فرماندار: معافیت‌های مالیاتی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در جهرم اعمال شود


فرماندار: معافیت‌های مالیاتی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در جهرم اعمال شود

شیراز-ایرنا-معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: شایسته است در ایام کرونا با اعمال معافیت‌های مالیاتی و استفاده از حداکثر ظرفیت‌های قانونی و بخشودگی جرائم مالیاتی در کنار واحدهای تولیدی و فعالان صنفی شهرستان باشیم.

مهدی شفیعیان، دوشنبه در آخرین روز از هفته فرهنگ مالیات در نشست با رییس، معاونان، سرممیزهای امور مالیاتی و روسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان جهرم، افزود: در سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید نامگذاری شده است، باید حمایت از تولیدکنندگان به‌طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برای تحقق این امر مهم ضروری است مسائل و مشکلات فعالان حوزه تولید این شهرستان از سوی دستگاه‌های متولی برطرف شود.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا از اواخر سال ۹۸ تا کنون، اظهار داشت: عملکرد اصنافی که برای سلامت مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند قابل تقدیر است و با توجه به وضعیت قرمز شهرستان، مسوول هر واحد صنفی باید در زمینه ترغیب همگان به استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، با نصب پیام‌هایی در محل ورودی کسب خود، نقش تاثیرگذار خود را در این زمینه ایفا کند.

فعالان اقتصادی از فرصت بخشودگی جرایم مالیاتی استفاده کنند

رییس اداره امور مالیاتی شهرستان جهرم هم در این نشست گفت: پایان مردادماه ۹۹، آخرین فرصت بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده (کلیه منابع مالیاتی) است و برای استفاده از بخشنامه‌ بخشودگی، مراجعه حضوری به اداره امور مالیاتی جهرم لازم است.

سعید موحد، با اشاره زمان تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی بیان داشت: امسال بنا به تصمیم سازمان کل امور مالیاتی، مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی افزایش یافته است و صاحبان مشاغل به جای پایان خردادماه هر سال تا پایان مرداد ۹۹ و اشخاص حقوقی به جای تیرماه تا پایان شهریورماه امسال فرصت دارند تا اظهارنامه‌های مالیاتی خود را تسلیم کنند.

وی افزود: همچنین رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور، با صدور بخشنامه‌ای، مهلت بخشودگی جرایم قابل بخشش اسفندماه ۱۳۹۸ را تا پایان مردادماه ۱۳۹۹ تمدید کرد.

موحد گفت: در سال‌های آتی، بدین منوال شاهد بخشودگی جرایم مالیاتی نخواهیم بود، بنابراین فعالان اقتصادی از این فرصت استفاده کنند.

رییس اداره امور مالیاتی شهرستان جهرم بیان کرد: مواردی از تکالیف مالیاتی مقرر که تمدید و رسماً از سوی سازمان امور مالیاتی بخشنامه شده، شامل: تمدید مهلت ارسال فهرست معاملات فصل زمستان سال ۱۳۹۸ تا ۱۵ تیر ۱۳۹۹، تمدید مهلت ارسال فهرست معاملات فصل بهار سال ۱۳۹۹ تا ۱۵ مهر ۱۳۹۹، تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه عملکرد سال ۱۳۹۸ صاحبان مشاغل ، تا ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ است.

وی ادامه داد: همچنین تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه عملکرد ۱۳۹۸ صاحبان املاک اجاری ، تا ۳۱ شهریور ۱۳۹۹، تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه عملکرد منتهی به اسفند ۱۳۹۸ اشخاص حقوقی ، تا ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ و تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه ارزش افزوده دوره بهار ۱۳۹۹ ، تا ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ است.

شانزدهم تا بیست و سوم تیرماه به عنوان هفته فرهنگ مالیات نامگذاری شده است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس