فرماندار شمیرانات: شهروندان با رعایت نکات ایمنی در شمال پایتخت تردد کنند


فرماندار شمیرانات: شهروندان با رعایت نکات ایمنی در شمال پایتخت تردد کنند

تهران- ایرنا- فرماندار شمیرانات با اشاره به شرایط جوی و زمین‌لرزه‌های اخیر و احتمال خطر ریزش کوه و رانش زمین هشدار داد: طی هفته جاری، گردشگران از حضور در بخش‌های شمالی پایتخت خودداری کرده و ساکنان منطقه در صورت ضرورت تردد، تمامی نکات ایمنی را رعایت کنند.

سید مهدی ساداتی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی استان تهران مبنی بر تندبادهای موقت، رگبار پراکنده باران و رعد و برق در ارتفاعات شمالی پایتخت، لزوم رعایت نکات ایمنی مضاعف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و بارش‌های مستمر و شدید باران که شامگاه یکشنبه نیز منجر به سقوط سنگ در محور اصلی و پرتردد زردبند - فشم شده بود، همچنین زمین لرزه‌های شرق استان تهران، تمامی نیروهای امدادی و خدماتی شمیرانات در آماده باش کامل به سر می‌برند اما شهروندان نیز به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی، توصیه‌های ایمنی را جدی گرفته و همکاری لازم را با مسئولان داشته باشند.

این مقام مسئول تاکید کرد: وقوع حوادث متعدد در منطقه، از جمله سقوط کوهنوردان، غرق شدگی، برخورد صاعقه و ... که عامل بروز عمده آنها بی‌توجهی گردشگران است، در شرایط فعلی می‌تواند تشدید یابد لذا توصیه می‌کنیم، مسافران جداً از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، کوهنوردی و تفریحات غیرضروری تا عادی شدن وضعیت خودداری کنند.

فرماندار شمیرانات با اشاره به شدت شیوع ویروس کرونا در کشور نیز تصریح کرد: البته شرایط بحرانی کرونا نیز می طلبد تا به منظور پیشگیری از شیوع و قطع زنجیره این ویروس منحوس، تا سفید شدن وضعیت دستورالعمل‌های بهداشتی که از جمله آنها قرنطینه خانگی است را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.

شهرستان گردشگری شمیرانات، با آب‌ و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبارقصران واقع در شمال و شمال شرقی پایتخت، به دلیل وجود بیش از ۳۵۰ نقطه گردشگری، طبیعتی بکر، روددره‌ها و ارتفاعات متعدد در تمامی فصول سال میزبان گردشگران بسیاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند