هشدار سفیر ایران درباره ادامه بدعهدی‌ها در خصوص برجام


هشدار سفیر ایران درباره ادامه بدعهدی‌ها در خصوص برجام

سفیر ایران در فرانسه در بیانیه‌ای توئیتری تاکید کرد: رژیم مستبد آمریکا می‌خواهد برجام را نابود سازد و دیگر کشور‌های طرف برجام را نیز از این معاهده خارج نماید.

هشدار سفیر ایران درباره ادامه بدعهدی‌ها در خصوص برجامبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما بهرام قاسمی در توئیتی نوشت: از آنجایی که رژیم مستبد و زیاده خواه آمریکا هرگز در حسن انجام تفاهمات و اجرای توافقات قابل اعتماد نبوده و نیست، از همان ابتدا ایالات متحده باقصور در انجام وظایف و تعهدات پذیرفته شده در برجام، در برابر حسن نیت ایران و یک آزمون تاریخی، کارشکنی‌های خود را آغاز نمود و سرانجام از برجام خارج شد و متحدین خود و سایر اعضاء را نیز به خروج از برجام تشویق نمود.
وی افزود: کشور‌های اروپائی و بخصوص دیگر شرکای برجامی، ایران را تشویق به ادامه حضور در برجام کردند. امروز پس از پنج سال از تفاهم بزرگ برجام به عنوان یک نقطه عطف تاریخی در معاهدات و توافقات جهانی مبتنی بر قطعنامه سازمان ملل و حمایت جهانی می‌گذرد و متاسفانه دیگر امیدی به بازگشت آمریکا به این تفاهم چندجانبه و بین المللی نیست. ایران با تمام توان سعی دارد کشور متعهد به قوانین بین المللی و موازین شناخته شده جهانی باشد. در صورتیکه شرکای برجامی ایران نتوانند به تعهدات خود عمل کنند، ایران به تنهایی نمی‌تواند کشور عضو برجام باقی بماند.
قاسمی افزود: آمریکا می‌خواهد برجام را نابود سازد و دیگر کشور‌های طرف برجام را نیز از این معاهده به بهانه‌های واهی و استدلال‌های پوچ و پوسیده خارج نماید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل