بجنورد مسابقات جودو و کوراش دانشجویان کشور را میزبانی می‌کند


بجنورد مسابقات جودو و کوراش دانشجویان کشور را میزبانی می‌کند

بجنورد- ایرنا- مسابقات قهرمانی جودو و کوراش دانشجویان کشور، جام سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و نیز رقابت‌های کشتی پهلوانی و هنرهای فردی دانشگاه آزاد اسلامی، جام ولایت در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

دبیر انجمن کوراش، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ابراز امیدواری نسبت به برداشته شدن سایه شوم کرونا از سر کشور تا فصل زمستان، اظهار داشت: مسابقات مزبور بهمن‌ماه امسال به میزبانی شهرستان بجنورد برگزار خواهد شد.

کوروش خسرویار افزود: با توجه به زیرساختهای مناسب خراسان شمالی و وجود ملی پوشان و قهرمانان ملی و دانشجویی این استان در رشته کشتی، کوراش و جودو، میزبانی این مسابقات به این استان سپرده شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه وبینار با حضور رییس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در این نشست ضمن تاکید بر لزوم فعال سازی انجمن های ورزشی تخصصی دانشگاه، صدور مجوز لازم برای دوره های برخط آموزشی، راهکارهای گسترش ورزش همگانی در خانواده دانشگاه، توجه ویژه به ورزش خوابگاهی و نیاز دانشجویان ساکن خوابگاه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر حوزه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد با اشاره به راه اندازی رشته تحصیلی جودو و کشتی تا مقطع دیپلم با مشارکت هنرستان ورزشی سما و آکادمی های تخصصی واحد بجنورد، تصریح کرد: میزبانی اردوهای آماده سازی تیم های ملی برای حضور در رقابتهای المپیک توکیو و بازیهای آسیایی هانگ ژو در این واحد با مشارکت فدراسیون های ملی و نیز میزبانی تیم های لیگ برتری مورد وثوق منطقه در رقابتهای لیگ برتر باشگاههای کشور از جمله موارد مورد توافق در این جلسه بود.

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته کوراش و جودو دارد و ۲۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده در قالب ۴۱ هیات ورزشی در این استان فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد