ظرفیت مراکز درمانی گنبد از بیماران کرونا تکمیل است


ظرفیت مراکز درمانی گنبد از بیماران کرونا تکمیل است

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس گفت: افزایش مبتلایان به کرونا باعث تکمیل ظرفیت مراکز درمانی و بیمارستانی این شهرستان شده است.

فرهاد بدیعی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمار پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌های گنبدکاووس که بخشی از آنها مربوط به شهرستان‌های شرق استان گلستان است، طی یک هفته گذشته رقم ثابتی بین ۲۴۰ تا ۲۵۰ نفر بود.

وی در خصوص احتمال راه اندازی بیمارستان صحرایی در شرق گلستان این موضوع را در حیطه اختیارات و تصمیم مراجع بالاتر نظیر ستاد استانی کرونا عنوان کرد.

وی با تصریح بر اینکه کاهش مبتلایان به کرونا بستگی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان دارد، افزود: در این صورت می‌توان به عبور از بحران امیدوار بود اما اگر در شرایط کنونی حتی یک نفر به مسائل بهداشتی توجه نکند، به راحتی جان عده زیادی در خطر خواهد بود.

گفتنی است بالاترین آمار مبتلایان به کرونا در استان گلستان از شهرستان گنبد گزارش شده است.

در همین پیوند فرماندار گنبدکاووس یکی از دلایل اصلی افزایش بیماران کرونایی در این شهرستان را برگزاری مراسم‌های عمومی بویژه جشن عروسی اعلام کرد.

عبدالقدیر کریمی ابتلای برخی کارمندان ادارات و نهادهای گنبدکاووس به کرونا را نیز یادآور شد و اضافه کرد: مدیران ادارات برق، امور مالیاتی، ثبت اسناد و شهرداری نیز در بین مبتلایان بودند.

صبح دوشنبه رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم اعلام کرد: تاکنون ۴۵ هزار شهروند استان به کرونا مبتلا و ۵۱۹ نفر جان باختند.

به گفته دکتر فاضل اکنون شهرستانهای گنبدکاووس و گرگان به ترتیب با ۲۷۳ و ۱۴۵ بیمار آلوده‌ترین مناطق استان گلستان از لحاظ شیوع کرونا هستند.

استان گلستان حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت در سطح ۱۴ شهرستان دارد که همه این شهرستانها در وضعیت پرخطر قرمز قرار گرفته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...