اخبار کوتاه استان بوشهر


اخبار کوتاه استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در استان بوشهر روز دوشنبه اخباری در زمینه‌های مختلف از سراسر این استان تهیه و ارسال کرده‌اند که شماری از آنها در بسته زیر تقدیم مخاطبان شده‌است.

زمین لرزه دشتستان را لرزاند

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳.۸ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۰۹:۴۸ روز دوشنبه ۲۳ تیر شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان استان بوشهر را تکان داد.

مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اتفاق افتاده و کانون آن ۱۰ کیلومتری برازجان، ۱۸ کیلومتری آبپخش (دشتستان) و ۲۰ کیلومتری سعدآباد(دشتستان)، بوده است.

برازجان مرکز شهرستان دشتستان در ۶۵ کیلومتری شرق بوشهر قرار دارد و پس از بوشهر دومین شهر پرجمعیت استان به شمار می‌رود.

گردشگر جوان در کوه‌های خاییز تنگستان نجات پیدا کرد

نجاتگران هلال احمر به کمک گردشگر جوانی که در کوه‌های خاییز شهرستان تنگستان دچار آسیب شده بود، شتافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر در این رابطه گفت: عصر دیروز (یکشنبه ۲۲ تیر) با دریافت گزارش از سوی افراد محلی مبنی بر سوختگی گردشگری ۲۰ ساله در منطقه گردشگری و کوهستانی خاییز (تنگ بنیون)با آب جوش گروه امداد و نجات کوهستان به محل حادثه اعزام شدند.

غلامرضا حاجیانی افزود: گروه چهار نفره پایگاه امداد و نجات کوهستان خاییز یادمان مرحوم قرچه ساعت ۱۸:۳۰ به سمت منطقه رفتند و ۱۹:۳۰ به مصدوم دسترسی پیدا کردند.

وی اظهارداشت: پس از کنترل علائم حیاتی و انجام اقدامات کمک‌های اولیه، مصدوم به سمت پایگاه امداد و نجات انتقال یافت و ساعت ۲۱:۲۵ با هوشیاری کامل به خانواده‌اش تحویل داده شد.

کشف موتورسیکلت قاچاق در اتوبوس

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان گفت: با توقیف یک دستگاه اتوبوس مسافربری یک موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ فرهاد آراوند در تشریح این عملیات افزود: روز گذشته ماموران پلیس ایستگاه بازرسی شهید "صلاحی" در محور خروجی شهرستان دشتستان حین کنترل وسایل نقلیه عبوری به یک دستگاه اتوبوس مسافربری به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک شد و آن را برای بررسی‌های بیشتر متوقف کرد.

وی بیان کرد: در بازرسی انجام شده از وسیله نقلیه توقیفی یک دستگاه موتورسیکلت ۴۴۹ سی سی تیپ کراس فاقد پلاک و مدارک گمرکی کشف شد.

آراوند یادآورشد: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

کشف ۸۹ کیلو تریاک از کوله پشتی سوداگران مرگ

فرمانده انتظامی شهرستان دیلم گفت: در بازرسی از کوله‌های همراه ۲ سوداگر مرگ ۸۹ کیلوگرم تریاک کشف شد.

سرهنگ رضا اسماعیلی افزود: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان دیلم، حین گشت زنی و رصد دقیق یکی از جاده‌های خاکی و بیابانی اطراف ایستگاه بازرسی شهید موسوی به ۲ نفر که با همراه داشتن کوله پشتی به صورت پیاده در حال حرکت بودند، مشکوک شده و برای بررسی بیشتر به طرف آن‌ها رفتند.

وی بیان کرد: عابران پیاده با شنیدن صدای ایست پلیس فرار کردند که پس از تعقیب و گریز از سوی پلیس دستگیر شدند.

اسماعیلی ادامه داد: در این عملیات ۲ سوداگر مرگ که قصد انتقال محموله مواد افیونی با دور زدن ایست و بازرسی از راه خاکی و بیابانی را داشتند، دستگیر و برای اقدامات قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

کلاهبرداری با عنوان فروش حساب ‌کاربری بازی‌های آنلاین

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: خرید و فروش اکانت بازی‌های رایانه‌ای در فضای مجازی به کاری عادی تبدیل شده که در این زمینه باید نسبت به کارکرد افراد سودجو هوشیار بود.

سرهنگ سعید قاسمی در این رابطه افزود: برخی از کاربران با رساندن بازی به مراحل بالا اقدام به فروش آن اکانت می‌کنند، اما افراد سودجو با سوء استفاده از این موضوع دست به کلاه‌برداری زده و پس از دریافت وجه از تحویل دادن اکانت بازی خودداری می‌کنند.

وی بیان کرد: جوانان و نوجوانان که بیشترین کاربران بازی‌های آنلاین هستند، در هنگام تحویل پول به فروشنده باید رمز عبور اکانت فروشنده را تحویل گرفته و سریع تمام مشخصات را تغییر دهند.

قاسمی ادامه داد: کاربران پس از تغییر رمز باید اکانت را در گوشی خود یکپارچه سازی کرده و همچنین اگر قصد فروش اکانت بازی خود را داشتند توصیه می‌شود تا زمان دریافت وجه مورد توافق، از واگذاری اکانت اجتناب کنند.

۲۱ میلیارد و 850 میلیون ریال وام اشتغال به مددجویان بهزیستی گناوه پرداخت شد

رئیس اداره بهزیستی گناوه گفت: پارسال ۲۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به ۸۱ توانخواه و چهار میلیارد و 70 میلیون ریال به 95 توانخواه زیر پوشش این اداره پرداخت شده است.

مینا شهابی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در زمینه کمک هزینه ساخت و خرید مسکن مشارکتی نیز به هر مددجو مبلغ ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

رئیس بهزیستی گناوه ادامه داد: همچنین مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال در شهر و ۳۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض با مشارکت بنیاد مستضعفان و انجمن خیرین مسکن ساز در زمینه ساخت مسکن خانوارهای دارای 2 عضو معلول زیر پوشش اختصاص و به مشمولان پرداخت می‌شود.

وی افزود: چهار مرکز آموزشی توانبخشی روزانه شامل بینایی، شنوایی و ذهنی زیر ۱۴سال، حرفه آموزی معلولان ذهنی بالای ۱۴سال، یک مرکز شبانه روزی نگهداری بیماران اعصاب و روان بانوان که تنها مرکز در استان بوشهر است زیرنظر این اداره فعالیت دارند.

رئیس بهزیستی گناوه گفت: امسال 2 مرکز توانبخشی بیماران اوتیسم به عنوان تنها مرکز آموزشی در شمال استان و حرفه آموزی دختران بالای ۱۴ سال ذهنی و جسمی در استان فعال می‌شوند.

وی یادآورشد: همچنین به منظور تقویت و توسعه خدمات حمایتی، روان سازی دسترسی و افزایش خدمات رسانی به مددجویان و معلولان زیر پوشش به مناسبت هفته بهزیستی سه مرکز مثبت زندگی در شهرستان راه اندازی می‌شود.

شهابی افزود: تعداد 2 هزار و ۹۶۱ مددجو در شهرستان گناوه زیر پوشش بهزیستی قرار دارند.

مسیر گردشگری آثار تاریخی استان بوشهر تعیین شود

بوشهر- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: مسیر گردشگری آثار تاریخی پایگاه‌های میراث فرهنگی استان تعیین شود.

محمد حسین ارسطوزاده روز دوشنبه در نشست بررسی برنامه‌ها و اقدام‌های پایگاه‌های ملی میراث فرهنگی استان بوشهر افزود: براین اساس باید مسیر گردشگری در کاخ‌های هخامنشی دشتستان، محوطه‌های تاریخی سیراف و بافت قدیم بندر بوشهر با تکمیل نورپردازی و نصب تابلوهای راهنما تعیین شود.

وی بیان کرد: اقدام‌های خوب و ارزشمندی در راستای ساماندهی، مرمت و استحکام بخشی آثار تاریخی استان انجام شده که این اقدام‌ها باید تدوام یابد.

ارسطوزاده اضافه کرد: برنامه‌های پیش رو در راستای تقویت گردشگری در مسیر محدوده پایگاه‌های ملی استان تدوین شود و در کنار این فعالیت‌ها حفاظت از ابنیه‌ها و محوطه‌های تاریخی نیز با برنامه‌های علمی و عملی در دستور کار مدیران پایگاه‌ها قرار گیرد.

وی یادآور شد: حفظ آثار تاریخی کاخ‌های بردک سیاه و چرخاب، گوردختر، کوشک اردشیر و قلعه نصوری بعنوان یک هویت ملی به شمار می‌روند که پایگاه‌های میراث فرهنگی باید به طور جدی و با شناسایی نقاط آسیب پذیر در راستای تثبیت و مرمت آنها تلاش کنند.

بنیاد نیکوکاری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور استان بوشهر راه اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه پیام نور بوشهر گفت: به منظور جلب همکاری مادی و معنوی خیران بنیاد نیکوکاری فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور این استان راه اندازی می‌شود.

محمد رضا بحرانی افزود: تاکنون اقدام‌های فرهنگی و اجتماعی فراوانی از سوی خیران در راستای کمک به دانشجویان و توسعه زیرساخت‌های دانشگاه پیام نور استان بوشهر به صورت پراکنده و غیر منسجم انجام شده است که با تشکیل بنیاد نیکوکاری دانشگاه این گام‌ها هدفمندتر می‌شوند.

وی افزایش مشارکت و ایجاد هم‌گرایی هرچه بیشتر بین خیران، تأمین هزینه‌های دانشجویان کم برخوردار، حمایت از تشکیل و راه اندازی صندوق‌های حمایتی دانشجویان، حمایت از ازدواج‌های دانشجویی، تجاری سازی طرح‌ها و پروژه‌های اساتید و دانشجویان، دانشجویان کارآفرین، مخترع و نخبگان علمی، فرهنگی و ورزشی، تأمین زیرساخت‌های سخت و نرم افزاری مورد نیاز دانشگاه، کارآفرینی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه پیام نور عنوان کرد.

وی با دعوت همگانی از مردم برای کمک فکری، مادی و معنوی به بنیاد نیکوکاری دانشگاه گفت: امید می‌رود با همت اساتید، کارکنان دانشگاه و خیران نیک اندیش استان شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش آموزش عالی باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی