استیضاح شهردار رشت با قانع نشدن 6 عضو شورا رقم خورد


استیضاح شهردار رشت با قانع نشدن 6 عضو شورا رقم خورد

رشت – ایرنا- استیضاح شهردار رشت با قانع نشدن 6 عضو شورای اسلامی این کلانشهر از پاسخ های ناصر حاج محمدی به سوالات آنها رقم خورد.

به گزارش ایرنا، جلسه بررسی طرح سوال از شهردار رشت شامگاه دوشنبه با حضور اعضای شورای اسلامی رشت در صحن شورا برگزار شد، شهردار رشت با حضور در شورا به ۱۱ سئوال اعضای شورای اسلامی پاسخ داد که در نهایت با رای گیری؛ ۶ عضو شورا از جواب ها قانع نشدند و چهار نفر قانع شدند.

در جلسه امشب شورای اسلامی کلانشهر رشت از ۱۱ عضو شورا، ۱۰ نفر حاضر بودند و محمدحسن علیپور یکی از اعضای شورا غایب این جلسه بود.

شهردار رشت در این جلسه در سخنانی بیان داشت: کارهایی که از سال ۹۲ تاکنون در شهرداری رشت انجام نشده بود، سر و سامان دادم، با صدهاهزار ساعت کار محکوم به کم کاری شدم.

ناصر حاج محمدی در پاسخ به سئوالی با عنوان " دلیل نبود برنامه مشخص و مدون در شهرداری رشت برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و دستگاه های خدمات رسان" بیان داشت: بدهی شهرداری ها به پیمانکاران امری است که در تمام شهرهای مرکز استان و کلانشهرها وجود دارد، همواره شهرداری ها به دلیل عدم وجود درآمد پایدار با مشکل نقدینگی مواجه بوده در صورتی که هزینه های شهرداری پایدار است و باید در سطح شهر اجرا شود.

وی خاطر نشان کرد: از زمان حضور اینجانب در شهرداری رشت به دلیل نبود زیرساخت های لازم برای تصمیم گیری و ایرادهای دستگاه های نظارتی بر نحوه عملکرد شهرداری در تهاتر، حدود ۶ ماه از وقت اینجانب و سایر مدیران شهرداری صرف برطرف کردن موارد مطروحه شده که نهایت منجر به اصلاح شیوه اجرایی تبدیل تعهد شد، به طوری که از ابتدای دی تا اسفند سال گذشته حدود ۶۵۰ میلیارد ریال با توجه به بودجه مصوب و از ابتدای امسال تا نیمه تیرماه جاری حدود ۱۲۰ میلیارد ریال تسویه شده است.

وی در جواب به سوال مطرح شده مبنی بر "دلیل نابسامانی و بی توجهی در حوزه سرمایه انسانی و عزل و نصب های کوتاه مدت و شائبه دار در مناصب کلیدی شهرداری و رهاکردن نیروهای با تجربه و کارآزموده" بیان داشت: شهرداری به عنوان نهاد عمومی غیردولتی خدمات رسان به منظور اداره امور شهر از قبیل عمران، آبادانی، بهداشت شهر و رفاه ساکنان آن و غیره دارای ساختار اداری مشخص و پست های سازمانی مصوب است.

شهردار رشت خاطر نشان کرد: از زمان انتصاب اینجانب تاکنون کلیه ابلاغ های صادره در چارچوب قوانین و مقررات با ارزیابی و سنجش مدیران وقت و تلاش برای شناسایی منابع انسانی توانمند و شایسته ضمن استعلام صلاحیت از مراجع قانونی و ذیصلاح انجام شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر دلیل عدم نظارت بر عملکرد شرکت های پیمانکاری تامین کننده نیروهای حجمی خاطی که نتیجه آن تخلف در پرداخت کامل حق بیمه این نیروها و اخذ تسویه حساب سفید امضاء و قصور در پرداخت مطالبات آنان شده، بیان داشت: شرکت دهکده سبزپوش به طور کامل حق بیمه نیروها را پرداخت کرده و شرکت سبزپور و سیمین کاران به آور برای تقسیط حق بیمه اقدام کرده است ضمن اینکه با شرکت مهرگستر تابناک که در حال حاضر پیمانکار شهرداری نبوده، در حال مذاکره و رایزنی هستیم تا مشکلات مرتفع شود.

حاج محمدی اضافه کرد: در باره اخذ تسویه حساب های سفید امضاء باید بگویم که تاکنون چنین اتفاقی به هیچ عنوان انجام نگرفته، در سال های گذشته نیز در صورت مشاهده موضوع و گزارش کارگران جلوگیری لازم به عمل آمده است.

وی در پاسخ به موضوع مطرح شده درباره استفاده از عبارات و الفاظ نامناسب توسط وی در جلسات با پرسنل شهرداری خاطر نشان کرد: ارتباط بین شهردار، اعضای شورای اسلامی و تمامی همکاران شاغل در مجموعه شهرداری رشت همواره بر مبنای احترام متقابل و در چارچوب ضوابط اداری بوده و دفاع از حقوق همه همکاران همیشه برای اینجانب اصل بوده است.

وی در پاسخ به یکی دیگر از سئوالات با عنوان دلیل عدم پرداخت مابه التفاوت حقوق سال ۹۸ و معوقات کارگران حجمی نیز بیان داشت: برابر توافق انجام شده، شرکت های مستقر در مناطق تمامی مطالبات هفت ماهه پرسنل خود را پرداخت کرده اند لذا تا این تاریخ شهرداری هیچگونه بدهی از بابت مطالبات پرسنل بدهکار ندارد.

وی درباره دلیل بی نظمی و بی توجهی در برگزاری مناقضات در حوزه کارخانه کودآلی و اورهال کارخانه کودآلی گیلان و افزایش از ظرفیت ۳۰۰ به ۵۰۰ تن اظهار داشت: اورهال کارخانه کودآلی و افزایش ظرفیت آن پس از تجدید برای بار دوم به مناقصه گذاشته شده، مبلغ تعیین شده برای اجرای این بخش از بهسازی کارخانه کودآلی ۹۲ میلیارد ریال است که شانزدهم ماه جاری جلسه بازگشایی پاکت مناقصه برگزار می شود.

شهردار رشت در ادامه توضیحاتی درباره قرارداد مربوط به پروژه سرمایه گذاری گیل لند "پارک آبی" ارایه داد و بیان داشت: رشت در سال های گذشته به نسبت سایر شهرهای ایران به ویژه استان های همجوار دارای عقب ماندگی های عدیده ای در جذب سرمایه گذار و استفاده از توان بخش خصوصی بوده است.

رشت یکی از کلان‌شهرهای ایران و مرکز استان گیلان بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر شمال ایران در بین سه استان حاشیه‌ای دریای خزر (مازندران، گیلان، گلستان) محسوب می‌شود.

رشت دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.شورای اسلامی کلانشهر رشت ۱۱ عضو دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم انتخاب شد