واکنش اشرف غنی به حمله طالبان به اداره امنیت سمنگان


به گزارش سرویس بین الملل (/fa/international) خبرگزاری صداوسیم (/)ا (/fa/international)از کابل؛ رئیس جمهور افغانستان در واکنش به حمله امروز...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از کابل؛ رئیس جمهور افغانستان در واکنش به حمله امروز طالبان به اداره امنیت ملی سمنگان گفت: توسل به ادامه خشونت و کشتن مردم برای به دست آوردن امتیاز در مذاکرات صلح، بدترین رویکرد طالبان است.
اشرف غنی امروز در بیانیه‌ای، حمله به مرکز امنیت ملی سمنگان را تروریستی دانست و آن را محکوم کرد و جنایتکارانه و ضدبشری خواند. اشرف غنی افزود: این حمله تروریستی گویای آن است که طالبان هنوز هم به خشونت و تداوم جنگ پافشاری دارد.
عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز در واکنش به حمله گروهی طالبان به ریاست امنیت ملی سمنگان گفته است که این «حملات کور» خلاف تعهدات طالبان در راستای آغاز مذاکرات میان افغان‌ها، کاهش خشونت و برقراری صلح و آشتی در افغانستان است. وی افزود: هدف قراردادن غیرنظامیان و تأسیسات عمومی هیچ توجیهی ندارد، طرف‌ها باید به حفظ جان و مال غیرنظامیان توجه کنند و از کشتار و خونریزی بپرهیزند.
دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) نیز در واکنش به حمله طالبان به ریاست امنیت ملی سمنگان اعلام کرد که طرف‌های درگیر باید تدابیر احتیاطی را برای جلوگیری از آسیب به غیرنظامیان اتخاذ کنند.
در این حمله که با خودروی بمب گذاری شده، عامل انتحاری و مهاجمان مسلح صورت گرفت، یازده نفر کشته و شصت و سه تن دیگر زخمی شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید