همفکری دولتمردان و دانشگاهیان وضعیت اقتصادی کردستان را بهبود می‎‌بخشد


همفکری دولتمردان و دانشگاهیان وضعیت اقتصادی کردستان را بهبود  می‎‌بخشد

سنندج - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: بی‌شک با هم‎‌اندیشی بین نهادهای دولتی، خصوصی و دانشگاهی می‌توان گام‎های اساسی برای بهبود وضعیت اقتصادی استان برداشت.

خالد جعفری روز دوشنبه در نشست با نخبگان حوزه اقتصادی استان اظهار داشت : یکی از اهداف این جلسه برقراری و تحکیم ارتباط بین بخش دولتی، دانشگاه ها و بخش خصوصی است تا با همفکری بتوانیم در شرایط سخت اقتصادی کنونی حرکت و اقدام کنیم.

وی بیان مسائل تخصصی تر در زمینه مسائل اقتصادی را از دیگر اهداف برگزاری این نشست دانست و افزود: سرمایه علمی امروز با چند دهه پیش قابل قیاس نیست و باید از این ظرفیت نهایت بهره برداری را کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با اشاره به اینکه سرمایه انسانی مهمترین بخش توسعه است، گفت : به لحاظ علمی استان غنی هستیم و می‌طلبد نسخه‌ای برای بهبود وضعیت استان بپیچیم.

جعفری یادآور شد : از جمله اقداماتی مطلوب و تاثیرگذار در استان تهیه سند آمایش سرزمین بوده که هم اکنون مراحل نهایی آن در حال طی شدن است.

وی خواستار کمک به بخش اجرایی استان توسط دانشگاهیان شد و اظهارداشت : جذب سرمایه‌گذاری و توسعه بیشتر مرز باشماق و ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی بانه و مریوان از جمله کارها و اولویت‌های است.

پنجره واحد سرمایه‌گذاری ملی در استان به بهره برداری می‌رسد

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کردستان هم در این جلسه با بیان اینکه بهبود محیط کسب و کار از سیاست‌ها و رویکردهای اصلی وزارت امور اقتصادی و دارایی است گفت: حذف مقررات زاید اقدامی موثر در تسهیل سرمایه گذاری بوده که تاکنون چند پیشنهاد برای هیات مقررات‌زدایی در وزارت اقتصاد و دارایی ارائه شده است.

محمد عظیم ملک با بیان اینکه پنجره واحد در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان فعال است، یادآور شد: قراراست پنجره واحد ملی نیز تا پایان امسال به بهرهبر داری برسد و این اقدام تاثیر بسزایی در فرآیند صدور مجوزها دارد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کردستان افزود: تمام استعلامات و درخواست های سرمایه گذاری از این طریق انجام و شاهد افزایش سرعت پاسخگویی به استعلام ها خواهیم بود.

ملک اظهار داشت : استاندار کردستان طی بخشنامه ای به تمام دستگاه اجرایی استان ابلاغ کردند که هیچ دستگاهی حق ندارد بیش از هفت روز را به صدور مجوز اختصاص دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد