثیر دارد نه شدت گام برداشتن.
چنانچه نمی‌توانید تند قدم بزنید نگران نباشید؛ مطالعه محققان نشان می‌دهد تعداد کل قدم‌هایی که در روز برمی دارید مهم است نه چگونگی راه رفتن و تند راه رفتن شما؛ و تعداد کل گام‌های روزانه است که خطر مرگ را کاهش مید هد. نتایج این بررسی در شماره ماه مارس نشریه انجمن پزشکی آمریکا JAMA منتشر شده است.
محققان با بررسی اطلاعات دریافتی از ۴ هزار و ۸۴۰ فرد که سن متوسط آن‌ها ۵۷ سال بود به نتایج جالبی دست یافتند. آن‌ها به هر داوطلب، یک شتاب سنج دادند؛ وسیله‌ای که ابعاد حرکت از جمله تعداد گام‌ها در دقیقه را می‌سنجد؛ و این کار را به مدت ۱۴ ساعت در روز و به طور متوسط در پنج ممیز هفت دهم روز ادامه دادند. این افراد به مدت ۱۰ سال مورد مطالعه مداوم قرار داشتند.
نتایج مطالعه نشان داد در مقایسه با کسانی که روزانه ۴ هزار گام برمی دارند، تعداد ۸ هزار تا ۱۲ هزار گام در روز، نرخ مرگ ناشی از سرطان یا بیماری قلبی را به طور معنا داری کاهش می‌دهد. محققان دریافتند تعداد گام‌ها در دقیقه، یا همان شدت راه رفتن، تاثیر بارزی بر کاهش خطر مرگ ندارد و تعداد کل گام‌های برداشته در روز است که این خطر را کاهش می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید