شکایت 17 ایالت آمریکا از دولت ترامپ


شکایت 17 ایالت آمریکا از دولت ترامپ

17 ایالت به علاوه منطقه کلمبیا از دولت آمریکا بابت دستوری که برای لغو ویزای دانشجویان خارجی داده است، شکایت کردند.

شکایت 17 ایالت آمریکا از دولت ترامپبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اینترنتی ان بی سی نیوز، ۱۷ ایالت به علاوه منطقه کلمبیا روز دوشنبه شکایتی علیه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تنظیم کردند. این درخواست برای توقف یک قانون فدرال جدید است که بر اساس آن اگر دانشجویان خارجی باید در ترم تابستانی به طور کلی در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند، روادید اقامت آن‌ها در آمریکا لغو می‌شود.
در این شکایت که در دادگاه منطقه‌ای ماساچوست تنظیم شد، ۱۸ دادستان کل اقدام دولت فدرال را «در اخراج دانشجویان خارجی در میانه همه گیری ویروس کرونا بی رحمانه، پوچ و غیرقانونی» نامیدند. دادستان‌های کلی که این شکایت را تنظیم کرده اند به دنبال دستوری هستند که باعث اجرایی نشدن این حکم می‌شود.
مائورا هیلی، دادستان کل ماساچوست با انتشار بیانیه‌ای درباره تنظیم این شکایت گفت: «دولت ترامپ حتی تلاش نکرده است اساس این حکم بی معنی را توضیح دهد، حکمی که دانشگاه‌ها را مجبور می‌کند بین حفظ دانشجویان بین المللی خود و محافظت از بهداشت و ایمنی محیط‌های دانشگاهی یک مورد را انتخاب کنند.»
موسسات ایالتی و آموزشی این حکم را به عنوان اهرم فشاری علیه دانشگاه‌ها و کالج‌ها عنوان کرده اند تا کلاس‌های حضوری شان را در طول همه گیری ویروس کرونا بازگشایی کنند. این در حالی است که روند مبتلایان به ویروس کرونا در ایالت‌های سراسر آمریکا افزایش یافته است.
اداره مهاجرت و گمرکات آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در هفته اخیر گفت، بر اساس این حکم، دانشجویانی که ویزای F-۱ و M-۱ دارند «باید کشور را ترک کنند یا اقدامات دیگری اتخاذ کنند، مانند انتقال به دانشکده‌ای که کلاس‌های حضوری برگزار می‌کند.»
شکایت تنظیم شده توسط دادستان‌های کل ایالت‌های کلورادو، کنتیکت، دلاویر، ایلینوی، مریلند، ماساچوست، میشیگان، مینسوتا، نوادا، نیوجرسی، نیومکزیکو، اورگن، پنسیلوانیا، رود آیلند، ورمونت، ویرجینیا، ویسکانسین و منطقه کلمبیا امضا شده است. همچنین گروهی متشکل از تقریبا ۴۰ دانشگاه و کالج از جمله دانشگاه‌های ییل، نورث وسترن و دانشگاه شیکاگو حمایت خود را از این شکایت اعلام کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج