فرماندار خرمشهربر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرز تجاری شلمچه تاکید کرد


فرماندار خرمشهربر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرز تجاری شلمچه تاکید کرد

آبادان - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با تاکید برلزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرز تجاری شلمچه گفت: ورود اتباع عراقی در پایانه تجاری شلمچه باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شود.

به گزارش ایرنا محمد حیدری دوشنبه در جلسه مدیریت بحران شهرستان خرمشهر اظهار داشت: حضور نیروهای بهداشت محیط در کنترل ورود و خروج اتباع عراقی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است و ورود این اتباع به شهر خرمشهر ممنوع است.

وی استفاده از ماسک در اماکن عمومی را ضروری بیان کرد و گفت: استفاده از ماسک در اماکن عمومی، ادارات و ارگان‌های دولتی الزامی است تا این مهم به عنوان یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

حیدری مشارکت بخش خصوصی و خیرین برای تهیه و توزیع ماسک ارزان قیمت و رایگان در مناطق محروم و کم‌برخوردار را مورد تاکید قرار دارد و گفت: شرکت‌های بزرگ فعال در خرمشهر حداقل یک روز در هفته ماسک خریداری کرده و بصورت رایگان بین مردم توزیع کنند.

وی آگاهی بخشی خانواده‌ها برای استفاده از ماسک بخصوص خانواده‌های مناطق محروم را ضروری بیان کرد و گفت: هر خانه باید پایگاه سلامت تبدیل شود زیرا آموزش پروتکل‌های بهداشتی در مناطق محروم در کاهش میزان ابتلا به بیماری کرونا مهم است.

حیدری در بخشی دیگر به ممنوعیت کشتار و عرضه دام در سطح شهر اشاره کرد و گفت: با توجه به فرا رسیدن عیدسعید قربان به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی کشتار و عرضه دام زنده در شهرستان خرمشهر ممنوع است.

فرماندار ویژه خرمشهر یکی از عوامل مهم موفقیت مجموعه علوم پزشکی آبادان در کاهش بیماران کووید ۱۹ را همراهی و مشارکت مردم بیان کرد و گفت: ادامه روند کاهشی ابتلا به کرونا فقط با مشارکت و همراهی مردم ممکن است.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در این نشست گفت: خوشبختانه با همراهی مردم همه موارد مهم همچون موارد مثبت، تشخیص سرپایی، بستری، فوت رو به کاهش است.

شکراله سلمان‌زاده با بیان اینکه تلاش برای کنترل و قطع زنجیره بیماری کووید ۱۹ باید ادامه یابد گفت: بیماری کووید ۱۹ بزرگترین معضل در دنیا است و مجموعه اقدامات برای کنترل این بیماری باید همزمان انجام شود.

وی رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک را ساده ترین اقدام در کنترل بیماری کووید ۱۹ بیان کرد و گفت: اداره ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی استفاده از ماسک برای ارائه خدمت را الزامی کنند و حتما به کارمندان مبتلا اجازه استراحت دهند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰ مرکز شهری، ۱۸ مرکز روستایی،۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

ویروس کرونا که کووید ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس