افزایش فشار آمریکا بر صادرات نفت ونزوئلا


افزایش فشار آمریکا بر صادرات نفت ونزوئلا

آمریکا به منظور سخت‌تر کردن تحریم ها علیه ونزوئلا، فشار بر صنعت کشتیرانی را افزایش داده است.

افزایش فشار آمریکا بر صادرات نفت ونزوئلا

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، چندین شرکت صادر کننده مجوز کشتیرانی و همچنین شرکت‌های بیمه کشتیرانی خدمات خود را به نفتکش هایی که نفت ونزوئلا را تجارت می‌کنند قطع کرده‌اند. آمریکا صنعت کشتیرانی را برای سخت‌تر کردن تحریم ها علیه این کشور آمریکای لاتین هدف گرفته است.

تحریم های آمریکا صادرات نفت ونزوئلا را به پایین ترین رقم طی 8 سال گذشته رسانده است. به این ترتیب، دولت نیکلاس مادورو اصلی ترین درآمد خود را از دست داده و حالا برای واردات کالاهای اساسی مانند غذا و دارو هم با کمبود نقدینگی مواجه است.

علی رغم سقوط اقتصادی ونزوئلا، مادورو همچنان بر سر قدرت مانده و باعث درماندگی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شده است.

واشنگتن طی ماه‌های اخیر در تلاش برای اعمال تحریم‌های بیشتر بر تجارت نفت ونزوئلا و منزوی کردن کاراکاس، بر صنعت کشتیرانی فشار می آورد.

الیوت آبراماس، نماینده ویژه واشنگتن در مسائل ونزوئلا، گفت:« شاهد آن هستیم که بسیاری از مالکان کشتی، شرکت‌های بیمه و ناخدای کشتی ها از ونزوئلا روی برگردانده اند».

مجوز کشتیرانی نفتکش هایی که از تحریم‌های آمریکا سرپیچی کنند، لغو خواهد شد و این کشتی ها بدون مجوز نمی توانند بیمه شوند. مقامات بندر هم می توانند از ورود این کشتی ها جلوگیری کرده و آنها را مصادره کنند.

به گفته آبراماس، فشار بر صنعت کشتیرانی موثر بوده و بسیاری از شرکت ها نفتکش های خود را از تجارت نفت ونزوئلا منع کرده‌اند.

آمریکا در ماه ژوئن 6 شرکت کشتیرانی که مقر آنها در یونان بود و 6 نفتکش را به خاطر مشارکت در تجارت با ونزوئلا تحریم کرد.

برخی شرکت های نفتی نفتکش هایی را که طی سال گذشته در بنادر ونزوئلا حضور داشتند اجاره نمی کنند حتی اگر سفر آنها ناقض تحریم های آمریکا نبوده باشد. شرکت‌ها و کشتی‌ها ی تحریم شده پس از خروج از لیست تحریم‌های آمریکا هم با مشکلات بسیاری مواجه خواهند بود.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...