استاندار گیلان : رسانه‌ها با بیان شفاف خدمات دولت و اقدامات انجام شده، اطمینان‌افزایی کنند


استاندار گیلان : رسانه‌ها با بیان شفاف خدمات دولت و اقدامات انجام شده، اطمینان‌افزایی کنند

رشت- ایرنا-- استاندار گیلان با اشاره به جنگ نرم دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی ایران، مقابله با این نبرد را نیازمند اتخاذ راهبرد هوشمند رسانه‌ای دانست و تصریح کرد: رسانه‌ها با بیان شفاف خدمات دولت و اقدامات انجام شده، در جامعه اطمینان‌افزایی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع عصر دوشنبه در دیدار با محمد رضا نوروزپور مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به جنگ اقتصادی تحمیل شده دشمنان علیه ملت و کشورمان افزود: ضمن آنکه در جبهه ای دیگر، درگیر جنگ نرم هستیم و مقابله با آن که دشمنان با ابزارهای رسانه ای برای تضعیف اعتماد مردم به خدمتگزاران خود به کار بسته اند؛ نیازمند راهبرد هوشمند رسانه ای است.
استاندار گیلان اضافه کرد: رسانه بویژه فضای مجازی، نقش اثرگذار خود در هدایت بخشی افکار عمومی و ارائه آموزش های لازم به شهروندان در ایام کرونایی را به‌خوبی نشان داد و از رهگذر اهتمام اهالی رسانه توانستیم پویش هایی همچون در "خانه بمانیم"، " پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری"، "کرونا را شکست می‌دهیم "و ... را برای مردم تبیین و ترویج کنیم.
زارع بااشاره به نشست اخیر استانداران با رئیس جمهور که با موضوع تحقق جهش تولید برگزار شد؛ گفت: دکتر روحانی در این نشست به تصریح بیان کردند که باید اقدامات انجام شده به مردم گفته شود.
وی تامین امنیت، سلامت و معیشت را جزو برنامه های راهبردی گیلان که مبتنی بر آنها سیاست‌گذاری شده، عنوان کرد و گفت: برای فراهم سازی آرامش اجتماعی نیز اهتمام داریم.
زارع به شعار جهش تولید که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال نامگذاری شده اشاره و اضافه کرد: عزم ما بر آن است با انجام فعالیت های منظم اقتصادی این شعار راهبردی محقق شود.
وی تحقق هدف گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی در گیلان طی سال گذشته که با تلاش همه فعالان اقتصادی و کارکنان گمرک و با وجود شرایط کرونایی و باز نگه داشتن مرزهای آستارا و انزلی برای تجارت صورت گرفت را یادآور شد و گفت: برای امسال صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری هدفگذاری شده و تاکید بر ان است که با هم‌افزایی همه نهادهای مسئول و در تعامل با فعالان اقتصادی این مهم به تحقق یابد.
نماینده عالی دولت در گیلان تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی در استان را از جمله موضوعاتی دانست که بطور جدی دنبال می‌شود.

وی گفت: تکمیل باقیمانده آزادراه رشت - قزوین در محدوده منجیل و رودبار، اتصال خط ریلی رشت به بندرکاسپین و انزلی ازجمله پروژه های مهمی است که به صورت روزانه پیشرفت آنها پیگیری می شود.

زارع با تاکید بر اینکه در طراحی این مسیر ریلی موضوعات زیست محیطی نیز به خوبی لحاظ شده و مقرر گردیده با احداث پل و با وجود افزایش هزینه احداث آن، به گونه ای عمل می شود که آسیبی به تالاب بین المللی انزلی وارد نشود.

وی یادآور شد: هم اکنون مدت زمان سیر قطارها در مسیر ریلی تهران - رشت به کمتر از پنج ساعت رسیده و در آینده به کمتر از چهار ساعت نیز خواهد رسید که نقش موثری در افزایش میزان ترانزیت کالا و جابجایی مسافر خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گیلان دومین استان کشور از نظر شیوع ویروس کرونا بود، اظهار داشت: مدیریت خوبی در این زمینه شد و بیمارستان های لنگرود و تالش که پیشرفت فیزیکی بالایی داشتند؛ به سرعت تجهیز شده و به خدمت بیماران کرونایی درآمدند.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش خبرگزاری جمهوری اسلامی را به عنوان تنها رسانه رسمی کشور که همزمان با دانشگاه تهران تاسیس شده، دارای نقش بی بدیلی در آگاهی بخشی عمومی در حوزه های مختلف از جمله آموزشی و فرهنگی ذکر کرد.

وی بیان داشت: به‌جهت مرجع بودن این رسانه، ایرنا در استان گیلان باید از یکسو به عنوان تبیین کننده راهبردهای دولت به ایفای نقش بپردازد و از سوی دیگر در قامت بازوی مشورتی مدیران عمل کند.

زارع ایرنا را رسانه ای مرجع عنوان و خاطرنشان کرد: گیلان از استان‌هایی‌ است که به‌لحاظ شمار رسانه های فعال در آن، جزو استان های برتر کشور است.

استاندار گیلان در جریان حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی که دو ساعت به طول انجامید؛ از اتاق خبر ایرنا نیز بازدید و با خبرنگاران، دبیران و سردبیران گروه های مختلف خبری گفت‌وگو کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!