چهار مدرسه مشارکتی در اردکان یزد ساخته می‌شود


چهار مدرسه مشارکتی در اردکان یزد ساخته می‌شود

یزد - ایرنا - رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تفاهم نامه‌ای با شرکت معدنی صنعتی چادرملوی اردکان بسته شده تا چهار مدرسه به صورت مشارکتی در اردکان یزدساخته شود.

مهرالله رخشانی مهر روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا در اردکان افزود: شرکت های فعال منطقه اردکان با ایفای مسوولیت اجتماعی شان به ساخت مدارس پرداخته‌اند.

وی اضافه کرد: این اقدام بسیار پسندیده با پیگیری فرمانداری ،آموزش پرورش اردکان و سایر مسوولان انجام گرفت.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه وظیفه این سازمان ایجاد شرایط امن و مناسب برای تحصیل دانش آموزان است تصریح کرد: اولویت این سازمان تامین اعتبار برای پروژه‌های مشارکتی و خیری است.
رخشانی مهر گفت: در شهرستان اردکان این مورد به خوبی دنبال می شود و امیدواریم مشکل کمبود مدارس حل شود.

این مسوول در ادامه افزود: سند تحول بنیادین کشور مورد تائید مقام معظم رهبری بوده لذا وزارت آموزش و پرورش و این سازمان اجرای این سند را در راس فعالیت های خود قرار داده است.

رخشانی‌مهر اظهار کرد: نیروی انسانی همچنین معماری فضاها دو رکن اساسی برای سیستم آموزشی کشور هستند و در زمینه معماری و فضا که در حوزه مسئولیت این سازمان قرار دارد همه برنامه‌ریزی‌ها برای استفاده بهینه از فضاهای موجود با توجه به اصول مهندسی و بومی شده مورد توجه جدی است.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار خیر مدرسه ساز در کشور فعالیت دارند، ادامه داد: خیرین در امر مدرسه سازی به عنوان یکی از اصلی‌ترین بانیان سیستم آموزشی مشارکت دارند و در سال گذشته بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به سیستم آموزشی کشور کمک کرده‌اند همچنین تفاهم نامه‌هایی با استان‌ها امضا شده تا در زمینه حمایت از خیرین و واحدهای خیریه، کارها تسریع شود.

عملیات ساخت نخستین واحد آموزشی توسط شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در اردیبهشت ماه امسال همزمان با روز معلم آغاز شد و دومین واحد آموزشی که یک مدرسه ۱۲ کلاسه است در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع و به‌عنوان هنرستان تربیت‌بدنی در کنار ورزشگاه غدیر اردکان ساخته می شود.

شرکت چادرملو در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی و در تداوم حمایت های خود از توسعه فضای آموزشی، ساخت چهار باب آموزشگاه مدرن را در شهرستان اردکان بر عهده گرفته است.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد و این شهرستان با ۱۳۹ واحد آموزشی حدود ۲۰ هزار دانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه