خروج آبادان از وضعیت قرمز در چند روز آینده


خروج آبادان از وضعیت قرمز در چند روز آینده

موسوی از خروج آبادان از وضعیت قرمز طی چند روز آینده در آبادان خبر داد و گفت: اکنون ما در حال شکست کرونا هستیم و طی چند روز آینده از وضعیت قرمز خارج می‌شویم.

«سید زین العابدین موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با بیان اینکه اکنون در حال شکست کرونا ویروس هستیم اظهار کرد: پس از کنترل و نظارت‌هایی که در اسفند سال گذشته و فروردین امسال که منجر به ایجاد محدودیت‌های زیادی در ورودی‌ها، خروجی‌ها، قرنطینه شهر و تعطیلی بازار و ادارات داشتیم نتیجه عالی به‌دست آمد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان افزود: از نتایج آن طرح می‌توان به ظرفیت‌های خالی تخت‌های تنها بیمارستان درگیر (بیمارستان طالقانی) که میزبان سه شهرستان بود اشاره کرد.

وی تنها عامل این موفقیت راهمکاری خوب مردم و تحمل مشکلات توسط کسبه دانست و اضافه کرد: البته همکاری همه اقشار و تلاش شبانه‌روزی کادر درمانی و مجموعه زحمتکش دانشکده علوم پزشکی آبادان منجر به رقم خوردن این مهم شد.

موسوی با بیان اینکه در آبادان با تلاش‌های زیادی که صورت گرفت آزمایشگاه تست کرونا دائر و هزاران بسته معیشتی برای در خانه ماندن افراد مبتلا به کرونا توزیع شد عنوان کرد: در طول مدت سه روز غسالخانه مختص اموات کرونایی در آبادان راه‌اندازی و ضدعفونی مناطق شدت گرفت و در نهایت ‌سیاست‌های محدودیت‌زای دیگری اعمال شد.

وی با اشاره به استقامت مردم آبادان در بحث مبارزه با کرونا ویروس ابراز کرد: تمام هدف ما از اعمال محدودیت این بود تا آبادان با جمعیت 300 هزار نفری بیش از این آلوده نشود به نظر می‌رسید همه خسته شده بودند اما با غیرتی مثال‌زدنی استقامت کردند.

نماینده عالی دولت در شهرستان آبادان شمار مبتلایان مثبت به کرونا بستری در بیمارستان و قرنطینه خانگی را 2 هزار و 278 نفر عنوان کرد و اذعان داشت: این آمار تنها تعداد شمار موارد مثبت در خردادماه را نشان می‌دهد، گرچه همه شهرستان‌ها حتی آنهایی که جمعیت بسیار کمتری از آبادان داشتند با چنین آمارهایی دست و پنجه نرم می‌کردند اما این آمار را قابل تحمل نمی‌دانستیم.

وی به رونمایی از طرح پلیس کرونا را که مورد اعتراض نیز واقع شد و سپس نامش را تحت عنوان ستاد مقابله تغییر دادیم اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح قصدمان این بود موضوع رعایت پروتکل‌ها را از حالت اختیاری خارج کنیم و به آن رنگ و بوی اجباری دهیم و جامعه هدف را از کل مردم به طرف صرفا افراد مبتلا سوق دهیم، در حال شکست کرونا هستیم و طی چند روز آینده از وضعیت قرمز خارج می‌شویم و احتمالا یکی از بیمارستان‌هایمان به روال طبیعی پذیرش بیماران معمولی هدایت خواهد شد.

موسوی به وجود بیماری کرونا اشاره کرد و یاد آور شد: البته این را بدانیم کرونا هنوز با ماست، توصیه ام به شهروندان استفاده درست از ماسک است.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟