شهردار کلانشهر اراک رای اعتماد دوباره گرفت


شهردار کلانشهر اراک رای اعتماد دوباره گرفت

اراک - ایرنا -هفت نفر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک در نشست علنی عصر دوشنبه این شورا به استیضاح شهردار این شهر رای مخالف دادند و او در مقام خود ابقا شد.

طرح استیضاح محمدکریم شفیعی که سکان شهرداری کلانشهر اراک را در اختیار دارد، پس از طرح سوال اعضای شورای اسلامی و قانع نشدن برخی از اعضای آن، در دستور کار قرار گرفت.

در نشست شورای اسلامی کلانشهر اراک که با غیاب محمدحسین فدایی رئیس شورای اسلامی اراک برگزار شد، ایرج رضایی، طوفان محمدی، فرزانه رحمتی و پیمان رشیدی چهار عضو استیضاح کننده، امضای خود را پس گرفتند که این مهم‌ اعتراض علیرضا مرادی، جعفر محصولی و حامد آجورلو را به دنبال داشت.

بر اساس ماده ۸۳ قانون شوراهای اسلامی استیضاح شهردار باید با امضای 8 عضو شورا انجام شود و در صورتی که یک سوم اعضا بر استیضاح اصرار داشته باشند باید رای گیری شود که در نهایت تصمیم بر انجام رای اعتماد شهردار شد و بر همین مبنا در غیاب فدایی رییس شورای شهر اراک، با رای 10 عضو شورا، شهردار اراک با 7 رای موافق و 3 رای مخالف از شورا رای اعتماد گرفت.

نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک در این نشست گفت:قانون، منفعت و مصلحت عمومی باید بیش از گذشته در شهرداری کلانشهر اراک مورد توجه قرارگرفته و در طول یکسال باقی مانده از عمر شورا و شهرداری اقدامات شایسته‌ای انجام شود.
مرتضی سورانه افزود: شورای اسلامی کلانشهر در اراک در امور اجرایی شهرداری دخالت نمی‌کند و در این فرایند قایل به نظرات فنی و کارشناسی شهرداری است.
عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز زگفت: پیشنهاد دهنده استیضاح شهردار اراک همان چهار نفری هستند که اکنون از پیشنهاد خود صرف‌نظر کرده‌اند و دلیل این اقدام باید برای مردم روشن شود.
جعفر محصولی افزود: عملکرد ضعیف شهردار دلیل اصلی استیضاح وی بود و با توجه به اینکه هیچ اقدامی از سوی شهرداری در این مدت انجام نشده است باید مشخص شود چه وعده‌هایی داده شده که چهار نفر از هشت نفر پیشنهاد کننده استیضاح امضاء خود را پس گرفته‌اند.
عضو دیگر شورای اسلامی کلانشهر اراک که از امضاکنندگان استیضاح شهردار این کلانشهر بود در پاسخ به جعفر محصولی گفت: تذکر، سوال و استیضاح حق قانونی شورا است و هیچ کس نمی‌تواند این حق قانونی را از اعضاء شورا سلب کند.
پیمان رشیدی افزود: شورای اسلامی کلانشهر اراک اولویت‌هایی برای شهردار مشخص کرده بود که شهرداری نسبت به برخی از این اولویت‌ها بی تفاوت بود که این امر موجب شد تذکراتی به شهردار داده شود و توضیحات وی نیز قانع کننده نبود که این مهم زمینه ساز استیضاح او ر را فراهم کرد.
وی اظهار داشت: اکنونا شهرداری اراک برخی برنامه‌های خود را متوقف و اولویت‌های شورای اسلامی را سرلوحه امور قرار داده که در این شرایط اصراری به استیضاح وجود ندارد.
عضو دیگر شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز گفت: بعد از طرح مسئله استیضاح نه تنها رفتار و عملکرد شهردار تغییر نکرده بلکه بر اساس گزارشات رسیده رفتارهای متکبرانه وی همچنان ادامه دارد.
علیرضا مرادی خطاب به چهار عضو شورای شهر که پیشنهاد دهنده استیضاح بودند، بیان کرد: بنده تمایل چندانی به استیضاح شهردار نداشتم اما شما در شورا جلوی بنده را گرفتید و گفتید تا برگه درخواست استیضاح را امضاء نکنی اجازه نمی‌دهیم از سالن خارج شوید.
وی با بیان اینکه در حوزه عمرانی، پسماند، سازماندهی نیروی انسانی در شهرداری با مشکلات زیادی روبرو هستیم اظهار داشت: ۲۰ پل عابر پیاده باید در شهر اراک به خصوص مقابل مسجد الزهرا(س) نصب می‌شد اما تا کنون اتفاقی نیفتاده است.
مرادی با انتقاد از عملکرد روابط عمومی شهرداری اراک نیز گفت: روابط عمومی شهرداری اراک نسبت به وظیفه اصلی خود هیچ تخصصی نداشته و به غیر از ارتباط با یک یا ۲ نشریه و خبرگزاری خاص هیچ عملکردی ندارد.
عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: بر اساس قانون اگر یک نفر از هشت نفر امضاء کنندگان نامه استیضاح شهردار از خواسته خود انصراف بدهد، دیگر امکان استیضاح وجود ندارد.
ایرج رضایی افزود: من اصلاح‌طلب هستم و ممکن است به دلیل عقاید خود آسیب‌هایی نیز متحمل شده باشم اما در شورا با نگاه خدمت به مردم فعالیت می‌کنم.
وی تاکید کرد: شرایط به گونه‌ای است که امکان استیضاح شهردار وجود ندارد اما شورای اسلامی کلانشهر اراک انتظاراتی از وی دارد و ایشان باید به مردم ثابت کند که شورامحور است و نسبت به مطالبات مردم دغدغه دارند.

حامد آجورلو دیگر عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز گفت: بر اساس گزارشات رسیده شهردار به نگهبانی شهرداری دستور دادند که از ورود یکی از کارکنان زبده این نهاد جلوگیری کند و همچنین میز یکی دیگر از کارکنان شهرداری را به جلوی درب آورده‌اند در صورتی که هیچ قانونی چنین اجازه‌ای به شهردار نمی‌دهد.

کلانشهر اراک با ۶۴۰ هزار نفر جمعیت، مرکز استان مرکزی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)