جزئیاتی دربارۀ اختتامیۀ دومین جشنوارۀ ملی داستان «آب»


 جزئیاتی دربارۀ اختتامیۀ دومین جشنوارۀ ملی داستان «آب»

دبیر دومین جشنوارۀ ملی داستان «آب» اعلام کرد که اختتامیۀ این جشنواره 31 تیرماه و با تکیه‌ بر فضای مجازی برگزار می‌شود.

سلمان باهنر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا تصمیم برگزارکنندگان دومین جشنوارۀ داستان آب بر این شد که اختتامیه را به‌صورت صد در صد مجازی برگزار کنند.

وی ادامه داد: این اختتامیه رأس ساعت ۱۹ روز ۳۱ تیرماه از درگاه‌های مجازی این جشنواره به نشانی www.esrw.ir یا ۱st.ab.awards پخش می‌شود.

دبیر دومین جشنوارۀ ملی داستان آب تصریح کرد: مهلت ارسال آثار به این دوره از جشنواره تا پایان سال ۱۳۹۸ بود اما به خاطر کرونا یکی دو ماه تمدید شد و در نهایت حدود ۳۵۵ اثر از استان‌های مختلف و همچنین کشورهایی مثل کانادا و افغانستان و... به دست ما رسید؛ چرا که اعلام کرده بودیم مخاطبان ما در این جشنواره فارسی‌زبانان کل جهان هستند.

باهنر، بخش‌های دومین دورۀ جشنواره داستان «آب» را داستان، نزدیک داستان، داستان برای کودک و نوجوان با نویسندۀ بزرگ‌سال و داستان کودک و نوجوان با نویسندۀ کودک و نوجوان برشمرد و گفت: محورهای این جشنواره شامل داستان و روایت‌ها با محوریت آب، مؤلفه‌های وضعیت منابع آب، نقش آب در زندگی و اقلیم مردمان، ادوار، وقایع و اماکن تاریخی، رویدادهای فرهنگی هنری، ورزشی، نمادهای شهری و اماکن منحصربه‌فرد و سبک زیستِ مرتبط با آب می‌شد.

وی با اشاره به جزییات برنامۀ اختتامیۀ این جشنواره اعلام کرد: در این شب پیام معاون وزیر نیرو، تجلیل از چند فعال حوزۀ آب و محیط‌زیست، اجرای تئاتری به نام «بابا آب نداد» به همت گروه زاوش، داستان خوانی نویسندگان بومی سراسر ایران از بخشی از آثارشان که مربوط به آب است و همچنین در آخر معرفی نامزدها و برگزیدگان دومین دورۀ جشنواره داستان آب را خواهیم داشت.

دبیر دومین جشنواره ملی داستان آب، عزم حامیان برگزاری این جشنواره را برای تداوم آن تحسین کرد و افزود: تابه‌حال نه‌تنها هیچ زمزمۀ منفی نسبت به این جشنواره از سوی حامیان برگزاری آن نشنیده‌ایم بلکه آن‌ها همواره ما را تشویق به گسترش آن کرده‌اند. دربارۀ شیوۀ برگزاری سومین دورۀ این جشنواره نیز صحبت‌هایی مطرح‌شده و در آینده‌ای نزدیک فراخوان آن منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان