کنکور سراسری در 14 کشور خارجی برگزار می‌شود


رئیس سازمان سنجش درباره جزئیات برگزاری کنکور سراسری در کشور‌های خارجی با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌های تردد، توضیحاتی داد.

کنکور سراسری در 14 کشور خارجی برگزار می‌شودابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت برگزاری کنکور سراسری در کشور‌های خارجی با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌های تردد اظهار کرد: کنکور را کشور‌هایی همچون ترکیه و چین برگزار کرده‌اند و دو کشور ژاپن و کره هم برنامه برگزاری کنکور دارند.

رئیس سازمان سنجش گفت: کنکور سراسری در ۱۴ کشور خارجی در موعد مقرر برگزار می‌شود و تفاوتی در برگزاری این آزمون در داخل و خارج از کشور وجود ندارد.

خدایی افزود: این کنکور‌ها معمولا در مدارس ایرانیِ خارج از کشور برگزار می‌‌شود. مسئله این است که خیلی زود وارد فرآیند اجرایی کنکور شدیم در چند وقت گذشته مرز‌ها و خطوط هوایی بسته بود و مسافرتی انجام نمی ‌شد.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: بحث برگزاری در این کشور‌ها باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم سوالات را ارسال کنیم. با این وجود برآورد ما این است که تا زمان برگزاری کنکور سراسری، مشکلی در این کشور‌ها وجود نداشته باشد اما این کشور‌ها تاکنون محدودیتی را به سازمان اعلام نکرده اند.

او تصریح کرد: اسامی کشور‌هایی که کنکور سراسری ۹۹ در آن‌ها برگزار می‌شود، پیش تر اعلام شده است تا این افراد برنامه ‌ریزی لازم را برای حضور در یکی از این کشور‌ها یا در داخل کشور داشته باشند.

خدایی درباره دلیل کم شدن حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۹۹ در خارج از کشور گفت: علت کم شدن حوزه‌ های امتحانی کنکور در خارج از کشور، بحث های اجرایی است. برای مثال در بعضی از کشور‌ها مثل انگلیس و کانادا اصلاً امکان پذیر نبود که کنکور برگزار شود و حفاظت سوالات آزمون سازمان سنجش خدشه‌ دار می‌شد. همچنین گرفتن ویزا برای نمایندگان سازمان سخت است و بالا رفتن هزینه‌ ها نیز یکی دیگر از دلایل بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !