بیکاری موقت 300 نفر بر اثر تعطیلی باشگاه‌ها و استخرها به خاطر کرونا در اردبیل


بیکاری موقت 300 نفر بر اثر تعطیلی باشگاه‌ها و استخرها به خاطر کرونا در اردبیل

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در استان اردبیل بر اثر شیوع ویروس کرونا 32 باشگاه و استخرها به صورت موقت تعطیل شد و همین مساله موجب بیکاری موقت 300 نفر شده است که 100 نفر از آنها مربیان، موسسان و مدیران باشگاه ها بوده و 200 نفر هم مربیان استخرها، ناجیان و خدمه استخر هستند.

سجاد انوشیروانی در گفت و گو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای جبران خسارات فعالان ورزشی بر اثر کرونا به شکلی است که شامل باشگاه داران نمیشود.

وی اضافه کرد: فعلا هیچ تسهیلاتی از ستاد کرونا به فعالان ورزشی استان پرواخت نشده است ولی از محل توافق اداره کل با بانک ملت مبالغی به باشگاه داران با سود ۱۸ درصد در حال پرداخت است.

انوشیروانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فعالیت هیاتهای ورزشی استان اردبیل در شرایط کرونایی به چه شکل است، ادامه داد: اکثر هیاتهای ورزشی به ویژه رزمی، کشتی، جودو، بوکس، تکواندو، ووشو و ورزش های درگیررانه عملا تعطیل و ورزشهای انفرادی و هوازی با رعایت پروتکلهای بهداشتی در حد تمرینات فعال میباشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه مشکلات مالی ورزش استان و بدهی هیاتهای ورزشی و اداره کل از قبل مانند برگزاری المپیاد ورزشی و استعدادهای برتر کشور و مسابقات کشتی و والیبال از چالشهای این اداره کل محسوب میشود، اضافه کرد: عدم تجلیل از قهرمانان ورزشی از سال ۹۴ و ۹۵، عدم وجود اسپانسر ورزشی در استان، عدم برنامه ریزی برای فعالیت ورزشی با توجه به آمایش سرزمینی، روسای هیاتهای ناکارآمد و سفارشی در استان در زمان مدیران گذشته از دیگر چالشهای پیش روی اداره کل ورزش و جوانان استان محسوب میشود.

انوشیروانی با بیان اینکه چالش اصلی در حال حاضر در ورزش ویروس کرونا میباشد، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا، مطابق آخرین بخشنامه ابلاغی ستاد کرونا فعالیت برخی رشتههای ورزشی و اماکن ورزشی استان را تحت تاثیر قرار داده و آنها را به تعطیلی کشانده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر