جشنواره فرهنگی هنری «شمیم عفاف» با محوریت عفاف و حجاب برگزار می شود


جشنواره فرهنگی هنری «شمیم عفاف» با محوریت عفاف و حجاب برگزار می شود

حجت الاسلام امیدی از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری «شمیم عفاف» با محوریت عفاف و حجاب خبر داد و گفت: این جشنواره با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه استان برگزار می شود.

حجت الاسلام «حسین امیدی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: ترویج فرهنگ اسلامی و فریضه های دینی از رسالت های اصلی کانون های فرهنگی هنری مساجد است و در این راستا استفاده از قالب های مختل و به ویژه زبان هنر همیشه به تاثیر و ماندگاری کار منجر شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب یکی از مقوله ها و مباحث دینی است که در آیات قران و روایات بر حفظ آن در مردان و زنان هرکدام به شکل مقتضی تاکید شده است و حفظ آن می تواند از بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی بکاهد.

وی با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره فرهنگی هنری «شمیم عفاف» همزمان با هفته عفاف و حجاب منتشر شد، تاکید کرد: این جشنواره با هدف هم افزایی با ۲ نهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس تدارک دیدیه شده است و هدف اصلی آن ارج نهادن به هنر معنوی و دینی با هدف افزایش آگاهی های عمومی در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.

حجت الاسلام امیدی افزود: دبیری جشنواره بر عهده ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان است و در سه بخش نقاشی، خوشنویسی و عکاسی با تلفن همراه و موضوع عفاف و حجاب برگزار می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس مهلت ارسال آثار را تا 31 تیرماه 1399 اعلام کرد و یادآور شد: مراسم اختتامیه مجازی و معرفی برگزیدگان همزمان با عید سعید غدیر خم برگزار می شود و علاقمندان می توانند آثار هنری خود را با ذکر مشخصات کامل فردی به شماره فضای مجازی واتساپ 09372909480 ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر در ساعات اداری با شماره های۳۷۲۵۰۹۶۱ - ۳۷۲۵۰۹۶۳ و ۳۷۲۵۰۹۶۵ کارشناسان فرهنگی هنری مستقر در دبیرخانه جشنواره «شمیم عفاف» تماس حاصل کنند.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق