جشنواره فرهنگی هنری «شمیم عفاف» با محوریت عفاف و حجاب برگزار می شود


جشنواره فرهنگی هنری «شمیم عفاف» با محوریت عفاف و حجاب برگزار می شود

حجت الاسلام امیدی از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری «شمیم عفاف» با محوریت عفاف و حجاب خبر داد و گفت: این جشنواره با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه استان برگزار می شود.

حجت الاسلام «حسین امیدی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: ترویج فرهنگ اسلامی و فریضه های دینی از رسالت های اصلی کانون های فرهنگی هنری مساجد است و در این راستا استفاده از قالب های مختل و به ویژه زبان هنر همیشه به تاثیر و ماندگاری کار منجر شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب یکی از مقوله ها و مباحث دینی است که در آیات قران و روایات بر حفظ آن در مردان و زنان هرکدام به شکل مقتضی تاکید شده است و حفظ آن می تواند از بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی بکاهد.

وی با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره فرهنگی هنری «شمیم عفاف» همزمان با هفته عفاف و حجاب منتشر شد، تاکید کرد: این جشنواره با هدف هم افزایی با ۲ نهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس تدارک دیدیه شده است و هدف اصلی آن ارج نهادن به هنر معنوی و دینی با هدف افزایش آگاهی های عمومی در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.

حجت الاسلام امیدی افزود: دبیری جشنواره بر عهده ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان است و در سه بخش نقاشی، خوشنویسی و عکاسی با تلفن همراه و موضوع عفاف و حجاب برگزار می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس مهلت ارسال آثار را تا 31 تیرماه 1399 اعلام کرد و یادآور شد: مراسم اختتامیه مجازی و معرفی برگزیدگان همزمان با عید سعید غدیر خم برگزار می شود و علاقمندان می توانند آثار هنری خود را با ذکر مشخصات کامل فردی به شماره فضای مجازی واتساپ 09372909480 ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر در ساعات اداری با شماره های۳۷۲۵۰۹۶۱ - ۳۷۲۵۰۹۶۳ و ۳۷۲۵۰۹۶۵ کارشناسان فرهنگی هنری مستقر در دبیرخانه جشنواره «شمیم عفاف» تماس حاصل کنند.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...