ستاد نیروهای مسلح فرانسه: روابط نظامی با روسیه را حفظ می کنیم


ستاد نیروهای مسلح فرانسه: روابط نظامی با روسیه را حفظ می کنیم

رئیس ستاد نیروهای مسلح فرانسه بیان داشت: این کشور روابط نظامی با روسیه را حفظ می کند و همچنان شریک ناتو است.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال فرانسوا له کوانتر رئیس ستاد نیروهای مسلح فرانسه، ر روز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه موند، در پاسخ به سوالی در مورد تماس های نظامی با مسکو اذعان داشت: فرانسه گفتگوی نظامی با روسیه را حفظ می کند، ضمن اینکه عضو و شریک اتحاد آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

وی گفت: ما از تبادل مستقیم اطلاعات در مورد مبارزه با تروریسم و ​​اوضاع در سوریه، فلسطین و لبنان پشتیبانی می کنیم.

این ژنرال تأکید کرد: فرانسه کانال هایی با روسیه ایجاد کرده است تا از درگیری های محتمل، به ویژه در حوزه دریایی جلوگیری کند. اما در عین حال، ما شریک قابل اعتماد کشورهای ناتو هستیم و یک بازی مضاعف انجام نمی دهیم.

رئیس ستاد نیروهای مسلح فرانسه، در آستانه روز ملی فرانسه، به مناسبت رژه نظامی سالانه در پاریس مصاحبه ای انجام داد. این بار به دلیل بیماری همه گیر ویروس کرونا، رژه بدون وسایل نقلیه زرهی برگزار می شود و طبق معمول نیمی از تعداد شرکت کنندگان را درگیر می کند.

این بار این مراسم به پزشکان نظامی که برای مبارزه با این بیماری همه گیر داوطلب شده اند اختصاص خواهد یافت.

این ژنرال تأکید کرد: مشارکت ارتش در مبارزه با ویروس کرونا بسیار مهم است. اما اولین اولویت ما همچنان ادامه ماموریت های نظامیمان است.

ژنرال خاطر نشان ساخت: در زمانی که سایر کشورها و سازمان های بین المللی به دلیل بحران بهداشتی فعالیت خود را به حالت تعلیق درآوردند، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه تصمیم گرفت ماموریت های ما را ادامه دهد تا به عنوان شریک قابلیت اطمینان را نشان دهد.

به گفته وی، فرانسه تعهدات خود را در مناطقی با منافع مستقیم خود در آفریقا، در سواحل لیبی و سوریه و همچنین در کشورهای حوزه شرقی دریای مدیترانه تقویت کرده است.

در تاریخ 10 ژوئیه، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که ژنرال ارتش والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، مکالمات تلفنی با ژنرال فرانسوا له کوانتر برگزار کرده و در طی آن طرفین در مورد موضوعات موضعی امنیت بین المللی، اوضاع در مناطق بحرانی جهان و همچنین تعامل دو جانبه گفتگو کردند.

مذاکرات قبلی گراسیموف با له کوانتر در سفر فرمانده نظامی فرانسه به مسکو در ماه فوریه انجام شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !