مخالفت دادگاه اسرائیلی با توقف صدور نرم افزار جاسوسی


مخالفت دادگاه اسرائیلی با توقف صدور نرم افزار جاسوسی

دادگاه وابسته به رژیم صهیونیستی درخواست سازمان عفو بین الملل را مبنی بر جلوگیری از اینکه شرکت ان اس او NSO به صدور نرم افزار جاسوسی بپردازد رد کرد.

مخالفت دادگاه اسرائیلی با توقف صدور نرم افزار جاسوسیبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز؛ دادگاهی در سرزمین اشغالی درخواست سازمان عفو بین الملل را مبنی بر جلوگیری از اینکه شرکت ان اس او NSO به صدور نرم افزار جاسوسی بپردازد رد کرد.
دادگاه منطقه‌ای تل آویو ادعا کرد سازمان عفو بین الملل نتوانسته است ثابت کند از فناوری این شرکت (NSO) برای جاسوسی از اعضای این سازمان استفاده شده است.
سازمان عفو بین الملل نیز ادعا کرد دولت‌های سراسر جهان از نرم افزار هک تلفن همراه شرکت «ان اس او» برای مقابله با فعالان استفاده کرده اند. این سازمان خواستار لغو مجوز صادرات این شرکت شده بود.
دادگاه منطقه‌ای تل آویو همچنین مدعی شد شواهدی برای اثبات این ادعا پیدا نکرده است که تلاشی برای جاسوسی با هک کردن تلفن یکی از فعالان حقوق بشر صورت گرفته است. این دادگاه همچنین ادعا کرد شرکت ان اس او در خصوص چنین اقدامی فعالیت نکرده است.
مطالعه دانشگاه تورنتو در کانادا، فناوری شرکت ان اس او را با جاسوسی سیاسی در مکزیک، امارات عربی متحده و عربستان سعودی مرتبط کرده است. دیپلماتها، مخالفان سیاسی، روزنامه نگاران و مقامات ارشد دولتی هدف هک بوده اند.
ان اس او که مشتریانش شامل نهاد‌های مجری قانون و دولت‌های سراسر جهان هستند این اتهامات را رد کرده است.
این شرکت در پی اعلام تصمیم دادگاه منطقه‌ای تل آویو اعلام کرد همچنان به عرضه فناوری به کشور‌ها و نهاد‌های اطلاعاتی که هدفشان نجات جان انسان هاست ادامه می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن