درگیری مرزی هند و پاکستان 6 زخمی برجا گذاشت


درگیری مرزی هند و پاکستان 6 زخمی برجا گذاشت

در ادامه درگیری نظامیان هند و پاکستان در مرز کشمیر شش غیرنظامی زخمی شدند.

درگیری مرزی هند و پاکستان 6 زخمی برجا گذاشتبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از اسلام آباد، رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند: مناطق مسکونی نزدیک خط کنترل مرزی در داخل پاکستان هدف آتشباری نیرو‌های هند قرار گرفت.
روابط عمومی ارتش پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیرو‌های مرزبانی هند بار دیگر با نقض پیمان آتش بس مرزی بخش‌های "رخچری" و "خوریاتا" در امتداد خط کنترل مرزی ۶ غیرنظامی کشمیری از جمله یک کودک ۱۱ ساله را به شدت زخمی کردند. نیرو‌های این کشور قاطعانه به این حملات پاسخ داده و مواضع طرف هندی را مورد هدف قرار دادند.
روابط عمومی ارتش پاکستان با بیان اینکه مرزبانان هندی از آغاز سال میلادی جاری تاکنون بیش از ۱۶۲۳ بار پیمان آتش بس مرزی سال ۲۰۰۳ را نقض کرده اند، استفاده از سلاح‌های سنگین علیه غیرنظامیان توسط طرف هندی را محکوم کرد.
یادآوری می‌شود این چهارمین درگیری مرزبانان هند و پاکستان در یک ماه گذشته است. به گفته منابع خبری؛ بر اثر آتشباری نیرو‌های هندی به خاک پاکستان در ۳۰ روز گذشته دستکم ۶ غیر نظامی کشته و ۸ تن دیگر زخمی شده اند.
وزارت امور خارجه پاکستان نیز در این مدت ۳ بار مقامات ارشد سفارت هند در اسلام آباد را احضار و مراتب شدید اعتراض خود را به آن‌ها ابلاغ کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام