رونق صنعت سمیرم نیازمند همکاری همگانی است


رونق صنعت سمیرم نیازمند همکاری همگانی است

اصفهان- ایرنا- فرماندار سمیرم تاکید کرد: رونق صنعت و بدنبال آن جهش تولید در این شهرستان نیازمند همکاری همه مسوولان بویژه سرمایه‌گذاران است.

محمدرضا عسگریان روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات شهرک صنعتی سمیرم در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، خواسته عمومی است.

وی تصریح کرد: این خواسته در کنار توجه به مسائل زیست محیطی و اقلیم کشاورزی سمیرم باید مورد نظر و مطالعه کارشناسانه در هر بخش بویژه صنعت و تولیدات کارخانه‌ای باشد.

فرماندار سمیرم، اعطای تسهیلات با سود پایین به متقاضیان ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای با جمعیت ۱۰ هزار نفر را یادآور شد و افزود: استفاده از این تسهیلات در بخش‌هایی از شهرستان به رونق بخش اقتصادی خواهد انجامید.

عسگریان با تاکید براینکه سمیرم در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان اصفهان محروم مانده است، ادامه داد: بخشی از این محرومیت با توجه به کشاورزی بودن منطقه و دوری از مرکز استان روی داده اما راکد ماندن چند واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی نیز دلایلی دارد که باید بررسی و مرتفع شوند.

وی ۲ مشکل عمده شهرک صنعتی سمیرم را تامین آب آشامیدنی و تاسیسات مخابراتی آن عنوان کرد و از سازمان‌های مربوطه خواست تا با مطالعه کارشناسی نسبت به تامین این ۲ زیرساخت مهم در این محل اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان نیز در این جلسه تصریح کرد: تک محصولی بودن سیب درختی، یک آسیب برای سمیرم است که سبب بی‌توجهی به سایر بخش‌ها شده است.

محمدجواد بگی بعد از شنیدن مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران سمیرمی بر پیگیری و رفع موانع موجود در شهرک‌های صنعتی تاکید کرد و گفت: اگر مسوولان محلی همکاری کنند شرکت شهرک‌های استان اصفهان این آمادگی را دارد تا با دقت و کار کارشناسی دومین «شیمی پارک» استان را در سمیرم افتتاح کند.

وی با اعلام اینکه مراحل نخست عملیات ساخت منطقه صنعتی پادنای بزرگ سمیرم آغاز شده است، خاطرنشان کرد: ۱۲ واحد صنعتی در این محل استقرار خواهند یافت.

بگی تصریح کرد: سمیرم شهرستانی، کشاورزی و گردشگری است بنابراین عمده صنایع و خدمات مستقر در این منطقه نیز باید در این بخش‌های پربازده اقتصادی فعال شوند.

۱۰ واحد در ناحیه و ۳۰ واحد در منطقه صنعتی سمیرم فعال هستند.

در شهرک صنعتی ۳۵ هکتاری صنعتی سمیرم ۲۰ واحد غیرفعال و ۱۷ واحد راکد هستند که تنها جواز تأسیس و زمین گرفته‌اند و هیچگونه فعالیتی ندارند.

همچنین در ناحیه صنعتی و در۱۷ هکتار زمین این ناحیه نیز ۱۵ واحد غیرفعال وجود دارد و ۱۰ واحد راکد و بدون کارایی رها شده‌اند.

این شهرستان با افزون بر ۹۰ هزار جمعیت روستایی، شهری و عشایری با اشتغال ۹۲درصدی مردم در بخش کشاورزی در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر