خودرو کلاسیک Deronda G400 در حراجی به‌فروش می‌رسد


خودرو کلاسیک Deronda G400 در حراجی به‌فروش می‌رسد

نمونه‌ای کمیاب از خودرو کلاسیک و مخصوص پیست دروندا G400 مجهز به پیشرانه 6 لیتری خورجینی هشت‌سیلندر LS2 با قیمت پایه‌ی حدودا 15 هزار دلاری به حراج گذاشته شده است.

تا زمانی‌که یکی از نمونه‌های Deronda G400 برای فروش درمعرض دید قرار نگرفته بود، تقریبا هیچ‌کسی نمی‌دانست حتی وجود دارد. خودروساز انگلیسی دروندا در سال ۲۰۰۳ با رونمایی نمونه‌ی اولیه‌ی خودرو تایپ اف (Type F) خود بر سر زبان‌ها افتاد. این شرکت خودرو G400 را برای عرضه در بازارهای ایالات متحده تولید کرد که از پیشرانه تنفس‌طبیعی ۶ لیتری خورجینی هشت‌سیلندر LS2 بهره می‌برد.

خودرو کلاسیک Deronda G400 در حراجی به‌فروش می‌رسد

با جست‌وجو در فهرست وب‌سایت Bring A Trailer درمی‌یابیم که پیشرانه‌ی G400 از ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. پیشرانه‌ی خورجینی هشت‌سیلندر این خودرو نیروی خود را ازطریق جعبه‌دنده‌ی دستی پنج‌سرعته‌ی پورشه G50 به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد.

دروندا G400 از بدنه‌ی فایبرگلاس و در زیر آن از شاسی لوله‌ای کرومی استفاده می‌کند؛ درحالی‌که قسمت‌هایی مانند بال عقب، گِل‌گیرها و میله‌های غلت‌گیر و حفاظ پشت صندلی‌ها از الیاف کربن سبک ساخته شده‌اند. این خودرو مخصوص پیست روی رینگ‌های ۱۸ اینچی پنج‌پره سوار می‌شود که نمونه‌ی ۹ اینچ عریض در جلو و ۱۰ اینچ عریض در قسمت عقب قرار دارند؛ درحالی‌که این رینگ‌ها در لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت پیچیده شده‌اند.

در هر چهار گوشه‌ی این خودرو، کویل‌اورهای اسپرت Ohlins قرار گرفته‌اند و امکان ترمزگیری ازطریق کالیپرهای دوپیستونه Baer C5 Corvette در جلو و تک‌پیستونه در عقب فراهم می‌شود. ازآنجاکه این خودرو روی رانندگی در پیست متمرکز است، کابین تقریبا کاملا خالی است و به‌جز دو صندلی فایبرگلاس، غربیلک فرمان اسپارکو، اهرم تعویض دنده، نشانگر جلو داشبورد کوچک و تعداد انگشت‌شماری دکمه، چیز خاصی وجود ندارد.

خودرو کلاسیک Deronda G400 در حراجی به‌فروش می‌رسد

یکی از مدل‌های دروندا G400 با قیمت ۴۰،۲۶۹ دلار در مارس ۲۰۱۹ به‌حراج گذاشته شد. هم‌اکنون، بیشترین پیشنهاد برای این خودرو کلاسیک فقط ۱۵،۰۰۰ دلار است؛ اما پیش‌بینی می‌شود با گذشت چند روز از زمان حراج، قیمت آن تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

زومیت را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا